صدا و سیمای مازندران در دو جشنواره‎ خوش درخشید.
کد خبر: ۱۳۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷ 01 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مازندران، تئاتر رادیویی «مرز» تولید صدای مرکز مازندران به همراه تئاتر رادیویی «بال‌های خیس قاصدک» تولید رادیو قزوین، گوی سبقت را از هفت اجرای زنده دیگر در سالن تئاتر شهر تهران ربودند و جوایز برترین‌های جشنواره را از آن خود کردند.

تئاتر رادیویی «مرز» تولید صدای مرکز مازندران به مدت 27 دقیقه به نویسندگی مهدی قاسم‌زاده، کارگردانی رحمان قدمی و تهیه‌کنندگی علی صادقی، داستان خاطرات اسارت در زندان‌های عراق است که سید حسین حسینی مولف کتاب «پایی که جا ماند» روایت کرده است.

کتاب «من زنده‌ام» و «پایی که جا ماند» جزء آثار فاخر و ارزشمند دفاع مقدس و ادبیات مقاومت است که رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از مطالعه در تقریظی بر حاشیه این کتب از مؤلفان آن تجلیل و در فرمایشات خود به هنرمندان توصیه کردند از محتوای این کتاب‌ها برای خلق آثار نمایشی بهره ببرند.

در چهاردهمین جشنواره «کتاب و رسانه» که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد، برنامه رادیویی «دوست رزا» به تهیه‌کنندگی رمضان کریمی‌نیا از تولیدات مرکز مازندران، به عنوان اثر برتر جشنواره انتخاب شد.

«دوست رزا» بخشی از داستان زندگی کودک دبستانی است که دوست دارد تا دیگران به او کتاب هدیه بدهند ولی در حقیقت چنین امری صورت نمی‌گیرد و او به‌دنبال چرایی این موضوع می‌رود.

 از عوامل این برنامه در مراسم اختتامیه جشنواره که با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از روزنامه‌نگاران پیشکسوت عرصه کتاب در محل فرهنگ‌سرای شفق در تهران برگزار شد، با اهداء جوایز و لوح، تقدیر شد.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار