مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: ورود سامانه بارشی جدید به استان قزوین شاهد مه غلیظ و کاهش دید افقی در سطح شهر و جاده‌های قزوین در پی دارد/مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: با برگزاری طرح یک هفته ای گلریزان کتاب در کتابخانه های عمومی استان قزوین، چهار هزار و ۹۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه های استان اهدا شد.
کد خبر: ۱۴۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 14 December 2015
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مطرح کرد
ثبت ۲۵ هزار رقبه در سامانه اوقاف قزوین

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در استان قزوین ۲۵ هزار رقبه وجود دارد که این مهم نشان دهنده جایگاه خوب استان قزوین در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین حجت الاسلام مصطفی نوروزی در همایش وقف و رسانه که در سالن جلسات دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: رسانه‌های مجازی، تصویری و صوتی می‌توانند سبب گسترش فرهنگ غنی وقف باشند و رسانه‌ها می‌توانند در نهادینه کردن فرهنگ وقف تاثیرگذار باشند.

وی افزود: اگر در میان رسانه‌ها موضوعی مطرح شود به طور قطع آن موضوع در بین جامعه نهادینه می‌شود و این مهم نشان دهنده تاثیر رسانه در جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: موضوع وقف به عنوان یک موضوع مطرح در جهان محسوب می‌شود و بسیاری از کشورها وزارت اوقاف دارند.

نوروزی خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم موضوع وقف را در کشور نهادینه کنیم و اگر موضوع وقف در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره پدیدار شود می‌توانیم شاهد اثرگذاری بالای وقف در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه 2300 موقوفه در استان قزوین وجود دارد، تصریح کرد: در استان قزوین 25 هزار رقبه وجود دارد که این مهم نشان دهنده جایگاه خوب استان قزوین در این زمینه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد درآمد موقوفات مربوط به امام حسین (ع) است، بیان کرد: ابراز رسانه موثرترین، مهم‌ترین و کارآمدترین موضوع در نهادینه کردن وقف است که امیدواریم رسانه‌ها این وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

نوروزی گفت: حفظ و نگهداری موقوفات، ایجاد وقف‌های جدید و ایجاد وقف‌های گروهی از مهم‌ترین اقدامات اداره اوقاف است که امیدواریم در اجرای آنها به نحو احسن عمل کنیم.

***
مدیرکل هواشناسی قزوین هشدار داد
مه غلیظ و کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی استان قزوین
مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: ورود سامانه بارشی جدید به استان قزوین شاهد مه غلیظ و کاهش دید افقی در سطح شهر و جاده‌های قزوین در پی دارد.

آرش بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان قزوین گفت: سامانه جدید بارشی از امروز وارد قزوین شده و تا اواخر وقت روز سه‌شنبه بارش برف و بارش، وزش باد شدید را در پی دارد.

وی بیان کرد: کاهش دید افقی و مه غلیظ در محورهای مواصلاتی استان قزوین از پدیده‌های جویی شاخص امروز و فردا بوده که به همین سبب رانندگان باید نسبت به رعایت قوانین رانندگی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر بیشینه و کمینه دما در شهرستان قزوین به ترتیب 9 درجه و 2- درجه سانتی‌گراد است.

بهاروند با اشاره به اینکه شدت سامانه بارشی نسبت به هفته گذشته کمتر است، خاطرنشان کرد: سامانه بارشی امروز نسبت به سامانه بارشی هفته‌ گذشته که سبب بارش برف و کولاک شدید در محورهای مواصلاتی استان شد، از شدت کمتری برخوردار است.

وی ادامه داد: شهرستان آوج با 6- درجه سانتی‌گراد سردترین و رازمیان با 12 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقاط استان محسوب می‌شوند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: از روز چهارشنبه و با خروج سامانه بارشی از استان شاهد شرایط دمایی پایدار بوده به طوری که دمای هوا در استان تغییر چشمگیری ندارد.
***
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین خبر داد
حضور روزانه 200 امدادگر در طرح زمستانی قزوین
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین گفت: در محورهای مواصلاتی این استان با استقرار 25 پایگاه امداد و نجات در سطح محورهای ارتباطی استان قزوین روزانه 200 تن از امدادگران در قالب 45 تیم امدادی خدمات ارائه می‌دهند.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، گزارشی از خدمات یگان‌های جمعیت هلال احمر استان قزوین در طرح زمستانی سال جاری ارائه و اظهار کرد: یگان‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر این استان با آمادگی کامل در فصل زمستان همچون گذشته در ارائه خدمات امدادی در محورهای مواصلاتی این استان حضور دارد.

وی با اشاره به تعداد افراد و تجهیزات اختصاص داده شده جمعیت هلال احمر استان قزوین در طرح زمستانی سال جاری عنوان کرد: در محورهای مواصلاتی این استان با استقرار 25 پایگاه امداد و نجات در سطح محورهای ارتباطی استان قزوین روزانه 200 تن از امدادگران در قالب 45 تیم امدادی خدمات ارائه می‌دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به خودروهای اختصاص داده شده ادامه داد: در طرح زمستانی سال جاری از 28 دستگاه آمبولانس، 15 دستگاه خودروهای حمل تجهیزات ست نجات، یک فروند بالگرد و یک دستگاه آرگو برای امداد به مسافران و شهروندان استفاده می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در پایگاه‌های ثابت، موقت و سیار جمعیت هلال‌احمر مستقر در محورهای مواصلاتی استان قزوین در طول سال امدادگران با آمادگی کامل برای ارائه خدمات حضور داشته و با توجه به موقعیت مواصلاتی استان قزوین در طرح زمستانی سال جاری نقش پررنگ‌تری را در این طرح ایفا می‌کنند.
***
طی طرح گلریزان کتاب در قزوین؛
۴۹۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی قزوین اهدا شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: با برگزاری طرح یک هفته ای گلریزان کتاب در کتابخانه های عمومی استان قزوین، چهار هزار و ۹۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه های استان اهدا شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، مهدی رمضانی در این باره اظهار داشت: با هدف تامین و غنی سازی منابع کتابخانه های عمومی و صرفه جویی در هزینه های خرید، طرح گلریزان کتاب در کتابخانه های استان انجام شد.

وی افزود: کتاب های خوانده شده ی بسیاری در منازل و ادارات وجود دارد که افراد می توانند با اهدای آن به کتابخانه های عمومی زمینه استفاده عموم مردم از آن کتاب ها را فراهم شود، زیرا کتابخانه های عمومی متعلق به تمامی آحاد جامعه از هر قشر و سطح درآمد هستند که با توجه به هزینه ی بالای خرید، می توانند با کتب اهدایی مردم تغذیه شوند.

رمضانی ادامه داد: کتابخانه عمومی شهدا شهر قزوین با هزار و ۲۰۰ نسخه کتاب، بیشترین آمار را در طرح گلریزان کتاب داشت، که امیدواریم با برگزاری مستمر این طرح امکان افزایش هرچه بیشتر منابع کتابخانه های استان فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه های استان یادآور شد: کتابخانه های عمومی همه روزه پذیرای کتاب های اهدایی عموم مردم هستند.

رمضانی همچنین به فعالیت ها و برنامه های کتابخانه های استان طی هفته ی کتاب اشاره کرد و افزود: طی این ایام برنامه های متنوع فرهنگی و کتابخوانی از جمله نقد و بررسی کتاب، شب شعر، مسابقات نقاشی و کتابخوانی، مسابقه کتابخانه ی زیبای من، معرفی کتابخوانان برتر و اعضای فعال و برنامه های ویژه نابینایان و کودکان و نوجوانان برگزار شد.
***
فرمانده سپاه امام صادق(ع) درحضور بسیجیان آبیک بیان کرد:
وظیفه بسیج میدان داری در انتخابات است
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) شهرستان آبیک درحضور بسیجیان بیان کرد: نقش بسیج در انتخابات اینده برجسته است و بزگترین وظیفه بسیج میدان داری می باشد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان آبیک، حمزه برین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک در جمع فرماندهان و سرگروه‌های حلقه صالحین بسیج این شهرستان بیان کرد: نقش بسیج در عرصه های مختلف انقلاب غیر قابل انکار است.

 وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات بیش از پیش نیاز به ورود بسیج دز این عرصه می‌باشد که این ورود همراه با روشنگری و بصیرت افزایی ولایت فقیه است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) شهرستان آبیک افزود: انتخاباتی که در نظام جمهوری اسلامی برگزار می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است ولی مجلس دهم و خبرگان پنجم در نوع خودشان از اهمیت و ارزش افزون تری برخوردار است.

این مقام مسئول اذعان کرد: منتخبین در مجلس خبرگان در حوزه و جایگاه رهبری نظام، هشت سال آینده را مدیریت خواهند نمود و همچنین مجلس دهم نیز به واسطه ایفا نقش در تعامل و نظارت بر دولت از اهمیت بالایی برخوردار است.

برین خاطرنشان کرد: بعد دوم انتخابات شرکت و حضور مردم در انتخابات می باشد که الحمدلله مردم در این سی و شش سال با حضور حداکثری خود که نشان دهنده عشق و علاقه نسبت به نظام و ولی فقیه هرساله حضور پررنگ تری داشته اند، که در این حوزه نگرانی خاصی وجود ندارد گرچه وظیفه از دوش ما برداشته نمی شود.

وی در خاتمه متذکر شد: وظیفه بسیج نیز میدان داری و بدست گرفتن این جو حاکم  بر انتخابات در جهت نیل به اهداف عالیه نظام است که با مدیریت جریان های سیاسی در انتخابات همراه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار