پایان سال بر مزار ورزشکاران خوزستان؛
پایان سال، بهانه ای است تا به قطعه ورزشکاران بهشت آباد اهواز برویم و همراه با خانواده های قهرمانانی که دیگر در میان ما نیستند، یاد و خاطر آن ها را زنده کنیم
کد خبر: ۱۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷ 20 March 2015

سال 93 برای ورزش خوزستان با تمام فراز و نشیبهایش گذشت؛ خیلی ها برای نشان دادن نام خوزستان و سربلندی ایران عزیز تلاش کردند.

پایان سال، بهانه ای است تا به قطعه ورزشکاران بهشت آباد اهواز برویم و همراه با خانواده های قهرمانانی که دیگر در میان ما نیستند، یاد و خاطر آن ها را زنده کنیم.

ابتدا به سراغ خانواده کریم صف‌شکن، پدر بوکس خوزستان رفتم و با پسر وی که همراه با خانواده بر سر مزار پدر نشسته بود، رفتم. او از پدرش این گونه گفت: پدرم سال 92 بر اثر سرطان فوت کرد. او چند سالی سرمربی تیم ملی بوکس، ریس هیات بوکس خوزستان و داور ملی و آسیایی بود. چند بار هم به عنوان سرپرست، تیم ملی را در مسابقات مختلف همراهی کرد و هر بار که تیم بوکس استان را در مسابقات قهرمانی کشور همراهی می کرد، مقام های اول یا دوم را به دست می آوردند.

وی ادامه داد: دوستان پدرم از نظر فنی و اخلاقی به او ایمان داشتند و خود ورزشکاران هم به ما می گفتند پدر شما علاوه بر این که مربی مان بود، پدرمان هم محسوب می شد. پدر من قبل از این که به ورزش اهمیت دهد بر اخلاق بسیار تکیه داشت.

فرزند مرحوم صف شکن بیان کرد: پدرم نزدیک به 35 سال معلم ورزش بود و بیشتر ورزشکارانی که به تیم ملی و تیم خوزستان معرفی کرد از طریق آموزشگاه ها بود که در این زمینه می توانم به عبدالرضا انداوه که دو قهرمانی آسیا را دارد، اشاره کنم.

در ادامه با دختر مرحوم حمیدرضا نظرزاده، پیشکسوت و مربی فوتبال خوزستان که دو سال از وفاتش می گذرد، هم‌صحبت شدم. او با اشک هایی که امانش را بریده بود درباره پدرش، گفت: پدرم مربی فوتبال و در مدرسه فوتبال کارون مشغول به کار بود. او به یک باره به خاطر دردی که در قفسه سینه احساس کرد، فوت شد. او پیش از این هیچ مشکلی نداشت. پدرم در زمان بازیگری اش در تیم اباذر که یکی از تیم های بومی اهواز بود، فعالیت می کرد و سابقه حضور در جبهه را هم داشت.

وی بیان کرد: خاطره ای که من از پدرم دارم و یادم هست و البته برای پدرم نیز بسیار شیرین بود این است که تیم امید استقلال اهواز با هدایت او قهرمان کشور شد. پدرم خیلی مهربان بود و همیشه مهربانی اش اطرافیانش را تحت تاثیر قرار می داد. او واقعا انسان شریفی بود.

همسر وی نیز گفت: همسرم مردم دار بود. او همیشه در مسابقات و سفر بود و باتوجه به این که فرزندانم کوچک بودند، سختی هایی هم برای من وجود داشت ولی باتوجه به این که او ورزش را دوست داشت من هم علاقه مند بودم که کارش را ادامه دهد و هیچ وقت فکر نمی کردم بر اثر ایست قلبی فوت کند.

سپس بر سر مزار مرحوم مرتضی احمدی، بسکتبالیست جوان خوزستانی رفتم. مادر با بغض و اشک این گونه از پسرش، گفت: مرتضی تنها فرزندم بود و سال گذشته که برای قایق سواری رفته بود بر اثر واژگونی قایق، غرق شد. مادری که تنها فرزندش را از دست داده است چه چیزی می تواند برای گفتن داشته باشد؟ پسرم فوق العاده بود.

مادر علی نوروزی، کاراته کای خوزستانی نیز از پسرش این گونه گفت: پسرم 19 ساله بود که در سال 91 بر اثر تصادف فوت شد. او قرار بود به تیم ملی دعوت شود و چند ماه پیش از آن، درگذشت. او چند عنوان قهرمانی کشور داشت و از اخلاق بسیاری خوبی برخوردار بود و هر چه از اخلاق او بگویم کم گفته ام.

به سراغ موسی رحیمی لرکی، بازیکن و پیشکسوت تیم فوتبال شاهین اهواز هم رفتم، همسر وی از او این گونه گفت: همسرم را آبان ماه سال جاری بر اثر بیماری ریه از دست دادم. بهترین خاطره ای که از او دارم این است که با جوانان رفتار خوبی داشت و آن ها را به ورزش و دوری از اعتیاد دعوت می کرد.

پسر مرحوم لرکی نیز گفت: پدرم واقعا مردم دار بود و ملاک زندگی اش هم همین خصیصه بود.

همسر عبدالعباس سیامهر (کوتی) پیشکسوت بوکس خوزستان نیز بیان کرد: همسرم سال 91 بر اثر بیماری دیابت و عمل جراحی ناموفقی که داشت، درگذشت. او قهرمان بوکس خوزستان بود و همیشه به تمرین می رفت و از او نیز خواسته شد که در حیطه مربیگری هم کار کند ولی نپذیرفت. ورزش در منش و رفتار او بسیار تاثیر داشت و او از اخلاق بسیار خوبی برخوردار بود.

همچنین خواهر مرحوم سیدرضا پورموسوی، استاد کونگ فو خوزستان از برادرش این گونه گفت: برادرم سال 87 بر اثر سکته قلبی فوت شد. او در باشگاه بدر علاقه مندان به این رشته را تمرین می داد. او خیلی خوب بود و هیچ وقت از کسی ناراحت نمی شد. جایش در میان ما خالی است و من همیشه فکر می کنم او زنده است. برادرم شاگردان بسیاری را پرورش داد و کارمند مخابرات هم بود.

بر سر مزار نوری خدایاری، پیشکسوت فوتبال خوزستان هم رفتم. دختر با عشق از پدرش یاد کرد و در وصف او، گفت: پدرم سال 91 فوت شد. پدر من اینقدر خوب بود که نمی توانم هیچ جمله ای درباره خوبی ها و خصوصیات اخلاقی اش بگویم، چرا که می ترسم جمله ای از قلم بیفتد و نتوانم او را وصف کنم. پدرم قابل وصف نیست. او به پیشکسوت فوتبال ارزشی هم معروف بود و هیچ کسی رفتن پدرم را باور نمی کند.

برادر ابراهیم دهنائی، بازیکن و موسس باشگاه شاهین نیز از این زنده یاد، گفت: من برادر و همبازی مرحوم هستم. او سال 91 بر اثر سرطان ریه فوت شد. او یکی از بازیکنان بزرگ اهواز و جزو تیم خوزستان بود. برادرم اخلاق بسیار خوبی داشت و در دوران ورزشی مان، من به همراه او قهرمان مسابقاتی ازجمله رقابت های خوزستان و جام نخل طلایی شدم.

همسر مرحوم محمدکاظم کوه گیری، مطبوعاتی ورزش خوزستان که همسرش را سال 85 از دست داده است، عنوان کرد: همسرم بر اثر ناراحتی قلبی فوت شد. او به کارش علاقه عجیبی داشت و همیشه خبرهای خوبی می نوشت. همسرم تا سه چهار ساعت پیش از مرگش مشغول به کار خبر بود. او خیلی برای کارش وقت می گذاشت.

با پسر مرحوم عباس پویش، پیشکسوت بوکس خوزستان نیز هم صحبت شدم، او از پدر این گونه یاد کرد: پدرم از سال 1340 بوکس را از جوانان خوزستان آغاز کرد و سال 91 در روز عید قربان بر اثر سکته قلبی فوت شد. پدرم پیش از این که وارد بوکس شود کار خود را در ورزش از رشته فوتبال آغاز کرد.

همسر بیژن جمشیدی فر، رییس سابق هیات بسکتبال خوزستان نیز عنوان کرد: همسرم سال 91 بر اثر ایست قلبی فوت شد. او همیشه مشغول به کار در این رشته بود و خودش نیز در تیم پیشکسوتان استان بازی می کرد. همسرم بسیار خوب بود و ورزش در خصوصیات اخلاقی او نیز بسیار تاثیر گذاشته بود.

همچنین خواهر مرحوم محسن احتشام پور، پیشکسوت هندبال خوزستان نیز بیان کرد: برادرم سال 87 که برای شنا به دزفول رفته بود، غرق شد. همه نیز اکنون پس از فوتش به خوبی از او یاد می کنند و وقتی شاگردان او را می بینیم، دیدن آن ها به ما بسیار امید می دهد.

سال 1393 با همه تلخی ها و شیرینی هایش رو به پایان است؛ چه آدم ها که دیگر در کنار ما نیستند و حالا فقط یادشان آرام بخش ما است. حالا که دارد بهار می آید، دلت، روحت و قلبت را هم بهاری کن؛ شاید بهار دیگر نباشیم...

خداحافظ قهرمانان خوزستانی+عکس

خداحافظ قهرمانان خوزستانی+عکس

خداحافظ قهرمانان خوزستانی+عکس

خداحافظ قهرمانان خوزستانی+عکس

خداحافظ قهرمانان خوزستانی+عکس

خداحافظ قهرمانان خوزستانی+عکس

خداحافظ قهرمانان خوزستانی+عکس


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار