تابناک: مدیرعامل موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان گفت: حافظان نهج البلاغه این خطه در مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه رتبه نخست این مسابقات را از آن خود کردند.
کد خبر: ۱۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ 15 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده اظهار کرد: هفتمین دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه 19 تا 22 اسفند امسال در شهر مشهد برگزار شد که در این مسابقات کاشان رتبه نخست را با کسب 11 رتبه برتر از آن خود کرد.

وی افزود: مسابقات حفظ در پنج رشته حفظ کل، حفظ کل خطبه ها، حفظ 110 خطبه اول، حفظ نامه ها، حفظ حکمت ها و همچنین رشته حفظ صحیفه سجادیه با حضور بیش از 60 نفر از شرکت کنندگان برگزار که عنوان های برتر بیشتر رشته ها به این موسسه اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: حافظان نهج البلاغه کاشان بار دیگر برای این شهرستان که به عنوان شهر نهج البلاغه مشهور است، افتخار آفریدند و هم اکنون بیش از 50 رتبه برتر کشوری در مجموع دوره های برگزاری این مسابقات را از آن خود کرده اند.

حسن زاده تصریح کرد: در دوره های گذشته این مسابقات بیش از 40 رتبه برتر کشور توسط حافظان نهج البلاغه این موسسه بدست آمده بود.

وی گفت: در رشته حفظ کل خطبه های بخش خواهران منیره ناصریان حائز رتبه نخست و در رشته حفظ 110 خطبه اول مرضیه همایونی و زهرا سادات سیروس نژاد به ترتیب رتبه های اول و دوم این مسابقات را کسب کردند.

مبتکر و موسس نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله نهج البلاغه کشور تصریح کرد: در رشته حفظ نامه های نهج البلاغه بخش خواهران منیره طالبیان و سلمی غفوری به ترتیب حائز رتبه های اول و دوم و در بخش برادران نیز محمدرضا ابراهیم آبادی رتبه دوم این رشته را بدست آورد.

حسن زاده با اشاره به کسب چهار رتبه برتر در بخش حکمت های نهج البلاغه یادآور شد: زهرا خبازی، شیرین شریف و منصوره طالبیان به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم بخش خواهران و محمدحسین حسن زاده نیز رتبه پنجم این قسمت را در بخش برادران به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل نخستین مرکز تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کشور افزود: در رشته صحیفه سجادیه نیز فاطمه قربانی توانست رتبه نسخت خواهران را در این مسابقات بدست آورد.

هفتمین دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه در فرهنگسرای قرآن و عترت شهر مشهد و با حضور استادان بین المللی داوری از جمله حاج ابوالقاسم، ستوده نیا، عبایی و درایتی برگزار شد.

موسسه فرهنگ قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) کاشان مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، فعالیت خود را از سال 1382 شروع کرد و تاکنون نزدیک به 40 حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از50 مقام برتر کشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه را تربیت کرده است.

این موسسه در سال 93 به عنوان موسسه برتر قرآنی کشور معرفی شده که تاکنون موفق به تربیت بیش از500 حافظ قسمت هایی از قرآن و نهج البلاغه، زیر پوشش قرار دادن بیش ازسه هزار عضو قرآنی و اجرای بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج البلاغه شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار