فرماندار گیلان :
حرکت رو به رشد توسعه آستارا را نتیجه همدلی و هم افزایی دستگاه های دولتی و همراهی مردم بافرهنگ این شهرستان عنوان و اضافه کرد: سال 94 ، سال عملیاتی کردن پروژه های عمرانی در آستاراست که در نهایت منجر به توسعه همه جانبه این شهرستان خواهد شد
کد خبر: ۱۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 23 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ، سیروس شفقی بیان کرد :با توجه به سیاستگذاری دولت در سال گذشته، اعتبارات قابل قبولی برای عمران و آبادانی شهرستان آستارا اختصاص یافت که در نوع خود بی سابقه بود.

وی حرکت رو به رشد توسعه آستارا را نتیجه همدلی و هم افزایی دستگاه های دولتی و همراهی مردم بافرهنگ این شهرستان عنوان و اضافه کرد: سال 94 ، سال عملیاتی کردن پروژه های عمرانی در آستاراست که در نهایت منجر به توسعه همه جانبه این شهرستان خواهد شد.

وی ادامه داد: آغاز عملیات احداث چاه فلمن در روستای بی بی یانلو برای رفع مشکل آب شهری و روستایی، عملیات دور برگردان استاندارد پایانه بار به طول 700 متر و به عرض 56 متر بمنظور تردد و دور زدن تریلی های باری و نیز ایجاد لاین عبور آزاد برای سایر خودروها ، آغاز عملیات چهار بانده کردن میدان شهدای گمنام تا سه راه ویرمونی و استمرار عملیات دیواره حفاظتی رودخانه آستارچای برای برطرف کردن مشکل سیلاب روستاهای باغچه سرا، خشکه دهنه و جلال آباد از جمله پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها در نیمه نخست سال جاری آغاز می شود. 

شفقی آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای کوته کومه و باش محله لوندویل ، گازرسانی به روستاهای حیران ، بی بی یانلو ، تلخان ، کشفی و صیادلر و آسفالت بخش عمده ای از جاده های روستایی را از دیگر این پروژه ها عنوان کرد.

فرماندار آستارا از اتمام پروژه های مهم بیمارستان 130 تختخوابی، مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد و بازارچه مرزی مشترک آستارا در سال جاری خبر داد و بیان کرد: با در نظر گرفتن شعار سال مقام معظم رهبری، وظیفه دولت در قبال انجام خدمات شایسته به مردم سنگین شده است.

شفقی با بیان اینکه تمام ادارات و دستگاه های دولتی باید با تمام توان و قوای خود برای جذب اعتبارات اختصاص یافته تلاش کنند، افزود: دولت تدبیر و امید عنایت ویژه ای به شهرستان های مرزی دارد که در قبال این حسن توجه، نباید فرصت سوزی از سوی مسوولان صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما در راستای ارتقای سطح رضایتمندی گردشگران نوروزی است ، افزود: گردشگرانی که به آستارا سفر می کنند، در حقیقت سفیران معرفی نقاط دیدنی این شهرستان ساحلی به مناطق خود در داخل و خارج کشور هستند.

وی به آمادگی 615 واحد اقامتی شامل هتل ، هتل آپارتمان ، مسافرکاشانه ، میهمانپذیر ، مجتمع های خدماتی و رفاهی در شهرستان آستارا اشاره و اضافه کرد: موج نخست سفرهای نوروزی با وجود بارش پراکنده باران به شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شده که پیش بینی می شود در نوروز امسال با افزایش نسبی ورود و ماندگاری گردشگران به این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شویم.

شهرستان آستارا با داشتن جاذبه هایی نظیر منطقه ویژه توریستی و گردشگری حیران با امکاناتی نظیر تله کابین و پیست کارتینگ ، پارک جنگلی بی بی یانلو ، آبشار لاتون ، آبگرم های طبیعی علی داشی و کوته کومه ، پارک حیات وحش لوندویل ، باغ پرندگان ، تالاب آق ، بهشت کاکتوس ها ، ساحل صدف ، سینماهای چهار بعدی و پنج بعدی ، تالاب استیل عباس آباد ، باغ ملی ، پارک ساحلی شریعتی ، روستای توریستی دربند و مناطق شهرک هجرت و خانه های آسیاب و نیز اماکن زیارتی و تاریخی شهرستان نظیر بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع)، بقعه شیخ محمود خیوی در روستای عنبران ، بقعه پیرقطب الدین در روستای باغچه سرا و مدرسه تاریخی حکیم نظامی ، ساختمان قدیمی گمرک و باغ چای جزو مناطق پرگردشگر در ایام نوروز محسوب می شود.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان و در ردیف 20 شهر گردشگر پذیر کشور قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار