نخستین یادواره شهدای گردان ۱۶۴ امام حسین(ع) امروز با حضور معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مسجد صاحب‎الزمان(عج) شهرستان آسدآباد برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 16 January 2016

نخستین یادواره شهدای گردان ۱۶۴ امام حسین(ع) امروز با حضور معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مسجد صاحبالزمان(عج) شهرستان آسدآباد برگزار شد.

به گزارش تسنیم،نخستین بادواره شهدای گردان 164 امام حسین(ع)، لشگر 32 انصارالحسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای 5 و بیت‌المقدس 2 (ماووت) در شهرستان اسدآباد برگزار شد.

در این آیین سردار آبنوش معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء، سردار مهدی فرجی فرماند تیپ 32 انصارالحسین(ع)، مدیرکل بنیاد شهید استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان اسدآباد و جمعی از مردم شهید پرور دیار سید‌جمال حضور داشتند.

در این یادواره کلیپی از رشادت‌های سردار شهید همدانی و شهدای مدافع حرم و سخنرانی مقام معظم رهبری در باب نقش شهدای استان همدان در دوران دفاع مقدس پحش شد و مردم شهید پرور اسدآباد برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام(ره) و شهدا با سر دادن «لبیک یاحسین» و «لبیک یا زینب» آمادگی خود را برای دفاع از نظام و انقلاب به فرمان مقام معظم رهبری اعلام داشتند.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) در این مراسم معنوی با اشاره به نقش اثربخش شهدای مدافع حرم در ایجاد امنیت در کشور و دفاع از حریم دیگر کشورهای منطقه اظهار داشت: شهیدان محسن فانوسی، مجتبی کرمی، مجید صانعی و سید میلا مصطفوی از داوطلبانی بودند که براساس احساس تکلیف مدافع حرم شدند و در این مسیر به شهادت رسیدند.

سردار مهدی فرجی افزود: هر یک از این شهدا فرزندانی داشتند که با وجود دلبستگی و رابطه عاطفی که نسبت به زندگی و خانواده خود داشتند برای پاسخ به فرامین مقام معطم رهبری برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) حضور یافتند.

وی بیان کرد: ایام اربعین امسال امنیتی که در کربلا برای حضور 27 میلیون نفر زائر برقرار شده بود همه در گرو مجاهدت‌ها، از خودگذشتگی و ایثارگری شهدای مدافع حرم بود.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) گفت: حضور مدافعان حرم در سوریه برای دفاع از تاج و تخت بشار اسد و حفظ گنبد نیست بلکه برای برقراری امنیت کامل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم بی‌تجربه و احساساتی وارد کار نشدند، عنوان کرد: 400 نفر برای قرار گرفتن در لیست مدافعان حرم ثبت‌نام کردند و در آزمون‌هایی که از این افراد در زمینه‌های آمادگی جسمانی، دفاعی، نظامی، قدرت، تجربه و غیره گرفته شد تنها 29 نفر توانستند امتیاز لازم را کسب کنند.

سردار فرجی افزود: کسی برای پول، مقام و ریاست مدافع حرم نمی‌شود بلکه این مدافعان مسیر خود را انتخاب کردند و به دنبال ریشه‌کنی تکفیری‌ها هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار