کد خبر: ۱۱۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 22 October 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پاکبانان، سربازان یزید نیستند!

«عزاداران حسینی! باور کنید پاکبانان، سربازان یزید نیستند»این بَنِرها توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون و با هم‌کاری چند تشکل غیردولتی این شهر طراحی و نصب شده‌اند.

پنج شنبه


تلاش برای مصادره اموال بابک زنجانی در ترکیه

ایران با طرح شکایتی خواستار تمام سهام شرکت هوایی «اونور ایر» ترکیه شد. به گفته مقامات وزارت نفت، تمام سهام این شرکت هوایی متعلق به «مهدی شمس» و «قدرت تانسل» است که هر دو از عوامل بابک زنجانی در ترکیه بوده اند.بخشی از اتهامات بابک زنجانی، عدم پرداخت 2.8 میلیارد دلار از پول نفت کشورمان به وزارت نفت است.


افشاگری 3 زن از اقدامات شنیع شاهزاده سعودی

شاهزاده ماجد فرزند «ملک عبدالله» پادشاه سابق عربستان متهم به مجبور کردن 3 خانم شاغل در خانه‌اش در محله اعیان نشین لس‌آنجلس برای تماشای همبستری او با مردی دیگر شد.به نوشته روزنامه «دیلی میل» 3 خدمتکار شاغل در ساختمان مجلل 37 میلیون دلاری ماجد عبدالله اعلام کرده‌اند، این شاهزاده سعودی ضمن ادرار کردن بر روی آنها، برای لذت بردن بیشتر، این 3 زن را مجبور کرده تا شاهد همبستری جنسی وی با مردی دیگر نیز باشند.این 3 زن اعلام کرده اند در حالی که سعی در فرار از ساختمان مذکور داشتند با درهای بسته شده از سوی نگهبانان مواجه شدند.این روزنامه ضمن اشاره به دیگر اتهامات این شاهزاده 29 ساله، از نفوذ خاندان سلطنتی سعودی برای فرار وی از چنگال قانون خبر داد.


لزوم تشکیل دیوان داوری حج

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت و مجلس در پیگیری ابعاد فاجعه منا، خواستار تشکیل «دیوان داوری حج» در این زمینه شد.دواتگری به پیشنهادی که اخیراً برای پیگیری مسائل حج ارائه کرده بود، اشاره کرد و گفت: باید دیوان داوری حج را برای پیگیری مسائل حج و عمره تشکیل دهیم.وی در توضیح این مسئله گفت: با توجه به اینکه مکه و مدینه در اختیار آل سعود است، هر از چندگاهی شاهد وقوع حادثه ای هستیم که حادثه منا اولین مورد از آنها نیست؛ در عمره مفرده نیز شاهد حوادثی هستیم، بنابراین باید یک تدبیر دائمی اندیشیده شود.این نماینده مجلس اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل دیوان داوری حج، می تواند با تشکیل یک کنفرانس با حضور کشورهای اسلامی اقدام عملی کند تا در موارد مقتضی نسبت به مسائل و مشکلاتی که در جریان مناسک حج پیش می آید، داوری کند و از حقوق حجاج صیانت کند.دواتگری با بیان اینکه این پیشنهاد ناظر به آینده است، درباره پیگیری آنچه در منا گذشته است، تاکید کرد: در این رابطه علاوه بر دیپلماسی پارلمانی با محوریت مجلس، می‌توان با دیپلماسی دولتی از طریق پیگیری ماجرا در مجامع بین المللی و نیز ارتباط مستمر با کشورهای اسلامی برای اتخاذ تدابیر مشترک و فوری در این زمینه اقدام کرد.


شعری که منصور ارضی دربـاره «برجام» خواند

شب گذشته حاج منصور ارضی مداح مراسم سوگواری بیت رهبری در ایام عزاداری امام حسین بود. او در مداحی خود که بعد از انتشار نامه تاریخی رهبری درباره اجرای برجام بود به "برجام" و "کدخدا "پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین متن این شعر را در ادامه می بینید:

بار دادند، بار عام حسین

نقش سربند ماست نام حسین

منطق ما شده کلام حسین

شرط برجام ماست جام حسین

فتح پشت سر جدایی‌هاست

حرف تحریم درخور ما نیست

چقدر این که حرف این که فردا نیست

گوش ما بر کلام دنیا نیست

بر لب سید خراسانی‌ست

گرچه دوران بی‌وفایی‌هاست

در طریقت ادا نباید داشت

سنگری از ریا نباید داشت

وحدتی غیر ما نباید داشت

چشم بر کدخدا نباید داشت

دوره ختم کدخدایی‌هاست

نور داریم و منجلی هستیم

گرچه بی سرصدا، ولی هستیم

پای دین بی‌معطلی هستیم

همدانی این علی هستیم

شب هشتم شب فدایی‌هاست


ماجرای ضربه شلاق برای هافبک پرسپولیسی!

هافبک پیشکسوت پرسپولیس مدعی است به دلیل مصاحبه علیه پیروانی به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.به گزارش خبرگزاری دانشجو، چندی پیش ضیا عربشاهی، هافبک بازنشسته پرسپولیس در حمایت از حمید درخشان مصاحبه ای علیه افشین پیروانی انجام داد که در نهایت با شکایت مدیر فعلی تیم ملی همراه شد.روز گذشته اما ضیا عربشاهی مدعی شد به دلیل این شکایت با حکم 50 ضربه شلاق جریمه شده است و آن را پذیرفته است!ادعایی که خیلی زود توسط افشین پیروانی رد شد و مدافع سابق پرسپولیس مدعی شد از این شکایت گذشته و عربشاهی را بخشیده است.باید دید کدام طرف در نهایت در این ماجرا راست می گوید.پیش از این نیز علی دایی از محمد مایلی کهن شکایت کرده بود که منجر به راهی شدن سرمربی سابق تیم ملی به زندان شد و در نهایت با پادرمیانی بزرگان این تیم دایی شکایت خود را پس گرفت.


معمار مالزی نوین در آستانه بازداشت

ماهاتیر محمد نخست وزیر اسبق و معمار نظام اقتصادی و سیاسی مالزی در آستانه بازداشت قرار دارد.به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از رسانه های مالزی، پلیس این کشور با بازکردن پرونده ای علیه ماهاتیر محمد نخست وزیر اسبق و معمار مالزی نوین، تحقیقاتی را در مورد بیانیه های وی آغاز کرد که در صورت اثبات می تواند به چند سال حبس ماهاتیر منجر شود.احمد زاهد حمیدی معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی امروز پنجشنبه شروع تحقیقات پلیس در مورد بیانیه های ماهاتیر محمد را تایید کرد و گفت که پلیس سه مقاله نخست وزیر اسبق مالزی را در این پرونده بررسی می کند.در این پرونده، این پیر عرصه سیاست در مالزی بدنبال برگزاری تجمع زردجامگان مخالف سیاست های دولت نجیب تون رزاق که ماهاتیر در آن شرکت کرد و تجمع سرخ جامگان حامی وی از حزب حاکم آمنو، بیانیه هایی منتشر کرد و اکنون اتهام افترا در این پرونده براساس بیانیه ها مطرح است.


آرایش درد سرساز همسر رییس جمهور چین

روزنامه "دیلی میل" با انتشار تصاویری از بانوی اول چین به صورت سفید شده او به دلیل استفاده از پودر سیلیکا در آرایش اشاره کرده است و این موضوع را سوژّه تیتر یک خود قرار داده است. البته این روزنامه اشاره کرده که این مشکل ممکن است برای بسیاری از خانم های معروف دیگر نیز به دلیل استفاده از این پودر برای شفاف تر و شاداب تر نشان دادن چهره روی دهد.

عمل شنیع شاهزاده سعودی

دعا برای نرم شدن دل ناطق

محمدرضا باهنر شب گذشته در جلسه ماهانه انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی که در بنیاد فرهنگی مهر رضوان برگزار شد گفت: ما از ناطق‌نوری درخواست کردیم تا بیاید و فعال شود اما فعلا که گفته قصد ورود ندارد شما دعا کنید تا دلش کمی نرم شود، اما در هر صورت او از سرمایه‌های اصولگرایی است


گرد وغبار درآبادان وخرمشهر 15 برابر حد مجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان در خوزستان گفت: غلظت گرد و غبار هوا در شهرستان های آبادان و خرمشهر به 15 برابر حد مجاز رسید.سیداحمد موسوی آزاد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: میزان غلظت ریزگردها در هوای آبادان و خرمشهر در ساعت 10 امروز، دو هزار و 276 میکروگرم بر متر مکعب بود که 15 برابر حد مجاز اندازه گیری شد. مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: میزان غلظت گرد و غبار در هوای اهواز یک هزار و 135 میکروگرم بر متر مکعب معادل 7.5 برابر حدمجاز اعلام شده است.شهریار عسکری افزود: همچنین میزان گرد و غبار در ماهشهر 242 و سوسنگرد یک هزار و 602 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده است.


«پرویز پرستویی» روی سنگ قبر

تصویر پرویز پرستویی بر روی سنگ قبر حک شد.این بازیگر با گذاشتن این عکس بر روی صفحه اینستاگرامش نوشت: «خیلی جالبه، امروزه روز به خاطر تحریم و تورم که زندگی رو برای مردم سخت کرده و امیدواریم که هرچه زودتر این مشکلات رفع بشه، بعضی‌هام تلاش می‌کنند به منافع خوبی برسند. مثلا اگه یه نگاه به بزرگراهامون بیاندازیم، می‌بینیم یکی چرم تبلیغ می‌کنه، یکی مبل تبلیغ می‌کنه و... حالا یکی هم پیدا شده در یکی از شهرهای شمال کشورمون و داره سنگ قبر می‌فروشه و برای تبلیغ از زنده‌یاد خسرو شکیبایی و بنده به عنوان تبلیغ استفاده کرده و جلوی مغازه‌اش نصب کرده. که نه خسرو عزیز خبر داره و نه حقیر. به نظر شما ابتکار جالبی نیست؟»

عمل شنیع شاهزاده سعودی

افزایش وام مسکن تهرانی‌ها به 100 میلیون

وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد افزایش وام جعاله از ۱۰ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در صورت موافقت شورای پول و اعتبار با این پیشنهاد با احتساب تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن در تهران، مجموع تسهیلات خرید مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. عباس آخوندی در گردهمایی کانون مهندسان فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران با موضوع «اهمیت اخلاق مهندسی در افزایش سرمایه اجتماعی مهندسان ایرانی» درباره تاثیر افزایش تسهیلات خرید مسکن در خروج مسکن از رکود گفت: تمام بحث ما در حوزه مسکن این است که تقاضا را تحریک کنیم و قدرت خرید برای تمام متقاضیان مسکن ایجاد شود.

بدون ایران فایده‌ای نداردوزیر خارجه روسیه با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات سه جانبه با عربستان و آمریکا در خصوص سوریه تاکید کرد: برای حل سازنده بحران سوریه در وین مصمم هستیم.به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) پیش از سفر به اتریش برای شرکت در دیدار سه جانبه وزرای خارجه روسیه، آمریکا و عربستان درباره سوریه گفت: امیدوارم این دیدار به نتایج مثبت و سازنده‌ای درباره سوریه منجر شود.وی ادامه داد: موضع روسیه درباره سوریه همچنان بر حل سیاسی بحران این کشور استوار است.لاوروف تاکید کرد که مسکو هیچ فایده‌ای در حمایت خارجی از سوریه بدون ایران نمی‌بیند. باید مذاکرات حل بحران سوریه شامل امارات، مصر، اردن، قطر و ایران شود.


خواص، اشتباهات امت‌های پیشین را تکرار نکنند

حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی صبح امروز در خیمه حسینی ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) با تبیین موضوع «نقش مثبت و منفی خواص در پاسداری از میراث پیامبر اکرم(ص) و در زمان امام خمینی(ره)» اظهار داشت: همه رهبران الهی نسبت به میراث پس از خودشان نگرانی داشتند که آیا بعد از آن‌ها، میراث‌داران از میراث آن‌ها به شکل صحیح پاسداری می‌کنند یا خیر. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم عبرت‌گیری از تاریخ گفت: خواص جامعه باید مراقب باشند تا اشتباهات امت‌های پیشین را تکرار نکنند.


وجود آل‌سعود مخاطره‌ای برای اسلام است

آیت الله نوری همدانی صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه در بحث مدیریت حج امسال سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بسیار موفق عمل کرده است، اظهار داشت: در چند سال گذشته اداره حج به‌صورت بسیار مناسب مدیریت شده و هرسال توفیقات بیشتری حاصل شده است. مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه آل‌سعود به ارتباط با آمریکا و اسرائیل می‌بالد، گفت: وجود آل‌سعود مخاطره‌ای برای اسلام است.


روایت ‌‌قاضی‌عسکر ‌از آنچه که در حج امسال گذشت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: عربستان در تلاش بود که اجساد را بدون رضایت ما دفن کند ولی با موضع‌گیری رهبری شرایط به کلی تغییر کرد و عربستان برای بازگرداندن اجساد با ما همکاری کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ علی قاضی‌عسکر پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی با ارائه گزارشی مبنی بر آنچه که در مراسم عبادی حج امسال گذشت، اظهار کرد: مناسک حج مانند سال‌های گذشته برگزار شد و خداوند عنایت کرد توانستیم دعای کمیل و دعای عرفه را نیز در کنار جلسات سخنرانی داشته باشیم.


آمار نگران کننده آقای وزیر

علی ربیعی ظهر امروز در جمع نمایندگان تشکل‌ها و تعاونی‌‌های استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر کشورمان در شرایطی قرار گرفته‌ که در هر دقیقه پنج نفر به آمار افراد جویای کار اضافه می‌شود و هم‌اکنون ایجاد شغل برای بیش از 800 هزار نفر در سال احساس می‌شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید قبول کرد که حذف بیش از 2 میلیون نفر در این زمینه کار آسانی نیست و برای جلوگیری از هر‌گونه اشتباهی این کار به آرامی پیش می‌رود.


ادامه معمای رکن آبادی

پایگاه خبری لبنان 24 در گزارشی به سرنوشت نامعلوم غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان پرداخت.این پایگاه در گزارش خود با عنوان "معمای رکن آبادی ادامه دارد ... اسرائیل از گنجی ایرانی و با ارزش خبر می دهد" نوشت: پس از گذشت حدود یک ماه از حادثه منا که 24 سپتامبر ( 2 مهر) در منا رخ داد و در پی حادثه ای که خبرگزاری فرانسه آن را "بدترین فاجعه در تاریخ مراسم حج" نامید، مقامات ایران بار دیگر درباره سفیر سابق خود در لبنان سخن گفتند و به دنبال سرنوشت پیچیده وی هستند.این پایگاه در ادامه گزارش خود نوشت: رکن آبادی، گنجی از اطلاعات بین المللی، به خصوص به علت ارتباطش با حزب الله در زمان حضورش در لبنان محسوب می شود. پس از اینکه برخی رسانه ها خبر فوت وی را منتشر کردند، برادر وی تأکید کرد اطلاعاتی درباره این سفیر سابق که -به شکل رسمی وارد عربستان شده است- در دست نیست؛ مسأله ای که مسئولان حج و زیارت ایران و بعثه حج رهبر انقلاب در مکه نیز به آن اشاره کرده بودند. آخرین تماس با وی در روز عرفه و بطور مشخص از عرفات انجام شده بود؛ بطوریکه وی در برابر ده ها هزار ایرانی و میلیونها بیننده ای که مراسم حج را از طریق تلویزیون مشاهده می کردند، بیانیه پایانی حج را قرائت کرد.


واکنش کری به نامه رهبر انقلاب

جان کری در اظهاراتی در وزارت انرژی آمریکا گفت: ما سه روز پیش شاهد روز تصویب (برجام) بودیم زیرا روند نود روزه بازبینی کنگره منقضی شد و رسما به اجرا در می آید. شما همانطور که امروز شاهد بودید آیت الله (رهبر معظم انقلاب) رسما این توافق را پذیرفت که قبلا این کار را نکرده بود.وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اکنون واقعا شروع گسترده ترین تنظیم مجدد در یک برنامه هسته ای است که در تاریخ هسته ای انجام می شود.


پشت پرده کمپین «نه به وام 25 میلیونی خودرو»

اقتصاد نیوز نوشت: درست چند روز پس از آنکه سه دولتمرد از بسته خروج از رکود سخن گفتند و از ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو سخن به میان آوردند گروهی با تشکیل کمپین نه به وام 25 میلیونی خودرو، خواستار ادامه تحریم خودروهای ساخت داخل شدند. در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان گفت که افرادی ساده لوح و ناآگاه با راه اندازی چنین کمپین‌هایی قصد دارند اعتراض خود را به کیفیت پایین خودروهای داخلی و خدمات فروش نه چندان مناسب آنها بیان کنند که این کار حق هر مشتری است.

اما ساده‌لوحی آنها از آنجا شروع می‌شود که سه دسته از افراد با حمایت (سوءاستفاده) از چنین کمپین‌هایی قصد دارند علاوه بر تخریب تولید ملی اهداف ضد رکودی دولت را با شکست روبرو کنند.

دسته اول حامیان واردات خودرو به کشور هستند که قصد دارند بدون توجه به خدمات پس از فروش منابع ارزی کشور را صرف واردات خودرو کرده و با قیمتی بالاتر از آنچه که در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد به مشتریان ایرانی عرضه کنند. این دسته از افراد با توجه به سرمایه‌ای که در دست دارند شرکت‌هایی صوری را به ثبت رسانده و خودروهایی را وارد کشور می‌کنند که خدمات پس از فروشی برای آنها در نظر نگرفته‌اند.

دسته دوم خودروسازان چینی هستند که قصد دارند روز به روز سهم بیشتری از بازار خودروهای ایرانی را به دست آورند و خطوط تولید خودرو در ایران را چینیزاسیون کنند. این افراد برنامه ریزی کرده‌اند که مونتاژ خودروهای چینی در کشور را از 10 درصد کنونی افزایش دهند و رفته رفته خودرسازان بزرگ را نیز به اختیار خود درآورند

اما دسته بعدی افرادی هستند که با سوء‌استفاده از چنین کمپین‌هایی قصد دارند بسته خروج از رکود دولت را از همان ابتدای کار زمین گیر کرده و با ابزار اقتصاد به نقد دولت بپردازند. بدیهی است که با نزدیک شده به انتخابات مجلس این افراد نقدهای جدی‌تری به عملکرد دولت خواهند داشت و تهیه و تدوین بسته خروج از رکود را به عنوان سیاستی ناموفق معرفی می‌کنند. بنابراین بهتر نیست حال که کشور در رکود به سر می برد بخش تولید کشور را یاری کرد تا در چند ماه پایانی سال از رکود خارج شده و به بازارها تحرک بخشند؟


تعجب جک استراو از امنیت بالا در ایران

جک استراو وزیر اسبق امور خارجه در پی سفر به کهن شهر یزد در پیامی اعلام کرد: امنیت در ایران، مخصوصا یزد بسیار بالاست.در پیام وی آمده است: خاطره سه روز اقامت در هتل باغ مشیرالممالک یزد و بازدید از جاذبه های منحصر به فرد یزد ، تفت و میبد دیدنی بود.این سفرهمراه با مهمانوازی ایرانی و اسایش با حس امنیت بالا بود.این سفر بدون تشریفات و با این کیفیت ،چراغ سبزی است برای سفر گردشگران به ایران اسلامی.وی همچنین در دفتر یادبود هتل تاریخی مشیر و باغ تاریخی نمیر تفت چنین نوشت:همسرم، دوستانم، من شب فوق العاده ای را در باغ نمیر تفت گذراندیم. ما مجذوب کیفیت و نوع بازسازی شدیم که باعث زیبا شدن این مکان گشته است. غذایی که در اینجا خوردیم بهترین غذایی بود که در ایران خورده بودیم، ما یزد را دوست داریم.ما از اقامتمان در هتل تاریخی مشیرالممالک یزد لذت برده ایم. کارکنان هتل خیلی دوست داشتنی و کمک کننده هستند. غذا خوب هست. بالاتر از همه اینها هتل زیباست همراه با باغ ایرانی مفرح که تسکین دهنده اعصاب و ارتقا دهنده روح است.

پنج شنبه


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار