بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: « ۲۵۰۰ گردان بسیجی آماده شهادت هستند»؛«مصاحبه فردوسی پور با ظریف!»؛«جلسات ۴ نفره اصول‌گرایان به کار خود پایان داد»؛«پولدارها چند برابر فقرا می‌خورند؟» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۴۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 16 December 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش دادستان کل کشور به تبلیغات داعش در ایران

رئیسی در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص تحرکات داعش در کشور اظهار داشت: طبعا این گروه تروریستی به‌دنبال افراد جدیدی است که با توجه به آگاهی مردم ایران و روحیه دشمن‌ستیزی آنها، تبلیغات این گروه تروریستی در کشور ما بی‌اثر است.وی ادامه داد: البته اقدامات وحشیانه این گروه تروریستی کار را به جایی رسانده که صدای کشورهایی که در تشکیل و تجهیز این گروه نقش داشتند را درآورده است. البته این کشورها نیز به ظاهر از این گروه تروریستی اعلام برائت می کنند اما از تجهیز این گروه دست برنمی‌دارند.رئیسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر با حضور نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی در کشورمان اوضاع تحت کنترل است.

 ۲۵۰۰ گردان بسیجی آماده شهادت هستند

رئیس سازمان بسیج مستضعین گفت: امروز ۲۵۰۰ گردان بسیجی آماده جهاد هستند و اینها به دلیل تأثیر از درس عاشوراست.سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعین در دومین مجمع عالی بسیج که از صبح امروز با حضور با فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد مقدس آغاز شده، ادامه داد: امروز دشمنان از هر سو به مسلمانان می‌تازند و به دنبال تفرقه و نفوذ هستند. دردها و زخم‌های فراوانی به امت اسلام از عراق و شام و حجاز تا نیجریه وارد شده و التیام بخش همه این زخم‌ها حرم‌های اهل بیت است.رئیس سازمان بسیج مستضعین با انتقاد از عملی نشدن و بی توجهی به برخی از برنامه‌های بسیج در کشور گفت: هرکسی که به پشت میز مسئولیت می آید گرفتار تعریف و تمجید از وضعیت موجود می‌شود و بدون درنظر گرفتن واقعیت‌ها مواضع نامناسبی را اتخاذ می‌کند.سردار نقدی تصریح کرد: در این بین مجمع عالی بسیج به دور از هرگونه منفعت طلبی شخصی و جمعی و به دور از بازی‌های سیاسی با نگاه انقلابی مسائل کشور را دسته بندی کرده و برنامه‌های عملی را پی ریزی خواهد کرد.

عکس گواهینامه موتورسیکلت احمدی نژاد

باشگاه خبرنگاران، تصویری از گواهینامه موتور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان را منتشر کرده است.

بسته خبری «تابناک»؛

کمیسیون اصل ۹۰، مستندی از فساد در فوتبال ندارد

سید هادی حسینی سخنگوی فراکسیون ورزش و نماینده مردم نماینده مردم قائم شهر،جویبار،سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی درمورد صحبت‌های اخیر رئیس کمیسیون اصل 90 در خصوص فساد در فوتبال و مشخص شدن نام چند نفر در این زمینه اظهار کرد: من ارتباط نزدیکی با پورمختار دارم .او انسان بسیار خوبی است، اما احساس من این است که کمیسیون اصل 90 هیچ مستندی در مورد فساد در فوتبال ندارد و یا اینکه از اعلام خبرهایی در این مورد خوف دارد. بنده بیش از 10 بار برای پیگیری این ماجرا به کمیسیون اصل 90 رفتم و حتی چندین بار از رسایی عضو کمیسیون 90 در این مورد سوال کردم ولی هیچ جواب قانع کننده‌ای از آنها نشنیدم.

درآمد داعش از فروش نفت

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش ماهانه مبلغی حدود ۴۰ میلیون دلار از محل فروش نفت به دست می آورد.به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، خبرگزاری کویت کونا از واشنگتن ، یک مسئول بلند پایه وزارت خزانه داری آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفت :« گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش درآمد حاصل از فروش نفت را صرف نیازهای داخلی و تامین دستمزد افرادش می کند.»این منبع به میزان درآمد داعش از محل فروش گاز اشاره نکرده ، اما تاکید کرده است  دولت سوریه گاز مورد نیاز خود را به طور غیر مستقیم از منطقه تحت کنترل داعش بدست می آورد.

جبهه اصلاح‌طلبان: لیست انتخاباتی جداگانه می‌دهیم

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان با انتقاد از ارسال لیست کاندیداهای پیشنهادی احزاب عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: راهی به جز تهیه لیست‌های انتخاباتی برای دیگر احزاب اصلاح طلب باقی نمی‌ماند.احمد شریف سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از تشکیل ستاد انتخاباتی این جبهه خبر داد و اظهار داشت: در طول هفته جاری مسئول ستاد انتخاباتی این جبهه برای تشکیل ستاد و انتخاب نامزدها معرفی خواهد شد.وی افزود: شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان به منظور تهیه و تدوین راهبردهای کلی برای نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده تشکیل شد تا مکانیزم مشخصی برای گزینش کاندیداها تعیین کند.سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان ادامه داد: در دیدار حضوری شورای مرکزی کانون همبستکی دانشجویان و فارغ التحصیلان با محمد رضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان، وی به صراحت اعلام کرد که شورای سیاست گذاری برای تعیین مصادیق و کاندیداها از تمامی اصلاح‌طلبان دعوت به عمل خواهد آورد که لیست‌های خود را ارائه دهند.شریف گفت: متأسفانه روز گذشته خبری مبنی بر اینکه تعدادی از احزاب که عضو شورای سیاست‌گذاری هستند، لیست کاندیداهای خود را به رئیس بنیاد امید ایرانیان ارائه کرده‌اند که اگر این عمل صورت گرفته باشد، مصداق نقض عهد و عدم صداقت اعضای شورای سیاست‌گذاری است؛ چراکه از بقیه احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب برای معرفی کاندیداهای مورد نظر دعوت به عمل نیامده است.وی با بیان اینکه تمام تلاش جبهه اصلاح طلبان برای جلوگیری از تشتت آرا است، تأکید کرد: بنابراین اعضای شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان باید این حق را برای سایر جریانات و احزاب اصلاح‌طلب نیز برای ارائه لیست‌های کاندیداهای خود قایل باشند.سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان افزود: متأسفانه در اثر تمامیت خواهی عده‌ای که جریان اصلاحات را به نفع خود مصادره کرده‌اند، از ورود افراد با تفکر جدید اصلاح‌طلبی ممانعت به عمل می‌آید؛ در این صورت راهی به جز تهیه لیست‌های انتخاباتی برای دیگر احزاب اصلاح طلب باقی نمی‌ماند.

هاشمی بر خانواده‌اش نظارت کند، نظارت بر رهبری پیش‌کش

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به طرح اظهارات حاشیه‌ای هاشمی رفسنجانی علیه مجلس خبرگان رهبری، گفت: من فکر می‌کنم هاشمی هر از چندگاهی اظهاراتی مطرح می‌کند که به هیچ عنوان به جایگاه و سوابق ایشان تطابق ندارد.وی با بیان اینکه، هاشمی رفسنجانی مدت‌هاست که همانند جوانان ناپخته سخن می‌گوید، تصریح کرد: آقای هاشمی طوری استدلال کرده و سخن می گوید که گویا هیچ وقت رئیس‌جمهور کشور نبوده است و هیچ اطلاعی از قوانین و مقررات حاکم بر جمهوری اسلامی ندارد؛ اگر بخواهیم خیلی خوشبین باشیم و بگویم که آقای هاشمی از طرح بحث‌های جنجالی عمد خاصی ندارد باید بپذیریم که کهولت سن در آقای هاشمی تاثیر فراوانی گذاشته است.عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اظهارات هاشمی درباره نظارت مجلس خبرگان رهبری بر ولی‌فقیه، گفت: آیت‌‌الله لاریجانی پاسخ مستدلی به اظهارات ایشان دادند که به نظرم کافی و جامع بود چرا که ادعای آقای هاشمی فراتر از قانون اساسی است و مشخص نیست آقای هاشمی چطور امروز موارد فراقانونی افتاده است در حالی که ایشان به قوانین عادی کشور هم احترام نمی‌گذارند.طبیب‌زاده گفت: آقای هاشمی اگر صلاحیت لازم را برای نظارت داشت، ابتدا باید به خانواده خود نظارت می کرد تا از خانواده ایشان انوع مجرمین حضور نداشته باشند؛ از فساد مالی گرفته تا اقدامات ضدامنیتی در اعضای خانواده ایشان دیده می شود لذا آقای هاشمی در نظارت بر خانواده خود مردود شده است و اینکه از نظارت بر عالی‌ترین مقام شرعی و قانونی این کشور که نیابت عام امام معصوم را دارد، سخن می‌گوید از عجایب روزگار است.

جلسات ۴ نفره اصول‌گرایان به کار خود پایان داد

آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به پایان جلسات گروه چهار (حجت‌الاسلام ناطق نوری، آیت‌الله مقتدایی، علی لاریجانی و ولایتی) اظهار داشت: بنای ما بر تشکیل این کمیته 4 نفره این بود که بتوانیم وحدت را بین اصولگرایان ایجاد کنیم.وی ادامه داد: تنها 3 جلسه برگزار شد و بعد از آن این جلسات به کار خود پایان داده است. 

مقصر دانستن دولت در رکود حاکم فرار به جلو و عوام فریبی است

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره وضعیت رکود اقتصادی در کشوربه فارس، گفت: رفع این رکود به سادگی انجام‌پذیر نیست.  وی از پیچیده بودن حل معضلات اقتصادی سخن گفت و اظهار داشت: در همه دولت‌های قبل نیز مدیران درباره حل مشکلات اقتصادی قول مساعد داده بودند اما آیا این اتفاق افتاد؟   پزشکیان شعار دادن و محکوم کردن یکدیگر را راه حلی نامناسب برای رفع مشکلات اقتصادی به ویژه رکود کنونی حاکم بر کشور برشمرد و گفت: از آنجا که ما مبنا و مستندی دقیق نداریم که به کجا می‌خواهیم برویم و برسیم هر دولت و مدیری که بر سر کار می‌آید بر مبنای سلیقه خود عمل می‌کند.   وی مشکل اصلی مملکت را رکود، بیکاری و عدم توسعه خواند و افزود: رکود مسئله تازه‌ای نیست و باید دید چه کسانی مسبب آن در کشور هستند؟   نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل که عامل رکود فعلی است با «احسنت» و «به به و چه چه» کسانی مواجه شد که خود، منتقد رکود امروز هستند.   عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رکود زاییده این دولت نیست خاطرنشان کرد: مقصر دانستن دولت فعلی در موضوع رکود در کشور نوعی فرار به جلو و عوام فریبی است.

مردم به صدا و سیما اعتماد ندارند

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در یکی از آخرین نظرسنجی‌های ملی خود در اوایل ماه جاری (آذر ماه 1394) به بررسی اعتماد مردم به رسانه‌های مختلف پرداخت. این طرح ملی در مناطق مختلف کشور شامل مراکز استان‌ها‌، شهرهای درجه 2 و روستاها با حجم نمونه 4390 نفر به شیوه نمونه گیری چند مرحله‌ای انجام گرفته است.نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که 29 درصد مردم کشور معتقدند صدا و سیما تا حد زیادی واقعیت جامعه را منعکس می‌کند و در مقابل 40 درصد مردم معتقدند صدا و سیما واقعیت جامعه را به میزان کم منعکس می‌کند. 30 درصد نیز نظر بینابین داشته‌اند. میانگین ارزیابی مردم کشور از انعکاس واقعیت توسط صدا و سیما بر روی طیف 0 تا 100 برابر با 45 است که پایین تر از نقطه متوسط طیف قرار گرفته است.نتایج نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد کسانی که تحصیلات دانشگاهی دارند به طرز معناداری نظر منفی‌تری نسبت به انعکاس واقعیت در صدا و سیما دارند؛ به این ترتیب که 32 درصد افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم و 25 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی معتقدند صدا و سیما به میزان زیادی واقعیت جامعه را منعکس می‌کند.نتایج نشان می‌دهد صدا و سیما در جلب اعتماد جوانان موفق عمل نکرده چرا که 23 درصد جوانان 18 تا 29 ساله کشور معتقد به انعکاس واقعیت توسط صدا و سیما هستند و این میزان برای گروه سنی میانسال (30 تا 49 ساله) برابر با 29 درصد و برای گروه سنی بالای 50 سال برابر با 39 است.اما نتایج مربوط به این سوال در شهر تهران متفاوت است؛ به این ترتیب که 23 درصد مردم شهر تهران صدا و سیما را در انعکاس واقعیت جامعه موفق دانسته و معتقدند صدا و سیما به میزان زیاد واقعیت جامعه را منعکس می‌کند و در مقابل 49 درصد مردم نظر عکس داشته و معتقدند صدا و سیما واقعیت را به میزان کمی منعکس می‌کند. حدود 28 درصد نیز نظر بینابین داشته اند و معتقدند صدا و سیما به میزان متوسطی واقعیت جامعه را منعکس می‌کند.

اگر امام زنده بود، به «سیدحسن» می گفت بیاید

سیدمهدی طباطبایی در گفتگو با «طلوع صبح» اظهار داشت: بنده از حضور سیدحسن خمینی در انتخابات خوشحال و خرسند هستم. وی افزود: طبق روایات، معروف است کسی که سنش از 40 عبور می کند، به پخنگی خاصی می رسد. لذا براساس شناختی که از گذشته و حال دارم، از حضور ایشان و افرادی که زمزمه ورودشان در انتخابات خبرگان وجود دارد، خوشحالم و آن را مایه خوشبختی و نشان دهنده رشد کشور می دانم. حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی اضافه کرد: سیدحسن آقا فردی عالم، دانشمند، باهوش و اگاه به گذشته و حال است. سیدمهدی طباطبایی با اشاره به برخی حملات نسبت به سیدحسن خمینی گفت: همیشه، حملات علیه اشخاص ارزشمند اتفاق می افتد، کسی که اثری ندارد، ارزش حمله ندارد. حمله ابزاری است که همیشه مخالفین از آن استفاده می کنند. وی افزود: هر وقت رشد در جامعه خود را نشان می دهد، مخالفین تندرو و افرادی که زود تصمیم میگرند و دیر می فهمند و غالبا شورشان زیاد است، تصمیم به حمله می گیرند. البته این هجمه ها و بگومگوها می تواند به نفع حسن اقا باشد چراکه باعث رشد و نمو بیشتر ایشان می شود.

یک گربه "شهردار" می‌شود!

گربه‌ای به نام بارسیک پس از آنکه توانست در یک نظرسنجی غیررسمی که توسط یک صفحۀ شبکۀ اجتماعی محبوب در این ناحیه برگزار شد از رقبای انسانیش پیشی بگیرد، به ستارۀ این شهر بدل شده است. خشم و ناامیدی از فساد حاکم بر شهرداری باعث شده تا این گربۀ 18 ماهه 91 درصد آرا را در این نظرسنجی به خود اختصاص دهد. 5400 نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. یووژنی کونتسوف، یک شهروندان بازنشسته، می‌گوید: "مردم دیگر نمی‌دانند که به چه کسی می‌شود اطمینان کرد. و به این نتیجه رسیده‌اند که به مقامات اعتمادی نیست." کمیسیونی متشکل ار شورای شهر و الکساندر کارلین، فرماندار محلی، هفتۀ آینده تشکیل جلسه خواهند داد تا شهرداری تازه تعیین کنند. ایگور ساوینتسف، شهردار پیشین، در ماه آگوست در پی اتهامات مبنی بر سواستفاده از قدرت استعفا داد. یکی از برگزارکنندگان نظرسنجی‌ای که بارسیک در آن اول شده تحت نام مستعار "کشاورز آتلای" می‌گوید: "ساکنان شهر نسبت به صلاحیت و حرفه‌ای بودن سیاستمداران بدبین هستند و حق دارند." "کشاورز آتلای" کمپینی به راه انداخته تا با جمع آوری پول، بیلبوردی از کاندیدای گربه‌ای در مرکز شهر نصب کنند. شعار تبلیغاتی بارسیک این است: "فقط موشها به بارسیک رای نمی‌دهند!"

مجلس اصلاح‌طلب به نفع دولت است

هادی غفاری،عضو شورای مرکزی مجمع «نیروهای خط امام» و رییس موسسه الهادی است. او هم این روزها در جناح اصلاح‌طلب مشغول فعالیت برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی و معتقد است که اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس آتی را به‌دست خواهند آورد و اصولگرایان نیز با چند گروه وارد میدن رقابت می‌شوند. از طرف دیگر در کنار انتخابات مجلس شورای اسلامی، این روزها بحث انتخابات مجلس خبرگان هم با حضور سیدحسن خمینی داغ شده است. هادی غفاری می‌گوید که حضور سیدحسن خمینی و حلقه جماران در انتخابات خبرگان می‌تواند پیوند نسل اول انقلاب با نسل آینده باشد.به گزارش روز نو وی گفت: امروز بدون شک دولت جز اصلاح‌طلبان هیچ حامی سیاسی دیگری ندارد. فقط اصلاح‌طلبان هستند که بدون هیچ چشمداشتی به دولت کمک می‌کنند. این دولت از تفکرات اصولگرایی به معنای عامش برنخواسته است. مجموع آرای کاندیداهای اصولگرا در انتخابات کمتر از آقای روحانی رأی آوردند بنابراین این نشان می‌دهد بدنه اجتماعی اصلاح‌طلب برای رأی آوردن ایشان تلاش کرد. آقای عارف وقتی کناره‌گیری کرد، آرایش به سبد آقای عارف ریخته و آقای روحانی کاندیدای اصلاح‌طلبان شد. اما ما به‌عنوان اصلاح‌طلب الان نه از دولت طلبکار هستیم و نه گروکشی می‌کنیم چون فقط می‌خواهیم به دولت کمک کنیم تا تمام مشکلاتی که در دو دولت گذشته ایجاد شد، رفع شود. الان هم اگر اصلاح‌طلبان با این انسجام و قدرت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی کار می‌کنند، یکی از دلایلش این است که بتوانند در مجلس دولت را همراهی کنند. قطعا مجلس اصلاح‌طلب به نفع دولت است و هم دولت و هم مردم این را می‌دانند.

کشف اتاق تجاوز داعشی‌ها به زنان 

شبکه اسکای‌نیوز از کشف اتاق‌های زیرزمینی داعش که به منظور تجاوز به زنان ایزدی اسیر در دست این گروه مورد استفاده قرار گرفته است، خبر داد. عصرایران در ادامه آورده است: در این اتاق‌های زیرزمینی صدها زن ایزدی اسیر که به عنوان کنیز و برده جنسی در دست میلیشیای گروه تروریستی داعش بودند، مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. این حفره‌های زیرزمینی دارای درهای آهنی است. روی دیوارهای برخی از این اتاق‌های زیرزمینی نقاشی‌هایی از خانه و طبیعت کشیده است که گمان می‌رود از سوی زنان اسیر ایزدی ترسیم شده‌اند.

بسته خبری «تابناک»؛

برای این انحطاط اخلاقی باید گریه کرد

آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد به فاجعه بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر واکنش نشان داد.به گزارش انتخاب، این استاد حوزه و دانشگاه در بخشی از سخنان خود در چهارمین همایش «نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری»، با اشاره به این حادثه تصریح کرد: گریه‌آور و شرم‌آور است که در یکی از شهرستان‌های کشورمان مادر و پدری پول برای بخیه فرزندشان نداشته باشند و پزشکان نیز بخیه آن کودک را بکشند. خدا کند این مسئله دروغ باشد، در غیر این صورت برای این انحطاط اخلاقی باید فکری کنیم. باید برای آن گریه کرد.

جبهه پایداری در حال رایزنی در شهرستان‌های مختلف است

بیژن نوباوه عضو جبهه پایداری درباره آخرین فعالیت‌های این جبهه با بیان این‌که «این جریان در درون خود بحث‌هایی را دنبال می‌کند» گفت: جبهه پایداری در حال رایزنی در شهرستان‌های مختلف است. به گزارش ایسنا، وی درباره فعالیت‌های انتخاباتی جبهه پایداری و جلساتی که با سایر گروه‌ها دارد، اظهار کرد: پایداری‌ها هم بحث‌هایی با خودشان دارند و در شهرستان‌های مختلف در حال رایزنی هستند اگرچه فکر‌ می‌کنم در شهرستان‌ها وضع بهتر از تهران است زیرا تعداد کاندیداها زیاد نیستند و رسیدن به نتیجه مشخص راحت‌تر انجام می شود.

پولدارها نه برابر فقرا می‌خورند

متوسط هزینه خوراکی ها و آشامیدنی ها در پردرآمدترین خانوارهای ایرانی بیش از ۸٫۸ برابر هزینه خوراکی ها در پایین ترین دهک درآمدی ایران است .شبررسی ها نشان می دهد متوسط هزینه خوراکی ها در یک خانوار شهری ایرانی در سال گذشته اندکی بیش از ۸ میلیون تومان بوده است این در حالی است که خانوارهایی با پایین ترین رقم درآمد و هزینه که در دهک اول قرار گرفته اند تنها ۲ میلیون و ۳۳ هزار تومان صرف خرید خوراکی و اشامیدنی کرده اند.بر اساس گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی ، خانوارهایی با دهک های بالای درآمدی اما در این مدت ۱۷ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان صرف خرید خوراکی در یک سال کرده اند . رقمی که نشانگر فاصله ۸٫۸ برابری هزینه خوراکی ها و اشامیدنی ها در میان بالاترین و پایین ترین دهک درآمدی است . با توجه به اعلام بعد ۲٫۶۷ نفر برای هر خانوار واقع در دهک اول درآمدی می توان چنین برداشت کرد که در سال ۱۳۹۳ افرادی که در کم درامد ترین خانوار های ایرانی زندگی می کردند حدود ۷۶۱ هزار و ۴۸۰ تومان صرف هزینه های خوراکی و آشامیدنی در طول یک سال کرده اند که حتی در مقایسه با متوسط کشوری رقمی بسیار اندک است .

نظر ذوالنور درباره دیپلماسی ایران 

مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه تیم سیاست خارجی باید در چارچوب منافع اسلامی اقدام عملی مناسبی داشته باشد به خبرگزاری فارس گفته: متاسفانه امروز عدم شجاعت را در دیپلماسی‌مان مشهود است، در دیپلماسی باید شجاعت جدی داشته باشیم و به موقع برای حفظ منافع ملی حرکت کنیم. نباید به یک موضع سست و آبکی بسنده کنیم.خود آقایان می‌گویند مذاکره داد و ستد است بنابراین اگر جایی سیلی زدند باید سیلی بزنیم و اگر نه صورتمان را برای سیلی‌های بعدی آماده کنیم.  باید با عکس‌العمل مناسب امیدی برای مانورهای اینچنینی در دشمنان باقی نگذاریم و امیدوارم دولت و وزارت امور خارجه به طور جدی برای حفظ منافع ملی و عزت و شأن و اقتدار جمهوری اسلامی تصمیم بگیرند.

پیشنهاد خرید تانک‌های روس جدی شد

پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش از آمادگی ارتش برای مقابله با هرگونه تهدید گروهک‌های تروریستی به کشور خبر داده و گفته: پیشنهاد خرید تانک T90 از روسیه را به ستاد کل نیروهای مسلح ارائه داده‌ایم.

نسخه غرضی برای گران کردن نفت

محمد غرضی نامزد انتخابات سال 92 و وزیر سابق نفت مدعی شده است که اگر ایران در مقابل عربستان در سازمان اوپک مقاومت کند، شرایط به نفع ایران تمام خواهد شد. وی با بیان اینکه اساسنامه اوپک بر نظام اتفاق آراء استوار بوده، اظهار داشت که در صورت مخالفت ایران، نشست اخیرهیچ مصوبه‌ای نمی‌داشت اما زنگنه ازتوافق سخن گفته که توافق یعنی واگذاری رأی خود درنشست است.غرضی اعلام توافق زنگنه در نشست اخیر اوپک را یک ایراد دانست و در عین حال اذعان داشت که این امر تقصیر زنگنه نبوده چون دولت‌هایی که ظرف 20 سال اخیر بر سرکار آمدند با عربستان مماشات کرده اندو دولتمردان ، انتظار داشتند که پادشاه عربستان با آنها رفاقت کند. دولت‌ها می‌توانستند در مقابل عربستان بایستند اما مصلحت اندیشی آنها سبب شده که عربستان به ایران زور بگوید و ادامه داد در دوره وزارت نفت خود در سال ها قبلتر، با کاهش تولید و ممانعت از افت بیشتر قیمت نفت،حتی  با دولت هم درگیر می‌شده و همین امر هم سبب برداشتن  او از مقام وزارت نفت شده است.غرضی مدعی شده که در زمان وزارتش در نفت به حرف دولتمردان گوش نمی‌داده و ظرف این 4 سال میزان تولید اوپک را از 24 میلیون به 16 میلیون بشکه رسانده و قیمت نفت را هم تثبیت کرده است در حالی که دولت از این اقدام او، خشنود نبوده و دست آخر او را از وزارت نفت برداشتند. زنگنه به کارکرد اوپک آگاه است اما از ناحیه دولت مجوز مقاومت در مقابل عربستان را ندارد زیرا دولت از او خواسته که با عربستان درگیر نشود. دولت افت قیمت نفت و کاهش درآمد ارزی را تحمل می‌کند تا وجهه جهانی آن آسیب نبیند.

اعلام یکی از گناهان کبیره شورای عالی انقلاب فرهنگی

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش "گذر از علوم سیاسی غربی به علوم سیاسی اسلامی"با طرح این پرسش که برون‌داد دانشکده‌های علوم سیاسی ما چیست؟ گفته: آیا آنها می‌خواهند نظریه‌پرداز تحویل جامعه دهند یا کارمند سیاسی؟ باید پرسید دانشگا‌‌ه‌ها برای کجا کادرسازی می‌کنند؟ اینکه مسئولان ما می‌گویند نتیجه کار ما تبدیل چند میلیون دیپلم بیکار به چند میلیون فوق‌لیسانس بیکار بوده، جزو گناهان کبیره شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم‌گیرندگان علوم سیاسی و مسئولان وزارت علوم است.

روس‌ها اجرای برجام را هم به تاخیر می‌اندازند؟

ولادیمیر وارونکوف نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است که تغییر ساختار سایت غنی سازی فردو در ایران احتمالا بیشاز از زمانی که پیش بینی شده به طول خواهد انجامید. وی افزوده: این یک فرایند بسیار پیچیده است بنابراین زمان بیشتری نسبت به آنچه که مورد انتظار است به طول خواهد انجامید.براساس این گزارش، طبق توافق جامع هسته ای، قرار است سایت فردو از یک سایت غنی سازی به یک سایت تولید ایزوتوپ برای مصارف تحقیقاتی و درمانی تغییر ساختار بدهد. با توجه به اینکه اجرای تعلیق تحریمها منوط به اجرای تعهدات ایران شده است ممکن است این موضوع باعث عقب افتادن زمان تعلیق تحریمها شود.

روایت علم‌الهدی از خطرناکی قدرت

آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد، در دومین مجمع عالی بسیج گفته: اگر واقعا آن عزیزانی که یک روز به عنوان سنگ زیرین آسیاب انقلاب در کنار امام بزرگوار حلّال بسیاری از مشکلات بودند و امروز آنان را آن سوی میز مشاهده نمی‌کردیم و همان اخلاص اولیه‌شان ادامه داشت، هیچگونه ضربه و صدمه‌ای را از اینگونه ریزش‌ها در عرصه نظام و انقلاب مشاهده نمی‌کردیم. امروز آنچه که ما را در برابر اغواهای فوق‌العاده و زورمندانه شیطان حفظ می‌کند، اخلاص است. وی با بیان اینکه برخی جریان‌های سیاسی اخلاص را مثل خوره می‌خورند، اظهار داشت: آن چیزی که در عرصه فعالیت‌های اجتماعی خطرناک است، مسئله پول و شهوت نیست، مسئله قدرت است و این بزرگترین آسیب جامعه است.

اسد برای لبنان رئیس جمهور تعیین می‌کند!

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از "منابع آگاه" نوشت، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده لبنان که قرار است با طرح سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان برای پست ریاست جمهوری این کشور نامزد شود، موضع خود را نسبت به این طرح اعلام کرده است.به گفته این منابع، اسد به فرنجیه گفته است "دلایلی که موجب بیرون راندن حریری از قدرت شد، هنوز منتفی نشده است." این حرف اسد به گفته منابع موضع واقعی رئیس‌جمهوری سوریه را نسبت به طرح حریری روشن می‌کند. در واقع دمشق این طرح را معامله‌ای بین ریاست جمهوری و حکومت فعلی در لبنان می‌بیند.

نظر رسانه نزدیک به آیت‌الله مصباح درباره بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی

یکی از رسانه‌های نزدیک به رهبر معنوی جبهه پایداری با مقایسه خوشحالی از بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی با جشن طلاق نوشته: وقتی جماعت مدعی همه چیز فهمی و نخبگی در داخل، همه بدبختی‌ها و شکست‌ها و تحقیر شدن‌ها را پیروزی و عزت‌آفرینی قلمداد کنند و برایش جشن برگزار کنند چرا برخی جوانان غرب‌زده برای فروپاشی کانون خانواده و طلاق خود جشن برگزار نکنند؟! به هر حال جشن، جشن است و ثمرات زیادی به دنبال دارد که از آن جمله می‌توان به لبخندهایش و فوت کردن شمع‌ها و سوت و کف زدن برای توهمات پیروزی اشاره کرد و حالا که به برکت دیپلماسی لبخند، دنیا ما ایرانیان را دروغگو و رژیم صهیونیستی را صادق زمانه خوانده است، بیاییم ما هم علاوه بر مهر تائید زدن بر سند طلاق عزت و صداقتی که دشمنان برایمان نوشته‌اند با جماعت همیشه خوشبین و خوش‌خنده داخلی بخنیدم و شاد باشیم و شمع‌ها را فوت کنیم و برای تجلیل از جد بزرگ دورغگویان (چوپان خان دروغگو) مراسمی بزرگداشت برگزار کنیم.

هاشمی در حال اجرای ضمائم محرمانه برجام است!

مهدی محمدی مسئول رسانه‌ای تیم مذاکره کننده دوره جلیلی در گفت و گو با نسیم مدعی شده است که با شرایطی که امروز از برجام حاصل ایران شده است باید گفت که نام دولت روحانی به عنوان دولتی که برای منافع زودگذر سیاسی خود خسارتهای. راهبردی به کشور وارد کرد در تاریخ خواهد ماند، چرا که ٤ سند برجام، قطعنامه ٢٢٣١، ارزیابی آقای آمانو و قطعنامه شورای حکام زیر ساخت تهدیدات نوین علیه ایران خواهند بود.وی با تاکید بر این که "ترکیب این اسناد یاد شده در تاریخ معاهدات خلع سلاحی سابقه ندارد" مدعی شده: ایران تنها کشوری است که برنامه ای این چنینی برای آن طراحی شده است و متاسفانه برخی افراد در داخل کشور نیز با آن همراهی کرده و در حال تکمیل پازل غرب هستند. آقای هاشمی امروز در حال اجرای برخی ضمیمه های محرمانه برجام است.

روحانی نیروی کافی برای مدیریت ستادهای انتخاباتش را هم نداشت

در بخش‌هایی از گفت و گوی صفایی فراهانی با روزنامه آفتاب یزد آمده:
- اگر به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ توجه کنیم این احزاب اصلاح‌طلب بودند که پشت آقای روحانی قرار گرفتند و او به مدد همین حمایت همه جانبه توانست آراء بیشتری به دست آورد و برنده انتخابات شود.
- آقای روحانی اصلاح‌طلب نبودند ولی وقتی احزاب اصلاح‌طلب حامی ایشان شدند و از آقای دکتر عارف درخواست کردند تا کناره‌گیری کنند آن نتیجه حاصل شد.
- اکثر ستادهای آقای روحانی را احزاب و نیروهای اصلاح‌طلب پر کرده بودند. حزب اعتدال و توسعه که به تنهایی این همه نیرو در ستادها نداشت بنابراین گروه‌های احزاب‌طلب بودند که در ستادهای انتخاباتی فعالیت کردند. ولی به دلایلی کمتر به صورت علنی ظهور پیدا کردند.

کامنت‌نویسی کوچک‌زاده در اینستاگرام نتیجه امام

مهدی کوچک‌زاده زیر پست اخیر سید احمد خمینی، فرزند سید حسن خمینی، درباره کاندیداتوری پدر و پدر بزرگش در مجلس خبرگان رهبری نوشت: امید است علمای اعلام و مراجع بزرگ اسلام از خیانت و نفوذ اجتناب کنند و عمل استعمار به حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت جلوگیری به عمل آورند و ایادی مخالفین را که در سلک روحانیت قرار دارند و اسلام و روحانیت را به سقوط و انحطاط تهدید می‌کنند، طرد و رسوا سازند و اجازه ندهند مشتی فریب خورده و دنیا طلب استقلال هزار ساله شیعه را دستخوش امیال و غراض مخالفین اسلام و مزدوران استعمار قرار دهند. صحیفه نور – ج ۱ ص ۱۹۷

بسته خبری «تابناک»؛

هاشمی پاسخ سردبیر رسالت را داد

محمد هاشمی به سؤال سردبیر روزنامه رسالت که پرسیده بود «آیا سرنوشت آقای هاشمی مثل منتظری است؟»، چنین پاسخ داده است: در پاسخ به سؤال آقای انبارلویی که پرسیده‌اند: آیا سرنوشت آقای هاشمی مثل منتظری است؟، فقط به کلامی از امام راحل بسنده می‌کنم که وقتی گروه کوردل فرقان حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را هدف گلوله کینه و خشم خود قرار دادند، در واکنش به این اقدام رذیلانه منافقانه کوردلان جاهل فرمودند: «بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. امروز 36 سال از کلام گهربار امام راحل می‌گذرد و بدخواهان همچنان به‌دنبال ترور شخص یا شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستند و ایشان همچنان همانند گوهری تابناک بر تارک نظام و انقلاب اسلامی می‌درخشد و تعداد کثیری از بدخواهان ایشان رسوا شده و به‌ خاک سیاه نشسته‌اند و سرنوشت کینه‌توزان امروزی نیز غیر از آن نخواهد بود. وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ.»

جدول سخنرانی‌های لغو شده اصلاح‌طلبان

بسته خبری «تابناک»؛


روایت یاسر هاشمی از سکه‌های مهدی در زندان

یاسر هاشمی در مصاحبه‌ای توضیحاتی را در خصوص سکه‌های کشف شده از مهدی هاشمی در زندان عنوان کرد:
چندی پیش در بازرسی که از سلول مهدی هاشمی، تعدادی سکه و یک تلفن همراه کشف شد، توضیحی در این رابطه می‌دهید؟
مهدی تقریباً حدود 6 میلیون تومان سکه یک گرمی به همراه خود به زندان برده است که آن هم با به توصیه افرادی که تجربه حضور در زندان داشتند صورت گرفت. آن‌ها گفته بودند که بد نیست مبلغی پول همراه خود ببرد؛ چرا که او 10 سال حکم دارد و بالأخره ممکن است لازمش شود. مهدی این تعداد سکه‌ها را در کنار تلفن همراه بصورت علنی به سلول خود برده بود و هیچ کار پنهانی در این رابطه انجام نداده است. او همه وسایل خود ر ا در ساکی که جلوی در ورودی زندان به صورت کامل بازرسی شده است، با خود به داخل سلول برده بود. با این وجود من نمی‌دانم که چرا این خبر با موضوع کشف و با هیاهو مطرح شد. الان نیز ما هرچه برای مهدی به زندان می‌فرستیم به طور کامل بازرسی می‌شود. به نظر من عده‌ای قصد داشتند حاشیه جدیدی در رابطه با مهدی هاشمی ایجاد کنند.

وزارت ورزش هم بانکدار می‌شود

بنا به اعلام مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی و براساس مکاتبات صورت گرفته با بانک مرکزی، به زودی بانکی زیر مجموعه وزارت ورزش و ویژه فعالیت‌های اقتصادی این وزارتخانه تاسیس خواهد شد.  از سوی محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان مکاتبات لازم و ابتدایی با مسئولان بانک مرکزی جهت تائیدیه تاسیس بانک اختصاصی ویژه این وزارتخانه انجام شده است و به زودی نتیجه نهایی در این زمینه اعلام خواهد شد.  محمد جمشیدی مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی طی گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر، در مورد آن توضیحات تکمیلی داد و اظهار داشت: در برنامه توسعه و زمانی که این اجازه به سازمان تربیت‌بدنی وقت برای تاسیس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی داده شد، در اساسنامه مورد نظر بر این موضوع تاکید شد که با رعایت مقررات پولی و بانکی بانک مرکزی و استفاده از ظرفیت‌های این بانک به گونه‌ای رفتار شود که یک بانک زیرمجموع خود تاسیس شود.

طبل گرانی روغن در دست تولیدکنندگان

تولیدکنندگان روغن نباتی در حالی برای آزادسازی قیمت محصولاتشان تلاش می‌کنند و از احتمال افزایش قیمت‌ها در سال آینده سخن می‌گویند که نرخ جهانی روغن خام روند کاهشی داشته، اما قیمت روغن تولید کشورمان کاهشی نداشته است. در این شرایط هرچند نوابی، رئیس سازمان حمایت هرگونه تصمیم برای آزادسازی قیمت روغن نباتی را در دولت رد کرد اما به تازگی ابوالحسن خلیلی، دبیر انجمن روغن نباتی تلویحاً از احتمال آزادسازی قیمت روغن نباتی در سال آینده خبر داده است.وی با بیان اینکه آزادسازی قیمت روغن نباتی تا پایان سال جاری بعید است، گفت: در شرایط فعلی، بازار کشش هیچ گونه تغییری در قیمت روغن نباتی را ندارد و پیش بینی می‌شود این موضوع تا پایان سال جاری ادامه یابد.

درخواست عجیب هواداران العربی!

روزنامه الوطن قطر امروز گزارشی را درباره وضعیت تیم العربی که اشکان دژاگه هافبک ملی‌پوش کشورمان را در ترکیب خود دارد، نوشت. در این گزارش هواداران از شکست اخیر العربی برابر السیلیه بسیار انتقاد کردند و یک خواسته عجیب را مطرح کردند.هواداران العربی در صفحه اجتماعی آل شافی رئیس باشگاه العربی یک درخواست عجیب را مطرح کردند. آنها خواستند که باشگاه به جای اشکان دژاگه و دوترا که عملکرد خوبی داشتند بازیکنان بهتر و قوی‌تر از آنها در پنجره نقل و انتقالات زمستانی بیاورند.این خواسته هواداران در زمانی مطرح می‌شود که هافبک ملی‌ کشورمان عملکرد خوبی را در این فصل داشته و از بازیکنان کلیدی تمیش به شمار می‌آید. اشکان در بازی آخر العربی که شکست خورد به علت احساس ناراحتی از ناحیه کشاله حضور نداشت.با وجود این خواسته عجیب هواداران از رئیس باشگاه العربی، کادر فنی تیم و سران باشگاه به حضور اشکان در العربی مصمم هستند.

خانه احزاب با شورای نگهبان مذاکره‌ای نمی‌کند

محمدحسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب ایران در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: خانه احزاب بنا ندارد در کار شورای نگهبان دخالتی صورت دهد بنابراین مستقیماً مذاکره‌ای در مورد انتخابات صورت نخواهد داد.وی افزود: شورای نگهبان علاقه‌ای ندارد که کسی در کار آن‌ها دخالتی داشته باشد بنابراین اگر نظری از ما خواسته شود ما مشارکت خواهیم کرد.رئیس خانه احزاب ایران در ادامه در مورد همایش «احزاب و انتخابات دهم مجلس» نیز گفت: این همایش اوایل بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.غفوری‌فرد تاکید کرد: این همایش برای بالا بردن خط مشارکت احزاب و پرشورکردن انتخابات برگزار می‌شود.

افشاگری بازیکن باسابقه درباره فرشاد پیوس

کرمانی‌مقدم یک خاطره جالب از فرشاد پیوس تعریف کرده و مدعی شده است: «به بازیکنان تیم شام می‌داد تا به او پاس گل بدهند.»به گزارش «خبرآنلاین»، مرتضی کرمانی‌مقدم که در نظرسنجی برنامه نود پایین‌تر از مهدوی‌کیا، نوازی و نامجو مطلق در رده چهارم بهترین هافبک راست تاریخ فوتبال ایران قرار گرفت، یک خاطره از زمانی که فوتبال بازی می‌کرد تعریف کرده است؛ یعنی از زمانی که با فرشاد پیوس هم‌بازی بود.او به روزنامه گل گفته است: «ابتدا درباره نظرسنجی برنامه نود باید بگویم که نسل فعلی، من و مجید نامجو مطلق را نمی‌شناسند. خیلی‌ها بازی‌های ما یادشان نیست و این اتفاق طبیعی است.»او سپس یک خاطره تعریف کرده و مدعی شده است: «زمانی که بازی می‌کردیم، فرشاد پیوس به ما شام می‌داد تا به او پاس گل بدهیم.»

پیشنهاد وزیر برای جریمه خودروهای فرسوده

یکی از وزرای اقتصادی دولت پیشنهاد کرده است که به دلیل تبعات و هزینه‌های ناشی از تردد خودروهای فرسوده، صاحبان این خودروها در صورت تردد جریمه شوند.روزنامه خراسان نوشت: بر اساس نامه رسمی یکی از وزرای اقتصادی دولت از مسئولان نهاد ریاست جمهوری، درخواست شده است با توجه به تبعات و هزینه‌های ناشی از تردد خودروهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور، نسبت به تصویب مصوبه‌ای جهت دریافت جریمه از این خودروها اقدام شود.کارشناسان نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه علی‌الاصول پرداخت «جریمه» در قبال ارتکاب تخلف وضع و اخذ می‌شود و این پیشنهاد بدون تعیین تخلف ارتکابی آنها محل تأمل است، فعلاً از تصویب آن خودداری کرده‌اند.

انتخابات خبرگان جای مانور سیاسی نیست

حسین مظفر نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که «در مورد انتخابات خبرگان خیلی نباید حساسیت به خرج دهیم» گفت: کارکرد خبرگان مشخص است و خیلی جای مانور سیاسی نیست.وی در ارزیابی خود از حضور شخصیت‌هایی مانند حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و آیت‌الله موسوی بجنوردی برای انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: هر فردی که این توانایی را در خود احساس می‌کند و دل در گرو نظام و انقلاب دارد و می‌تواند موثر باشد به نظرم باید حضور پیدا کند و طبعا شور و نشاط انتخاباتی در این صورت زیاد می‌شود.این نماینده مجلس همچنین در ارزیابی خود از فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان نیز اظهار کرد: در مورد اصول‌گرایان هم به نظر می‌رسد اگر تفرقه و تشتت داشته باشند طبعا نمی‌توانند موفق باشند.

برنامه 20 ساله برای خروج از بحران آب

دبیر کل خانه کشاورز گفت: وضعیت ذخایر آبی کشور به گونه‌‌ای است که به یک برنامه 20 ساله برای خروج از حالت بحران نیاز دارد.دبیرکل خانه کشاورز در گفتگو با ایلنا، در خصوص وضعیت منابع آب و مصرف آب در بخش کشاورزی بیان داشت: در بعضی از دشت‌های کشور تا 50 درصد بیش از نیاز گیاه، آب مصرف شده است.عیسی کلانتری با تاکید بر اینکه منابع آب در کشور محدود است اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی با توجه به محدودیت در منابع آب تعجب برانگیز است و با عدم رعایت قوانین تبخیر در مصرف آب در بسیاری از دشت‌ها تولید محصول نیز کاهش داشته است.دبیر کل خانه کشاورز با تاکید بر اینکه مصرف آب به یک برنامه 20 ساله نیاز دارد افزود:  طی این برنامه می‌توان وضعیت ذخایر آبی کشور را از حالت بحران خارج کرد تا کشاورزان نیز به تولید کارشناسی محصولات پرداخته تا در نتیجه شاهد رونق بخش کشاورزی علمی در کشور باشیم.

مصاحبه فردوسی پور با ظریف!

تصویری از مصاحبه عادل فردوسی پور و دکتر ظریف منتشر شده است که گویا این عکس مربوط به ضبط برنامه ای حول محور دیپلماسی ورزشی است که قرار است هفته آینده پخش شود.

بسته خبری «تابناک»؛

معافیت ۴۳درصد اقتصاد ایران از مالیات!

وزیر اقتصاد با تشریح سیاست‌های جدید اقتصادی در پساتحریم، گفت: بیش از ۴۳ درصد کل تولید ناخالص داخلی کشور از پرداخت مالیات معاف است.علی طیب نیا در پیامی به نهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران گفت: در دو دهه اخیر برای توسعه نظام مالیاتی کشور تلاش و اقدامات زیادی انجام شده که با هیچ برهه از تاریخ اقتصاد ایران قابل قیاس نیست؛ با این وجود به دلیل فقدان پایگاه اطلاعات اقتصادی و مالی معافیت های مالیاتی گسترده و مکانیزه نبودن کامل سیستم مالیاتی، مالیات هنوز به جایگاه واقعی خود در اقتصاد به عنوان یک ابزاز تامین مالی پایدار برای دولت و ابزار سیاست گذاری اقتصادی دست نیافته است.

پرداخت حقوق کی‌روش توسط وزارت امور خارجه!

نسیم نوشت؛ کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی برای دومین بار در مدت زمان همکاری‌اش با تیم ملی ایران حقوقش عقب افتاد. اولین بار و پس از جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا، کی‌روش 9 ماه حقوق عقب افتاده‌اش را یک جا دریافت کرد و اکنون نیز سرمربی پرتغالی تیم ملی حدود 3 ماه هست که حقوقش را دریافت نکرده است.بر همین اساس کی‌روش که این روزها برای سپری کردن دوران مرخصی 50 روزه در پرتغال به سر می‌برد، حقوق 3 ماه خود را از فدراسیون فوتبال طلبکار است که پس از رایزنی‌های فدراسیون فوتبال با وزارت امور خارجه قرار است این مبلغ پس از هماهنگی‌های لازم در لیسبون و از طریق سفارت ایران در پرتغال به زودی به کی‌روش پرداخت شود.از طریق فدراسیون فوتبال در این خصوص به کی‌روش از طریق پست الکترونیکی اطلاع‌رسانی لازم انجام شد تا وی با مراجعه به سفارت ایران در لیسبون پرتغال طلب 3 ماهه خود از فدراسیون فوتبال ایران را دریافت کند.قرار است در این زمینه جلسه‌ای بین مسوولان مالی فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه فدراسیون فوتبال انجام شود تا زمان مراجعه کی‌روش برای دریافت دستمزدش به سفارت ایران مشخص شود. همچنین حقوق عقب افتاده دستیاران داخلی و خارجی کی‌روش نیز روز گذشته به آنها پرداخت شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :