دبیر همایش مشفق کاشانی از نامگذاری کوچه محل زندگی زنده‌یاد مشفق کاشانی به نام وی خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 23 December 2015
رضا اسماعیلی، دبیر همایش مشفق کاشانی، با اشاره به برنامه‌های این همایش برای نامگذاری یکی از کوچه‌‌های تهران به نام این شاعر معاصر گفت: مکاتباتی با شهرداری انجام شده است تا کوچه‌ای که منزل زنده‌یاد مشفق کاشانی در خیابان ظفر قرار دارد، به نام ایشان نامگذاری شود. این به عنوان قدم اول است تا اینکه بعداً اگر امکانش فراهم شد، یک میدان به نام ایشان نامگذاری شود.

وی به دیگر برنامه‌های این همایش اشاره کرد و ادامه داد: این همایش با همکاری برخی از نهادها مانند وزارت ارشاد، سازمان شهرداری تهران، مؤسسه رسانه‌ای اوج و ... برگزار می‌شود.

به گفته رضا اسماعیلی؛ این همایش در روز 28 دی‌ماه همزمان با سالروز درگذشت مشفق کاشانی برگزار خواهد شد.

استاد مشفق کاشانی که علاوه بر عضویت در انجمن قلم ایران، ریاست شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت مدیره‌ انجمن شاعران ایران را نیز برعهده داشت در 28 دی‌ ماه 1393 و در حال شعرخوانی از حال رفت و در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

«صلای غم» تضمین 12 بند محتشم کاشانی، «خاطرات» (سال 1324)، «سرود زندگی» (سال 1342)، «شراب آفتاب» (سال 1342)، «آذرخش» (گزینه اشعار)، «آینه خیال» (سال 1372)، «بهار سرخ سرود» (سال 1373)، «هفت بند التهاب» (سال 1375)، «نقشبندان غزل» (سال 1365)، «انوار 15خرداد» (سال 1365)، «خلوت انس»، سه مجلد با همکاری رضا اسماعیلی، تصحیح «دیوان حاج سلیمان صباحی بیدگلی» با همکاری پرتو بیضایی (سال 1340)، «مجموعه شعر جنگ»، تذکره‌ شاعران معاصر و راز مستان از آثار این شاعر معاصر است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همزمان با درگذشت این شاعر، در پیامی درگذشت وی را به جامعه شعر و ادب کشور تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت شاعر غزلسرای برجسته جناب آقای مشفق‌کاشانی رحمة الله علیه را به خاندان مکرم ایشان و به خانواده‌ی شعر و ادب کشور و همه‌ی شاگردان و علاقمندان این استاد فرزانه تسلیت عرض می‌کنم. بجز شعر شیوا و دلنشین، اخلاق و شخصیت انسانی و تعهد به آرمانهای انقلاب نیز از جمله‌ی ویژگی‌هائی بود که اینجانب را در مدت بیش از سی سال آشنائی نزدیک با این انسان مؤمن و آراسته، به وی علاقمند می‌ساخت. رحمت و مغفرت الهی بر روان او.

سیّد علی خامنه‌ای
30/ دی ماه/ 1393
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار