مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران گفت: اهتمام شرکت شهربان این است که در ایام پایانی امسال چهره جدیدی از شهر تهران به ویژه به لحاظ سیما و منظر بصری به نمایش بگذارد و شاهد قرق شهر توسط دستفروشان نباشیم.
کد خبر: ۱۴۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 21 December 2015
ابوالقاسم چیذری  افزود: در سال جاری با تدبیری که از سوی مدیریت ارشد شهری و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در نظر گرفته شده بود مقرر شد موضوع سد معبر میان دو شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و شرکت شهربان و حریم بان تفکیک شود.

وی اظهارکرد: شرکت شهربان مسئول جمع آوری و شناسایی افرادی است که سد معبر می‌کنند و با معرفی آنها به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، ساماندهی می شوند. در سال جاری 20 محل به 30 محل قبلی برای ساماندهی این افراد افزوده شده است؛ به طوری که در مجموع 50 محل در سطح شهر تهران برای برپایی شب بازارها جهت ساماندهی دستفروشان ایجاد شده است و افراد می توانند در این محل‌ها کسب درآمد کنند.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری بر حفظ کرامت همه افراد جامعه از جمله دستفروشان تاکید دارد؛ اما باید شهر چهره منظمی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران درخصوص ساماندهی دستفروشان منطقه 12 و محدوده بازار نیز گفت: در حوزه بازار تهران و محدوده خیابان 15 خرداد شهرداری تهران در نظر دارد این منطقه را به عنوان نگین شهر تهران به لحاظ سیما و منظر بصری و انضباط شهری ساماندهی کند.

وی افزود: با توجه به قدمت موضوع دستفروشی در این محدوده و مطالبه ای که برای جمع آوری دستفروشان توسط کسبه و شرکت شهربان و حریم بان ایجاد شده بود اقدامات لازم را جهت ساماندهی این افراد آغاز کردیم. شرکت شهربان با توجه به مسئولیت رفع سد معبر که بر عهده دارد شناسایی افرادی که در این محل بیش از 10 سال است حضور دارند را آغاز کرد افرادی که اکثرا از شهرستان ها به تهران مهاجرت کرده‌اند و با انجام برخی اعمال قلدرانه فضا را طوری تغییر داده بودند تا بتوانند درآمد نامشروع در حوزه معبر فروشی کسب کنند.

وی تاکید کرد: با مجوزی که داشتیم به این بحث ورود داشتیم و با این موارد مقابله کردیم. البته در منطقه بازار چون قدمت این افراد زیاد بود و اراذل و اوباش زیادی از آنها حمایت می کردند ناچار بودیم توان انتظامی در این محدوده را افزایش دهیم. در حقیقت در این محدوده جمع آوری، انتظامی محور بود اما نگهداشت حتما شهروند محور خواهد بود و کرامت همه شهروندان حتی دستفروشان را حفظ خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار