بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «علت غیر علنی شدن دادگاه بابک زنجانی؟»، «روایت آل‌اسحاق از مسی، دایی و تختی»، «چگونه می شود که این ها، ظریف را خائن می خوانند؟!» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۴۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 11 December 2015


تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

علت غیر علنی شدن دادگاه بابک زنجانی؟

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با فارس، درخصوص علت درخواست متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی مبنی بر برگزاری دادگاه به‌صورت غیرعلنی گفت: در این پرونده مسائلی وجود دارد که متهمان نمی‌توانند آنها را به‌صورت علنی مطرح کنند.وی ادامه داد: این موضوعات به‌خصوص تحریم‌ها با منافع و امنیت ملی در ارتباط است و علنی شدن آن به نفع کشور نیست.وکیل متهم نفتی تصریح کرد: موکل من و همچنین متهمین ردیف دوم و سوم این پرونده دست‌شان بسته است و نمی‌توانند خیلی از موضوعات را در دادگاه علنی بیان کنند، به همین جهت هم قرار شد تا دادگاه روز یکشنبه به‌صورت غیرعلنی برگزار شود تا در یک فضای آرام، مباحث مورد نظرشان مطرح شود.کوهپایه‌زاده در پاسخ به این سؤال که تا چه زمانی دادگاه غیرعلنی خواهد بود، گفت: قطعاً تا زمانی که صحبت‌ متهمین به پایان برسد، دادگاه غیرعلنی است و من بعید می‌دانم این روند بیش‌تر از یک جلسه باشد.وی تصریح کرد: قطعاً پس از بیان موضوعات محرمانه، بلافاصله دادگاه به روال عادی خود بازمی‌گردد.

واکنش مجری تلویزیون به طرح اخیر مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه به بهانه مقابله با تهدید تروریسم، طرحی را تصویب کرد که در صورت تبدیل به قانون، سفر افرادی را که اخیرا در یکی از چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان حضور داشته‌اند به آمریکا، محدود می‌کند.رضا رشیدپور مجری تلویزیون در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: از نمایندگان عزیز کنگره آمریکا که با درایت و هوشمندی و بدون غرض ورزی سیاسی لایحه سخت گیری بیشتر برای ایرانیان در ورود به خاک ایالات متحده را تصویب کردند تشکر می کنم.زین پس متاسفانه ما ایرانی ها نخواهیم توانست هواپیمای مسافربری را به برج تجارت جهانی بکوبیم.هم چنین دیگر قادر نخواهیم بود که در روز روشن در شهرهای آمریکا هفت تیر کشی کنیم و شهروندان آنجا را بکشیم.حتی امکان ترکاندن هواپیمای مسافربری با قوطی آبجو هم از ما گرفته شد !واقعا من خیلی خوشحالم که در آمریکا اصلا با غرض و مرض قانون تصویب نمی کنند.

نظر بازیگر زن درباره روحانی و احمدی‌نژاد

سحر قریشی بازیگر کشورمان در سیزدهمین برنامه اینترنتی «دید در شب» حضور پیدا کرد. رضا رشیدپور مجری این برنامه با نمایش تصاویری نظر وی را در خصوص محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی پرسید که آن را در ادامه می‌خوانید:

* احمدی نژاد

من آقای احمدی نژاد را از نزدیک و بر سر سفره افطاری دیدم. خیلی جالب است! من هیچ احساسی به سیاست ندارم. بسیار خنثی هستم. چون سواد آن را ندارم و نمی فهمم، کوچکترین صحبتی درباره سیاست نمی کنم. جالب این است که من فکر می کردم اگر ایشان را ببینم، ایشان برای من با بقیه افراد که سر صحنه ی فیلم برداری می آیند فرقی نخواهد کرد. وقتی آقای احمدی نژاد از یک متر و نیمی من رد شده و به همه ما خوش آمد گفتند، ناخودآگاه و یکدفعه تحت تاثیر کاریزمای ایشان، در همین حال خنده ای بر لبان من آمد و با ایشان احوال پرسی کردم. گویی که ایشان را ده سال است که میشناسم. در حالی که هیچ حسی نسبت به سیاست ندارم، در وجود ایشان یک کاریزمای عجیبی دیدم و از لبخند ایشان لبخند زدم و از وجود ایشان انرژی خوبی گرفتم.

* روحانی

من یک کلیدی دست ایشان دارم که اگر آن را بدهند در خیلی از گاوصندوق ها را باز می کنم و دیگر با کسی کار ندارم. اینستاگرامم هم می بندم که کسی را اذیت نکنم. (با خنده) البته خیلی خوشحالم از اینکه رییس جمهورمان وقتی جایی می روند مترجم ندارند و به زبان مسلط هستند.

درخواست انتخاباتی رئیس جمهور

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح جمعه در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی که در مشهد مقدس برگزار شد، بر استفاده از فرصت‌ها و امکانات موجود و تلاش تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و پیشرفت این استان تأکید کرد. رییس‌جمهور با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه، بر تلاش همه دستگاه‌ها برای ایجاد فضای مناسب و آرام در مسیر انتخاباتی قانونمند و باشکوه تأکید کرد و گفت: باید همه چهره‌های علاقه‌مند به خدمت به مردم در صحنه انتخابات حاضر شوند.

پاسخ تابش به روایت رسایی

نماینده مردم اردکان در مجلس با تاکید بر این‌که تندروها در مجلس آینده جایگاهی نخواهند داشت گفت که مجلس دهم مجلسی با مشی اعتدالی خواهد بود.روابط عمومی دفتر محمدرضا تابش با اشاره به عکس منتشره از سوی حمید رسایی به همراه روح الله حسینیان و محمدرضا تابش روایت نماینده اردکان از این عکس را به این شرح منتشر کرد:

«آقای رسایی ، نماینده تهران با انتشار عکسی از بنده و آقای حسینیان و خودش در وب سایت شخصی‌اش پیش‌بینی از ترکیب مجلس آینده داشته‌اند، که این قبیل کارها از وی بعید نیست، داستان این عکس از این قرار بود که بنده برای زیارت قبولی کربلا نزد آقای حسینیان در جلسه علنی مجلس رفتم، آقای رسایی نیز آمدند و بالاجبار و علی‌رغم مخالفت بنده و آقای حسینیان عکس سه نفره‌ای را گرفتند و در همان لحظه نیز متن یادداشت را نشان داد و گفت این عکس با این یادداشت منتشر می‌شود. آقای رسایی عکسش را ثبت کرده بود که پیش‌بینی‌اش را رسانه‌ای کند و شاید به گونه‌ای می خواست به افکار عمومی بگوید ترکیب مجلس دهم متشکل از اصولگرایان تندرو با حذف اصولگرایان اعتدالی و اصلاح‌طلبان معتدل است و شاید دلیل این‌که بنده در عکس فوق قرار گرفته ام نیز همین باشد. بنده نیز با اشاره به حدیث خیر الامور اوسطها پیش‌بینی‌ام را بدون این‌که به شخص خاصی اشاره کنم گفتم و این جمله را به دوستان گفتم که تندرروها در مجلس دهم جایگاهی نخواهند داشت و جامعه دیگر اقبالی به تندروها نخواهد داشت و وسط قرار گرفتن بنده نیز موئد چنین امری است!معتقدم مجلس دهم مجلسی با مشی اعتدالی خواهد بود که از هر دوجریان اصلاح طلب و اصولگرایان اعتدالی حضور دارند خواهند داشت.»

پنج محدودیت زنان عربستانی

زنان عربستان سعودی در پنج زمینه با محدودیت‌های جدی مواجهند.به گزارش «فرارو»، این پنج مورد عبارتند از:

* مشارکت برابر با مردان در انتخابات

* پوشش

* رانندگی

* باز کردن حساب بانکی

* ملاقات با مردان، خارج از روابط خانوادگی

روایت آل‌اسحاق از مسی، دایی و تختی

وزیر بازرگانی دولت هاشمی، رئیس پیشین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و از شخصیت‌های اصلی حزب مؤتلفه اسلامی از ورزش و فوتبال سخن گفت.گزیده اظهارات یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» در پی می‌آید:

* قبل از انقلاب به عنوان یک کار انقلابی و مبارزه‌ای، معلم ورزش شدم و در مدارس مختلفی مثل قدس، اثنی‌عشری و در کل مدارس جنوب شهر تدریس می‌کردم. خودم فارغ‌التحصیل علوی بودم و در علوی هم تدریس کردم و با وجودی که معلم زبان و فیزیک و ... بودم اینها را ول کردم و رفتم معلم ورزش شدم. روزی حدود 10 ساعت با دانش‌آموزانم ورزش می‌کردم؛ فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... اصلا برایم مهم نبود چه رشته‌ای. غرضم ارزش‌گذاری به ورزش بود.

* هر خصوصیت اخلاقی که می‌خواهی زیاد شود، بهتر است یک فوتبالیست قهرمان پیدا کنی و از او بخواهی آن کار را انجام دهد یا برعکس. اگر یک آدمی را انتخاب کنی که نمازخوان باشد، قبل از بازی طرف دو رکعت نماز بخواند و این را جوان‌ها ببینند خیلی تاثیرگذار است. تختی قبل از آن کشتی معروفش دو رکعت نماز خواند و رفت و تصویر این در زمان قبل از انقلاب پخش شد. پدر من که سال‌ها در زندان بود و زندانی کشیده بود، به من می‌گفت حاضرم تمام زجری که در این سال‌ها کشیده‌ام و تمام عمری که به خاطر خدا گذاشته‌ام با دو رکعت نماز تختی عوض کنم.

* اگر قهرمانان ما الگوی مصرف‌گرایی، بداخلاقی، نفوذ فرهنگی، اعتیاد و ... شوند به همان نسبت تاثیر منفی می‌گذارند. الان ببینید حرف‌زدن اینها را هم حتی بچه‌ها تقلید می‌کنند. نوه کوچک من می‌خواهد کار مسی را تقلید کند. چهار ماه قبل به باشگاه بارسلونا رفتم. همانجا یک توپ ابری و یک لباس خریدم و دیدم بهترین تشویق برایش همین است.

* علی دایی به اتاق بازرگانی تهران آمد اما فقط کارت گرفت. ورزشکاران ما که وارد اقتصاد شدند، بدون تخصص وارد شدند و فقط کاسب هستند. البته باید ببینیم که در حوزه و حیطه خودشان توانستند موفق شوند یا خیر.

چگونه می شود که این ها، ظریف را خائن می خوانند؟!

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه نگاری خود از دیدار جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: آقای هاشمی در این روزها دلواپسی های خاص خود را دارد. مهم ترین دلواپسی هاشمی در این روزها اوضاع منطقه است. بالاخص در تله بزرگی به نام سوریه.که همه کشورهای دنیا از اروپا و ترکیه و عربستان تا روسیه، ایران، عراق و لبنان در آن گیر افتاده اند. هاشمی به جد دلواپس اوضاع منطقه است. همان منطقه ای که شاید می شد سالها قبل به بیلی راه سرچشمه اختلافات و جنگ را در آن گرفت، امّا امروز به پیلی هم گرفتن سیل به راه افتاده آن هم، دیگر دشوار به نظر می رسد. آقای هاشمی از معجزه امام در پایان جنگ پلی می زند به موضوع توافق هسته ای. با این تعبیر که برجام باعث شده که شرق و غرب مسابقه بگذارند برای رابطه با ایران.شاید این هم به نوعی معجزه برجام باشد که پوتین قرآن بدست به محضر رهبری می شتابد. این نشانه اقتدار نظام است که در سایه دیپلماسی ظریف بدست آمده.حرف بعدی آقای هاشمی حرف مردم است. مردمی که مهم ترین استوانه نظام هستند. مهم ترین استوانه انقلاب از آغاز تا امروز. روی سخن آقای هاشمی با کسانی است که در باد قدرت خوابیده اند. انذاری صریح می دهد، بی ذکر مصداق عینی. هاشمی می گوید: قدرت اگر به اقتدار قلبی و مردمی بیانجامد، مفید است وگرنه، بی همراهی مردم، هیچ فایده دراز مدتی ندارد.تاریخ سرشار از عبرتهای این هشدار است.حرف بعدی آقای هاشمی دفاع از ظریف است. همان دیپلمات برجسته ای که دیپلماسی اسلامی را جان دوباره ای بخشیده تا هم دنیا به پای تخصص و وطن پرستی اش بلند شود و هم رهبری، تدیّن و امانتداریش را بستاید. سوالی که آقای هاشمی مطرح می کند، خیلی معنادار است. چگونه می شود که متدیّنی که رهبری می ستایدش را خائن بخوانند؟!. آقای هاشمی سپس با تعبیری جالب، هم به سوالش و هم پاسخ منتقدان را می دهد. هاشمی می گوید: بهترین تعریف از مخالفان برجام، «حلقه خودزنی نظام» است که «جاهلانه» هم راه نفوذ دشمن را از مسیر ناامید کردن مردم می گشایند و هم ریشه های اختلافات داخلی را عمیق تر می کنند. به راستی مگر جهالتی بالاتر از این سراغ می توان گرفت؟.

تکذیب خبر دریافت پول بلوکه شده فدراسیون فوتبال توسط وزارت خارجه

درحالیکه برخی رسانه ها اخیرا مدعی شدند وزیر خارجه ایران پول بلوکه شده فوتبال ایران را در حاشیه توافق هسته ای با 1+5 دریافت کرده، منابع آگاه در گفتگو با «انتخاب» چنین خبری را از اساس تکذیب کردند.بر طبق گفته ی منابع آگاه در وزارت خارجه، خبری که اخیرا برخی رسانه ها در مورد دریافت پول بلوکه شده فوتبال ایران از سوی ظریف و عدم تحویل آن به فدراسیون فوتبال منتشر کرده اند، به هیچ وجه صحت ندارد.این منابع آگاه افزودند: ظاهرا افرادی که به این شایعات دامن می زنند، در پی ایجاد حاشیه برای وزارت امور خارجه و در صدر آن محمدجواد ظریف هستند.

خواستگاری تاجرایرانی ازمجری معروف سعودی

تاجر ایرانی از مجری معروف تلویزیونی در اینستاگرام خواستگاری کرد. یک تاجر ایرانی به نام "حمزه بلدی" در اینستاگرام مجری معروف تلویزیون سعودی"لجین عمران" از وی درخواست ازدواج کرد. حمزه بلدی برای این مجری سعودی نوشته بود: من حمزه بلدی تاجر پارچه هستم، می خواهم طبق سنت رسول(ص) با شما ازدواج کنم، من می خواهم با مادر و خواهرم به خواستگاری شما بیایم". این خبر به سرعت در شبکه های اجتماعی عرب زبان مورد توجه قرار گرفت؛ ماجرا وقتی جالب تر شد که لجین عمران، در پست بعدی اینستاگرام خود، تصویری از خود با لباس عروسی را درج کرد.

مخالف علنی احمد خاتمی با برگزاری کنسرت

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در جمع نمازگزاران شهرستان رفسنجان با پاسداشت یاد شهدای شهرستان رفسنجان اظهار کرد: رفسنجان این افتخار را دارد که بیش از نیم قرن دربست، بعنوان پایگاه امام و ولایت بوده که شاید در کشور، شهرستان این چنینی کم پیدا شود و جزء شهرستان‌های نادر از این حیث در کشور است. وی با بیان این‌که «نفوذ سیاسی، اقتصادی و بدتر از آن نفوذ فرهنگی وجود دارد»، خاطرنشان کرد: هر جریانی که در پی کاستن نفرت مردم نسبت به آمریکا باشد نفوذی است. خاتمی با بیان این‌که «برخی در مقالات و روزنامه‌ها قصد بزک کردن چهره آمریکا را دارند و می‌خواهند آن را کشور طالب صلح و دمکرات جلوه دهند در حالی که سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، اسلام را مدافع تروریسم عنوان کرده است»، گفت: هر جریانی هم که بخواهد دینداری مردم را کم کند مانند برگزاری کنسرت‌های موسیقی، جریان نفوذ است، نباید بیت‌المال خرج کنسرت‌های غفلت‌آور از خدا شود.

هویت اصلاح‌طلبی به بن‌بست رسیده است

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به هویت جریان اصلاح‌طلبی اظهار داشت: جریانی که به نام اصلاح‌طلب در کشور ما از سال 76 مطرح شده و تاکنون نزدیک به 18 سال از عمرش می‌گذرد، هیچ‌گاه تعریف مشخصی نداشته و ارائه نکرده است.وی با بیان اینکه منشور اصلاح‌طلبی هیچگاه منتشر نشد و هیچ حد و حدود و مرزی بین اصلاح‌طلبان مشخص نیست، افزود: در طیف تشکیل‌شده به نام «اصلاح‌طلب» که در جریان فتنه 88 هم مشخص شد عمدتاً منافقان، بهایی‌ها و کسانی که ضدانقلاب هستند و حتی سلطنت‌طلب‌ها حضور دارند و تحت عنوان جنبش سبز خودشان را مطرح می‌کنند.وی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان به خاطر بی‌هویتی‌شان مجبورند دنبال افرادی بروند که برای آنان هویت بیاورد و چاره‌ای جز این هم ندارند، این افراد و شخصیت‌ها یعنی آقایان لاریجانی و ناطق‌نوری باید حواسشان را جمع کنند، چون اصلاح‌طلبان از این اسامی در طول 15 سال گذشته به خوبی استفاده کردند، لذا باید حواسشان باشد که خودشان را در اختیار گروهی که هنوز معلوم نیست تعریف و هویت و مَشی او چیست و کلاً چه می‌خواهد، قرار ندهند.سلیمانی در پایان گفت: جریان اصلاح‌طلبی از آنجایی که پایگاه اجتماعی‌اش را از دست داده، خود را زائده دولت و اصولگرایان می‌داند، هویت اصلاح‌طلبی به بن‌بست رسیده به گونه‌ای که اقایان لاریجانی و ناطق‌نوری را که هیچ نسبتی با اصلاح‌طلبی ندارند، به عنوان لیدر اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند، در گذشته نیز این جریان زیر چتر هاشمی‌رفسنجانی و روحانی رفتند در صورتی که آنان هم هیچ‌گاه خود را اصلاح‌طلب ندانستند.

پاسخی به مخالفان کاندیداتوری سیدحسن خمینی

کاندیداتوری یادگار امام برای انتخابات مجلس خبرگان در حالی از سوی برادرش اعلام شد که پیش تر برخی از چهره های سیاسی ورود او به قدرت را در تضاد با اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی عنوان کرده بودند که نمی خواست مردم احساس کنند قدرت در جمهوری اسلامی موروثی است.در برابر برخی دیگر از چهره های سیاسی به حضور او اصرار دارند و سید حسن خمینی را سرمایه‌ای می دانند که نباید از بهره بردن از او غفلت کرد.حالا صفحه اینستاگرامی که با نام پدر مرحوم سید حسن یعنی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد خمینی فعالیت می کند، جمله ای را منتشر کرده که به نظر می رسد پاسخی به منتقدان کاندیداتوری نوه امام باشد. در این تصویر نوشته شده است: آیا می دانستید یادگار امام (مرحوم حاج احمد آقا) در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماینده مردم تهران عضویت داشته است؟

دلخوری پسر مهاجرانی از وزیر احمدی‌نژاد

سیدمحمدمحسن مهاجرانی فرزند عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات که در خصوص پرونده دکل نفتی گمشده به دستور قوه قضائیه بازداشت شده بود، شامگاه گذشته با انتشار یادداشتی درباره بازداشتش توضیحاتی ارائه کرد. در بخشی از این توضیحات می‌خوانیم: « از همان وقتی که وزیر اسبق نفت در دولت پاکدست و مهرورز، نام مرا با تاکید بر نام پدرم و با جهت‌گیری سیاسی خاص به عنوان عامل اصلی و پشت پرده ماجرای دکل معرفی کرد، (در حالیکه درست است که من بزرگ‌شده در خانواده‌ای سیاسی بوده‌ام اما تلاش کرده‌ام تا خودم را کاملا به دور از این بازی‌ها نگهدارم و هیچ فعالیت سیاسی تا امروز نداشته‌ام و من‌بعد هم نخواهم داشت) با این مساله و موضوع بیشتر و جدی‌تر مواجه شدم که نهایتا به دستگیری اینجانب توسط سازمان اطلاعات سپاه به عنوان ضابط قضایی پرونده و حکم دستگیری از سوی قاضی محترم دادسرای ویژه امور اقتصادی منجر شد. اینجانب مطابق معمول سفرهای کاری هر ماه طی یک سال گذشته، عازم امارات متحده عربی بودم. مطلقا بی‌خبر از ممنوع‌الخروجی و یا حکم دستگیری، بعد از تشریفات معمول چک‌کردن گذرنامه به صورت کاملا قانونی سوار هواپیما شدم که البته به سبکی کاملا غیر عادی بازداشت شدم. بدون تردید اگر پیش از آن، احضاریه کتبی به دست اینجانب یا وکیل من جناب آقای علیزاده طباطبایی می‌رسید، بدون درنگ خودم را به نهادهای قانونی معرفی می‌کردم و نیازی به برگرداندن هواپیما از آسمان اصفهان به تهران نبود. با این توضیح که برگشت من به کشور همان شب قرار بود باشد. در طی این ٢١ روز از سوی دیگر شاهد شیوه رفتار کاملا سیاسی و عصبی برخی رسانه‌ها به عنوان مرکزیت خبرسازی و حلقه‌های زنجیره‌ای و پیوسته بدان بودیم. آنها هر چه خواستند و هر اتهامی در باره دکل نفتی را که می‌توانستند به من نسبت دادند. تمام ماجرای دکل به حساب خانواده من و دولت اصلاحات نوشته شد. دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با همین آهنگ و جهت همان نسبت‌ها را تکرار کردند. »

اعتراض آیت‌الله سیستانی به اقدام ترکیه

آیت الله «علی سیستانی» مرجع تقلید شیعیان عراق روز جمعه در واکنش به اعزام نیروهای ترکیه به شمال عراق، از دولت بغداد خواست هر گونه نقض حق حاکمیت کشور را تحمل نکند. شیخ «عبدالمهدی کربلایی» سخنگوی آیت الله سیستانی از قول وی این نکته را بازگو کرد. سخنگوی آیت الله سیستانی به نقل از وی گفت که همسایگان عراق نباید به بهانه مبارزه با تروریسم به این کشور نیرو اعزام کنند، مگر اینکه این کار با موافقت دولت بغداد انجام شود. کربلایی افزود:دولت عراق مسئول محافظت از حق حاکمیت این کشور است و نباید هر گونه تخطی از آن را تاب آورد. همچنین بدنبال تهدید نیروهای مردمی عراق به اعمال زورعلیه ترکیه و هدف قرار دادن اهداف آنکارا در عراق برای واداشتن ترکیه به خارج کردن نیروهایش از این کشور، آیت الله سیستانی از شهروندان عراقی خواست نسبت به حضور اتباع خارجی در کشورشان خویشتنداری نشان دهند.

پیام تحقیرآمیز وزیر سوری برای الجبیر

عمران الزعبی خطاب به عادل الجبیر گفت:« تو خیلی پایین تر [ دون پایه تر ] از آن هستی که درباره ملت ، کشور و رهبری سوریه حرف بزنی. به تو توصیه می کنم درباره مسائل در حد و اندازه کوچک خودت حرف بزن شاید در آنچه که شکست خورده ای موفق بشوی.» الزعبی افزود :« این جوانک فکر می کند اگر زمانیکه درباره بزرگان حرف بزند بزرگ می شود و شاید فکر می کند حرفهای آتشینش در علم سیاست و دیپلماسی اهمیت دارد.» وزیر اطلاع رسانی سوریه خطاب به وزیر خارجه عربستان گفت:« باکی نیست که هر هفته در بحبوحه جنگ تروریستی علیه سوریه که نظام تو به راه انداخته است سرک بکشی و حرف بزنی.»

ترجمه نامه رهبری به 48 زبان دنیا

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی از ترجمه نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی به 48 زبان دنیا خبر داد. وی با بیان این‌که «ترجمه این نامه به 48 زبان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، دانش‌آموختگان جامعه المصطفی العالمیه، دفاتر رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه و معاونت برون مرزی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است»، تاکید کرد: این نامه در راستای ایفای وظیفه دفتر نهاد و برای رساندن پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای به جوانان کشورهای مختلف دنیا ترجمه شده است.

آمریکا آماده جنگ اتمی با روسیه می‌شود

«سرگی شویگو» در کنفرانس خبری گفت، حدود 200 بمب هسته‌ای آمریکا به بلژیک، ایتالیا، هلند و آلمان ارسال شده است. شویگو امروز (جمعه) با بیان اینکه نفوذ داعش در سوریه رو به افزایش است، اظهار داشت، داعش کنترل 70 درصد خاک سوریه و بخش اعظم عراق را در دست دارد. وی در ادامه اظهار داشت، تعداد تروریست‌های داعش نزدیک به 60 هزار نفر است و آنها می‌توانند به آسیای مرکزی و قفقاز منتقل شوند. به گفته شیگو، این 60 هزار تروریست در سوریه و عراق تهدیدی برای آسیای مرکزی هستند.

پس لرزه‌های توهین آمیز کشیدن بخیه در خمینی‌شهر

پرسنل بیمارستان خمینی‌شهر که این روزها با کشیدن بخیه صورت یک کودک معروف شده‌اند عنوان می‌کنند که پس از این اتفاق بارها پرسنل این بیمارستان مورد توهین تلفنی مردم قرار گرفته‌اند. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: میان توضیحات این مدیر پرستاری، خانم صادقی مددکار بیمارستان وارد اتاق می شود و اشاره می کند که باید با حراست هماهنگ شود. مدیر پرستاری شانه بالا می اندازد: حقیقت را آنطور که می دانم، می گویم. این روزها به اندازه ای به ما تلفن می شود و مردم ناسزا می گویند که پرستاران روحیه شان را از داده اند. مگر ما اینجا برای خودمان پول چاپ می کنیم یا هزینه ای که از بیمار می گیرند به جیب ما می رود که بعضی از مردم، تلفن می زنند و توهین می کنند؟

با تجمع معترضان، یک سخنرانی دیگر در کرج لغو شد

مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا و حجت‌الاسلام هادی غفاری که مقرر بود شامگاه پنج‌شنبه و جمعه در حسینیه فاطمه الزهرا شهرستان کرج برگزار شود، لغو شد. برخی از کاربران کرجی ظهر پنجشنبه در شبکه‌های اجتماعی «تلگرام» و «واتس آپ» نسبت به حضور این دو چهره اصلاح‌طلب در کرج واکنش نشان دادند و خواستار لغو این سخنرانی‌ها شدند. رفته‌رفته واکنش‌ها تند و تندتر شد تا جایی که خواستار لغو مراسم و حضور شهروندان مقابل حسینیه فاطمه الزهرا و سردادن شعار «مرگ بر فتنه‌گر» شدند. دقایقی پیش از شروع مراسم صدای پخش نوحه از بیرون از محل برگزاری سخنرانی به گوش می‌رسید. افراد مخالف با پخش نوحه با صدای بلند و تجمع و شعار دادن سعی کردند حرف خود را مبنی بر لغو سخنرانی به کرسی بنشانند. چند دقیقه طول نکشید تجمعی بیش از ۱۰۰ نفر تشکیل شد. افراد با در دست داشتن پلاکاردهای که روی آن نوشته‌شده بود «فتنه‌گر سیاسی نابود باید گردد» مراتب اعتراض خود را به مسئولان برگزار کننده این مراسم اعلام کردند. با شدت اعتراض ها، سخنرانی پنجشنبه‌شب حجت‌الاسلام غفاری و سخنرانی جمعه‌شب حجت‌الاسلام منتجب نیا لغو شد.

توضیحات پلیس درباره شلیک تیر در متروی تهران

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در مورد شنیده شدن صدای شلیک تیر در ایستگاه متروی نیروی هوایی اعلام داشت: در ساعت 20:30 امشب یکی از نیروهای پلیس مستقر در ایستگاه متروی نیروی هوایی هنگام جابجایی سلاح خود و با اطمینان از اینکه اسلحه خالی از فشنگ است آن را جابجا کرده است که ناگهان برخلاف آنچه که فکر می‌کرده گلوله‌ای از داخل اسلحه شلیک شده است.این مرکز در ادامه توضیحات خود بیان داشت: پس از شلیک تیر متاسفانه گلوله به پای یکی از عابران پیاده که مردی حدودا 30 ساله بود برخورد کرده است که این مرد بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و حال عمومی وی نیز رضایت‌بخش اعلام شده است.

میزان درآمد داعش از فروش نفت

یک مقام ارشد در وزارت خزانه‌داری آمریکا بر درآمد هنگفت داعش از غارت حساب‌های بانکی در عراق و سوریه و همچنین فروش نفت قاچاق تاکید کرد.در حالی که انتشار خبرها در رسانه‌های بین‌المللی درباره تبادلات نفتی داعش با ترکیه ادامه دارد، یک مقام ارشد آمریکایی آماری از میزان فروش نقت توسط تروریست‌های داعشی منتشر کرده است.به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام ارشد ضد تروریسم در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که داعش حدود یک میلیارد دلار از حساب‌های بانکی در عراق و سوریه را غارت کرده است.«آدام زوبین» همچنین تصریح کرد: «داعش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از محل فروش نفت در بازارهای سیاه بدست آورده است و میلیون‌ها دلار دیگر هم از افرادی که تحت کنترل آن است، اخاذی کرده است».

استراتژی دولت در انتخابات پیش رو از دیدگاه بذرپاش

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سومین مجمع جامعه اسلامی دانشجویان در رابطه با «عزت ملی» با اشاره به سابقه فعالیت‌های دانشجویی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان گفت: این تشکل فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است اما از همه این فراز و نشیب‌ها سر افراز بیرون آمده است. وی گفت: در حالت کلی برجام تقریبا دیگر اجرایی شده است و دیگر تمام شده است اما ما باید مراقب بعد از برجام باشیم باید بدانیم که این برجام فقط با شخص اوباما است و اگر یک جمهوری خواه در انتخابات امریکا رای بیاورد حتما با آن مقابله می‌کند و این عطف شده است به انتخابات بعدی امریکا.بذرپاش افزود: امروزه استراتژی دولت این است که مجلسی تشکیل دهد که وکیل الدوله باشد.این نماینده مجلس افزود: در حالت کلی برجام تقریبا دیگر اجرایی و تمام شده است. اما ما باید مراقب بعد از برجام باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار