کرمان
استاندار کرمان گفت: سند فرهنگی و اجتماعی را در دست تدوین داریم و این سند به صورت نمونه در تعدادی از شهرستان های استان اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲ 12 January 2016

علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در اجلاس استانی نماز در کرمان افزود: 25 دستگاه فرهنگی و متولی دین مردم در این کشور وجود دارد ولی همه آنها متفرق می روند و به دنبال آن هستیم که در قالب سند فرهنگی و اجتماعی بتوانیم اقدامات این عرصه را هم راستا و اثرگذار تر کنیم.
وی گفت: همانگونه که در مثلث توسعه اقتصادی با همکاری ائمه جمعه موفق شدیم، درصدد هستیم ائمه جمعه و جماعات در سند فرهنگی و اجتماعی نیز همکاری اثرگذاری داشته باشند.
استاندار کرمان ادامه داد: در این طرح دستگاه های متولی دین، فرهنگ، اجتماع و کاهش آسیب های اجتماعی باید کارنامه داشته باشند و به روز نشان دهند که چه کرده اند.
وی گفت: استان کرمان تاکنون در عرصه های مختلف موفق شده و کارنامه قابل قبولی داشته است.
رزم حسینی گفت: اما راضی نیستیم و اگر بروکراسی اداری و مواردی از این دست نبود می توانستیم کارهای بزرگتری را اجرایی کنیم.
وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگ و اجتماع باید کارهای جدید و نو را داشته باشیم.
وی گفت: شهید مطهری در تعریف از انسان که برگرفته از قرآن است می گوید انسان بین ظلمت و نور در حال رفت و آمد است و انسان می تواند از حیوان پست تر شود و می تواند خلیفه خداوند روی زمین باشد.
استاندار کرمان افزود: انسان می تواند زیبا باشد و حتی از فرشتگان هم بالاتر باشد و می تواند امیرالمومنان باشد و می تواند شهدایی باشد که برای تعالی و نجات همنوع خود جانشان را در راه خدا داده اند و همچنین می تواند در پایین ترین سطح قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر هنرمندانه، عالمانه و بدون اجبار می توانستیم نماز را ترویج دهیم سد گناهان می شد و امروز شاهد آسیب های اجتماعی در کشور نبودیم.
وی گفت: نماز باید باعث صداقت با مردم و جذب جوانان به اخلاق و رفتار ما شود.
وی تصریح کرد: آیا منتظر نشسته ایم به بحران های اجتماعی برسیم و منتظر نشسته ایم که جوانان روز به روز از ارزش های اسلامی فاصله بگیرند، به خیابان ها بیایند.
رزم حسینی گفت: همه مسئولان و روشنفکران دینی باید فکری کنیم که چگونه می توان تنتیجه نماز را در جامعه مشهود تر کرد.
وی با اشاره به خدمات و اقدامات انجام شده در حوزه نماز افزود: خدمات انجام شده، وظیفه قانونی و شرعی ماست و بخش هایی از کشور به دلیل عدم کارایی موجب شده نماز ما موثر نباشد.
وی گفت: اگر در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی خوب کار کرده بودیم نمازی که می خواندیم بیشتر اثر خود را بر جای می گذاشت.
استاندار کرمان ادامه داد: برخی ناامنی ها به دلیل عدم کارایی مناسب در بخش اقتصاد، فرهنگ و اجتماعی است و گرنه نیروهای انتظامی و امنیتی که حاضر هستند.
وی گفت: اگر توانستیم در حوزه اقتصاد، فرهنگ و اجتماعی کارهای اساسی انجام دهیم جامعه ما متعالی تر خواهد بود.
رزم حسینی افزود: امروز فرصت تاریخی برای مسئولان و علمای دین فراهم شده است که اگر توانستیم مردمی با نشاط، توانمند و مومن همراه خود داشته باشیم و جوانان را هنرمندانه جذب دین کنیم، هنر است.
وی با اشاره به اینکه نماز مستمر و جاری در زندگی شبانه روزی ماست بیان کرد: همواره خواسته اند به انسان یادآوری کنند می توانی هم بدتر از حیوان باشی و هم می توانی بالاتر از فرشته ها باشی.
وی به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: استان کرمان تاکنون استانی نمونه در حوزه عقلانیت سیاسی بوده است و انشاءالله تا همیشه همین گونه خواهد بود.
استاندار کرمان از امام جمعه به عنوان محور وحدت هر شهرستان یاد کرد و افزود: نماز به ما یادآور می شود که رفتار و کردار ما باید به گونه ای باشد که انصاف را رعایت کنیم.
وی تاکید کرد: باید انتخاباتی نمونه در کشور را در کرمان محقق کنیم و داوطلبان بتوانند در فضای آرام، رقابتی آزاد و در چارچوب قانون داشته باشند.
وی گفت: تمامی کسانی که از سوی هیات نظارت تایید شده اند مورد تائید نظام هستند و باید شرایطی را ایجاد کنیم که انتخابات هرچه بهتر در کشور اجرایی شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار