حمید لبخنده تاکید کرد که درهای آموزشگاه «سمندریان» همچنان باز است و فعالیت‌ها طبق روال قبل ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 21 October 2015
این هنرمند که چندسالی است مدیریت آموزشگاه هنری حمید سمندریان را برعهده دارد‌، درباره وضعیت فعالیت‌های این آموزشگاه بعد از درگذشت هما روستا (همسر حمید سمندریان) خاطرنشان کرد: از زمانی که آقای سمندریان درگذشت‌، به دلیل رابطه خانوادگی دیرینه‌ای که با ایشان و همسرشان خانم هما روستا داشتم‌، ایشان از من خواست در مدیریت آموزشگاه کمک کنم و از همان زمان به عنوان مدیر آموزش در آموزشگاه مستقر شدم.

او یادآور شد: در آن مدت همه فعالیت‌ها زیر نظر خانم روستا انجام می‌شد. ایشان گاهی به آموزشگاه سر می‌زد اما گاهی به دلیل بیماری‌اش که شدت گرفته بود کمتر فرصت می‌کرد به اینجا سر بزند. در هر حال به خاطر سفارشی که خانم روستا داشت، مدیریت آموزشگاه را برعهده گرفتم و همچنان ادامه دادم.

کارگردان مجموعه‌های «درپناه تو» و «در قلب من» با اشاره به دغدغه هما روستا برای حفظ آموزشگاه همسرش حمید سمندریان اضافه کرد: او همیشه دوست داشت آموزشگاه و آکادمی سمندریان روال عادی فعالیت‌های خود را ادامه دهند.سفارش ایشان به من و دیگر اعضای آکادمی همچون حسن معجونی ‌، حمید پورآذری ‌، ابراهیم حقیقی‌ و... این بود که فعالیتهای آن متوقف نشود و در همین راستا هم زمینه‌هایی ایجاد کرده بود تا نام و متد اجرایی حمید سمندریان در آموزشگاه و آکادمی همچنان برقرار بماند.

لبخنده با یادآوری فعالیت آکادمی سمندریان در سه سال گذشته افزود: در این سه سال به انتخاب اعضای آکادمی، بهترین‌ها را از میان هنرمندان تئاتر معرفی انتخاب و نشان آقای سمندریان را به آنان اهدا کردیم.

او ادامه داد: در حال حاضر هم آموزشگاه همچنان فعال خواهد بود، به ویژه اینکه بعضی از شاگردان ممتاز استاد سمندریان که با سیستم و متد کاری ایشان پرورش یافته‌اند، به عنوان استاد در آموزشگاه تدریس دارند و همان شیوه را به هنرجویان منتقل می‌کنند.

حمید لبخنده در پایان تاکید کرد: همه چیز در آموزشگاه سمندریان سرجای خودش است و تا زمانی که زنده‌ام سفارش خانم روستا را به گوش جان می‌سپارم و همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا فعالیت آموزشگاه سمندریان و آکادمی ایشان متوقف نشود.

به گزارش ایسنا، پس از درگذشت حمید سمندریان در سال 91 همسرش هما روستا دیگر هنرمند تئاتر آکادمی سمندریان را با حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر راه‌اندازی کرد تا اعضای این آکادمی هر سال برگزیدگان خود را معرفی کنند و با این کار، شیوه و متد هنری سمندریان باقی بماند.

همچنین در تمام این مدت فعالیتهای این آموزشگاه زیر نظر حمید لبخنده ادامه داشته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار