مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: حدود 19 هزار مترمربع زمین در شهرک‌های صنعتی استان بازپس‌گیری شد تا به متقاضیانی که توان و شرایط لازم را برای ایجاد واحد صنعتی دارند، واگذار شود.
کد خبر: ۱۵۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 28 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:علی صداقت‌پور ظهر امروز در پنجمین جلسه هیئت حل اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در سال جاری که در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برگزار و در آن پرونده‌های حقوقی صنعتگران بررسی و رسیدگی شد، اظهار کرد: این پرونده‌ها در پنجمین جلسه هیئت حل اختلاف و داوری امسال با حضور داور و حکم مرضی‌الطرفین در دفتر مرکزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس رسیدگی شد.

وی افزود: با بررسی این پرونده‌ها از مجموع 13 پرونده مربوط به صنعتگران 9 مورد منجر به فسخ قطعی، دو مورد رأی خاص مالی، یک پرونده منجر به اعطای مهلت و یک پرونده نیز تجدیدوقت شد.

صداقت‌پور اضافه کرد: با برگزاری این جلسه حدود 19 هزار مترمربع زمین در شهرک‌های صنعتی که متقاضیان پس از گذشت مهلت قانونی و اخطارهای مختلف و اعطای مهلت مجدد نسبت به ساخت‌وساز در آنها اقدام نکرده بودند، بازپس‌گیری شد تا به متقاضیانی که توان و شرایط لازم را برای ایجاد واحد صنعتی دارند، واگذار شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فسخ و آزادسازی آن‌ها از برنامه‌های مهم در این شرکت است، اضافه کرد: با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان دیگر، روند ساخت‌وساز و اجرای طرح‌های صنعتی شتاب می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از صنعتگران استفاده می‌شود، افزود: چنانچه افرادی به‌ قصد دلال‌بازی و بورس‌بازی زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دریافت کرده باشند، اما هیچ‌گونه ساخت‌وسازی در مدت‌زمان قانونی انجام ندهند براساس مقررات زمین‌های واگذار شده از آن‌ها بازپس‌گیری و به متقاضیان سرمایه‌گذاری صنعتی داده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با نظارت بر روند ساخت‌وساز واحدهای صنعتی و تعیین فرصت قانونی برای ساخت‌وساز، امکان بورس‌بازی زمین و سوءاستفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی استان فارس وجود ندارد.

صداقت‌پور تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس براساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و در راستای انجام تعهدات طرف‌های قرارداد، پس از دو مرحله ارسال اخطاریه و تجدیدوقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال کردن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نشست هیئت حل اختلاف و داوری اقدام می‌کند.

وی عدم دریافت پروانه ساختمانی، نبود ساخت‌وساز، اخذ نکردن پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضای اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را از جمله موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد که در جلسات هیئت حل اختلاف و داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس تعیین تکلیف قراردادهای راکد و غیرفعال از طریق هیئت حل اختلاف و داوری را راهکاری مفید و تخصصی در برخورد با واحدهای متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی دانست و خاطرنشان کرد: فسخ قراردادهای راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به‌ واسطه آن، زمین موردنیاز برای سرمایه‌گذاران واقعی با هدف ایجاد واحدهای تولیدی و فرصت‌های شغلی در استان فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار