تابناک تهران - زمين موقوفه عميدي نوري در خيابان مطهري امروز در حالي كه قرار بود كلنگ احداث بيمارستان 180 تختخوابي و تخصصي سوانح وسوختگي را با حضور وزير بهداشت،استاندار تهران و جمعي از نمايندگان مجلس و شوراي شهر به خود ببيند، محل تجمع اعتراض آميز اهالي اين منطقه شد.
کد خبر: ۱۶۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 10 January 2016
  امروز در حالي كه وزير بهداشت با همراهي استاندار تهران و مسئولان شهري به خيابان مطهري تهران رفته بودند تا كلنگ احداث بيمارستان سوانح و سوختگي را در زمين وقفي به زمين بزنند، با اعتراض گروهي از اهالي اين محل مواجه شدند.

كلنگي كه به زمين نرسيد/اعتراض عده اي از شهروندان به احداث بيمارستان در خيابان مطهري

شهروندان با بيان به اينكه اين زمين وقفي بايد به فضاي سبز تبديل شود و اين منطقه گنجايش ساخت بيمارستان سوختگي و شلوغي ندارد اعتراض خود را عنوان كردند.

اهالي منطقه مطهري معتقدند خيابان يوسفيان كه براي ساخت بيمارستان تخصصي سوختگي در نظر گرفته شده است فضاي كافي ندارد و در آينده با مشكل ترافيك و شلوغي محل مواجه مي شوند.

وزير بهداشت در حالي با اعتراض مردم منطقه مطهري مواجه شد كه پيش از اين برنامه‌ريزي‌ها براي ساخت بيمارستان سوانح و سوختگي عميدي نوري در اين خيابان پيش بيني شده بود.
 
سید حسن هاشمی در مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی تخصصی سوانح سوختگی موقوفه عمیدی نوری در پاسخ به اعتراض مردم مبنی بر اینکه نباید اینجا بیمارستان ساخته شود، گفت: ما ۲۵ هزار مورد سوختگی در سال داریم و نیازمند دو هزار تخت و ۴۰۰ آی سی یو هستیم، در حالیکه هم‌اکنون ۸۷۰ تخت و ۱۰۰ تخت آی سی یو در کشور وجود دارد که در دو سال گذشته ساخته شده است و باید گفت که واقعا بیماران سوانح سوختگی مظلوم هستند.
 
وی افزود: بخش خصوصی هرگز در این مورد سرمایه‌گذاری نمی‌کند و بخش دولتی هم برایش نمی‌صرفد، در حالیکه ما کودکان حادثه شین‌آباد را داریم که ۲۰ بار عمل شده‌اند.
 
وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در حوزه سلامت کمتر عزم جدی دیده شده و سیاستمداران و مجلس و دولت اقداماتی انجام داده‌اند، اما کافی نیست و بهتر است بعد از ۳۵ سال مشکل اساسی سلامت حل شود.
 
وی افزود: هنگامی که وارد شدم تعدادی از شهروندان برای ساخت این بیمارستان اعتراض داشتند و اگر می‌دانستم مردم ناراضی هستند جلسه هیئت دولت را ترک نمی‌کردم و نمی‌آمدم.
 از آقای طلایی درخواست دارم به عنوان نماینده شورای شهر تهران موضوع را بررسی کند و آنچه حکم و قانون می‌گوید، انجام شود.
 
گفتني است،با تصميم وزير بهداشت مقرر شد كميته اي سه نفره متشكل از نماينده اهالي محل،نماينده اوقاف و وزارت بهداشت براي تصميم نهايي ساخت بيمارستان سوانح و سوختگي در خيابان مطهري به جمع بندي رسيده و اطلاع رساني كنند.

گزارش از مرضيه محمدي


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جواد14
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
سلام-اگر مجوز طبقات بیشتری قانونا داده میشه طبقات رو بیشتر کنن و چند طبقه پایین رو پارکینگ کنن که خود اهالی و مهمانان ایشان هم بتونن از آنجا استفاده کنن.البته که برا ساکنین باید رایگان و یا نزدیک به صفر تومان تمام شود.که با این راهکار هم منبع در آمدی برا بیمارستان میشه هم ملت ساکن در خ مذکور پارکینگ دارن و هم بیمارستانی که اگر احیانا"خدایی ناکرده" برای اهالی هم اتفاقی بیفته ، نزدیکیشون بیمارستانه فوق تخصصی هست.خدا به همه توفیق بده.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار