علی اکبر زلیکانی گفت: وابستگی نداشتن بنده به دست های پشت پرده و جریانات و تشکیلات سیاسی آقایان، باعث شده به دنبال پرونده سازی برای من باشند/برخی سیاسیون برای باقی ماندن در منصب به اقوام نزدیک خود رحم نمی کنند/بعضی مسئولان حاضرند مردم به نظام بدبین شوند اما منافع خودشان حفظ شود/هیچ خرده حساب سیاسی و مالی با کسی ندارم/مردم گول ظاهر دینی حرکت های منفعت طلبانه را نمی خورند.
کد خبر: ۱۲۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 04 November 2015
 علی اکبر زلیکانی در گفتگو با ما اظهار داشت: چند وقتی می شود که در مرکز استان مازنداران با وجود این صبغه تاریخی و مذهبی و شهرت آن به دیارعلویان، شاهد بد اخلاقی های سیاسی و منفعت طلبانه برخی از مسئولان و متولیان هستیم که به هیچ وجه در شأن مردم ولایی و همیشه در صحنه این خطه نیست.

وی با بیان این که با نگاهی به تاریخ استان مازندران، به خصوص شهر ساری در می یابیم وجود علمای بزرگ و صاحب نفسی همچون سعیدالعلما، دانشمندان دینی همواره نقش تاثیرگذاری در اصلاح و هدایت جامعه داشته اند، تصریح کرد: ماه محرم الحرام را فرصت مناسبی دیدم تا به برخی از بد اخلاقی های سیاسی اخیر که متاسفانه در حال تبدیل شدن به یک عادت رفتاری است، اشاره کنم و برای رفع این معضلات که مانع خدمت به مردم ولایت مدار و حسینی این خطه می شود، از علمای بزرگوار و مردم فهیم ساری استمداد جویم.

عضو شورای شهر ساری با بیان این که متاسفانه عده ای سعی دارند با ورود به هیات های مذهبی و حمایت مالی و سیاسی از آن ها، به مطامع دنیایی خود دست پیدا کنند، تصریح کرد: این گونه می شود که از مسیر اصلی عبرت های عاشورایی خارج می شوند، غافل از این که مجالس سوگواری اهل بیت(ع) بازار خودنمایی نیست و مکتب سیدالشهدا رندی و تزویر برنمی تابد.

زلیکانی با اشاره به این که یکی از دلایلی که باعث شد سیدالشهدا همراه خانواده از مدینه خارج شود و به سمت مکه برود این بود که اگر در مدینه می ماند، شهر ناخواسته به سنگر بنی هاشم تبدیل می شد و ممکن بود عده ای زن و بچه مردم، در درگیری ها از بین بروند، استدلال کرد: حضرت آمده بود تا خودش را فدای مردم و جامعه و نه این که کسی را فدای خود کند، این مرام ابی عبدالله علیه السلام است، امروز هم مسئولان عملکرد و سیره خودشان را با حضرت مقایسه کنند، ببینند در آخر چه می ماند.

*برخی سیاسیون برای باقی ماندن در منصب به اقوام نزدیک خود رحم نمی کنند

عضو شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت: برخی آقایان به اصطلاح مسئول خود را مقدم بر سیدالشهدا می دانند و برای بقا در پست و مقام و رأی، به هر کاری دست می زنند. وقتی می بینند سند و استدلالی ندارند برای تخریب افرادی که حاضر نیستند به حزب و تشکیلات شان بپیوندند، دست به دامن توطئه، تهمت و جریان سازی می شوند. این جریانات بر اساس دروغ و تزویر پایه گذاری شده است.

وی تصریح کرد: این ها همان هایی هستند که دائما تصویر حضورشان در هیات های مختلف مذهبی را در فضای مجازی منتشر می کنند و داعیه دوستی اهل بیت(ع) دارند، اما کدام اهل بیت؟ خدا می داند!

این مسئول ادامه داد: این چه اهل بیتی است که به آبروی هم و برای خارج کردن رقیب انتخاباتی خود از میدان، به آبروی نزدیک ترین اقوام خود هم رحم نمی کنند؟ این ها از همین الان برای شکست کاندیدای احتمالی مجلس آینده جلسه می گذارند و با تهمت و اقدامات غیر اخلاقی با آبروی افراد بازی می کنند.

زلیکانی ادامه داد: این ها همان هایی هستند که برای ورود به مجلس شورای اسلامی و شورای شهر هزینه های میلیونی و میلیاردی می کنند، کجای دنیا کسی برای خدمت به مردم، میلیون ها تومان هزینه می کند تا به پست و مقام برسد؟ همین هایی که برای باقی ماندن در پست خود و تشویش اذهان عمومی نسبت به نیروهای ارزشی دست به دامن افراد معلوم الحالی شده اند که به زورگیری و شرخری شهرت دارند.

این عضو شورای شهر ساری ابراز داشت: بعضی مسئولان حاضرند مردم به نظام بدبین شوند، اما منافع خودشان حفظ شود.

*شهر ساری کانون تبلیغاتی بعضی آقازاده ها شده است

وی افزود: مسئولی که به مردم مومن شهرش تعهد ندارد، چگونه می تواند از سیدالشهدا دم بزند؟ همین می شود که در شهر بنر تبلیغات هیات می زنند؛ عکس شخص سخنران از موضوع جلسه که "سوگواری سیدالشهداست" بزرگتر است و در تبلیغات شان فرع را مقدم بر اصل می دانند. شهر را کرده اند کانون تبلیغاتی برخی آقازاده ها! همین می شود که پروژه ای که در شهرداری باید به مناقصه گذاشته شود، بر اساس ارتباطات و منافع شخصی به یک آقازاده واگذار می شود! این مرام اهل بیت(ع) نیست، این ها بازی با دستگاه سیدالشهدا است، تا کی قرار است با دین و با مرام معصوم بازی کنیم؟ تا کی قرار است به اسم دین و اسلام، به کام خودمان عمل کنیم؟

*مردم گول ظاهر دینی حرکت های منفعت طلبانه را نمی خورند

زلیکانی تاکید کرد: چیزی که خدا در آن نباشد شیطان است، ولو ظاهر دینی داشته باشد، مردم دیگر گول ظاهر دینی حرکت های منفعت طلبانه را نمی خورند. ابن ملجم لعنت الله علیه حضرت امیرالمومنین(ع) را به شهادت رساند، در حالی که همان روز، روزه بود! حالا آقایان نشسته اند برای بهره بردن از مراسم عزاداری تیم درست کرده اند، طرفدار این هیات و آن هیات درست کرده اند، طرفدار این مداح و سخنران و آن مداح و سخنران درست کرده اند، این کارها بازی با آبروی اهل بیت(ع) است.

وی گفت: بر اساس روایات، مسلمان نیست کسی که غصه جامعه اش را نخورد، این مردم هستند که موضوعیت دارند.

این مسئول با بیان این که به لطف خدا هیچ خرده حساب سیاسی و مالی با کسی ندارم و تا جایی که توان دارم در حوزه مسئولیتم در مقابل بی قانونی، دور زدن قانون، کنار گاشتن ضوابط (پارتی بازی) خواهم ایستاد، تصریح کرد: تمام سعی خود را کرده ام این رویه را در پیش بگیرم و به لطف خدا و اهل بیت(ع) ان شاء الله تا آخر هم در همین مسیر ثابت قدم خواهم ماند.

*ادبیات تند بدتر است یا هدایت بیت المال به سمت دوستان و آشنایان؟

زلیکانی تاکید کرد: همین وابستگی نداشتن بنده به دست های پشت پرده و جریانات و تشکیلات سیاسی آقایان، باعث شده به دنبال پرونده سازی برای این حقیر باشند. به این افراد می گویم همه تلاش تان را بکنید، باشد که رستگار شوید! اویی که چشم بیدار است، می بیند و همین کافی ست.

عضو شورای شهر ساری گفت: حالا کار به جایی رسیده که به هر دری می زنند، حتی در تعاملات و ادبیات بنده هم دنبال سوژه ای برای ایجاد موج تبلیغی منفی می گردند.

وی با اشاره به این که افتخار می کنم از خانواده ای روحانی هستم و در تمام طول عمرم برای علما و مراجع دینی ارزش والایی قائل بوده و هستم، اضافه کرد: حالا بنشینید تهمت بی احترامی به سلسله جلیله علما بزنید! این کارها ترویج بی تقوایی و شکستن حرمت علما در بین مردم است.

*ناگفته ها بسیار است

عضو شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت: در شب های دهه اول ماه محرم حسینی وظیفه خود می دانستم برای تکریم مراسم های عزاداری، عرض خداقوت به متولیان جلسات و عرض ارادت به پیرغلامان ابا عبدالله الحسین(ع) در محافل مختلف، به خصوص در جلسات روضه روستاها حضور پیدا کنم، حالا آقایانی که دیدند نمی توانند پرونده فساد مالی و اخلاقی برای ما درست کنند، شروع کردند به نشر اکاذیبی از این دست که حقیر در فلان جلسه با کسی درگیر شدم و اهل نزاع هستم! من اهل نزاع هستم یا شما؟

وی تاکید کرد: گیرم که بر فرض محال بنده در تعاملاتم با کسی تندی کرده و برخورد کلامی داشته ام، این بدتر است یا بی توجهی به قانون؟ این بدتر است یا بی اعتنایی به مشکلات مردم؟ این بدتر است یا هدایت برنامه ریزی شده ای منابع بیت المال به سمت دوستان و آشنایان و حامیان سیاسی خودتان؟ این بدتر است یا دور زدن قانون برای زمین خواری و شهر فروشی و تراکم فروشی؟ به راستی رای آوردن و باقی ماندن در جایگاه مدیر و مسول ارزش این همه شایعه پراکنی و دروغ و نفاق را دارد؟

زلیکانی بیان داشت: اول به خودم بعد به دیگر مسئولان توصیه می کنم بر اساس آموزه های دینی، انسان اول باید خودش را اصلاح کند تا بتواند جامعه را اصلاح کند. حالا بیایید جلسات امام حسین (ع) را منحصر به خود بدانید، این رویه دردی دوا نمی کند.

عضو شورای شهر ساری تاکید کرد: تاکنون در مقام سکوت بودم و هنوز هم ناگفته ها بسیار زیاد است، ان شا الله بخش دیگری از عرایضم را در دیداری که در هفته های آینده با علمای جهان اسلام داریم، مطرح خواهم کرد.

وی در پایان ابراز داشت: این حقیر با مردم پیمانی بسته ام و تمام سعی ام این است که به تأسی از امام و مقتدایم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) منافع مردم را به منافع خودم ترجیح داده و ان شاء الله تا آخرین لحظه حتی به قیمت جانم پایش بایستم.

مازندنومه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار