نشریه اقتصاد آینده در شماره روز سه شنبه 27 مهرماه در ستون ورزش مطلبی با عنوان چالش زنگ ورزش در مدارس ابتدایی را به قلم روح الله صادقی دبیر ورزش ناحیه یک قم منتشر کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱ 20 October 2015
به گزارش تابناک قم، در این مطلب می خوانیم: بی شک معلم ورزش مهمترین نقش در آموزش مهارت ها و تقویت روحیه ی اعتماد به نفس و شادی و نشاط در دانش آموزان را داردو رسالت اصلی ورزش که سلامت دانش آموزان است را عهده دار هست. 

با وجود تمام دغدغه های که مسئولان نظام در مورد زنگ ورزش دارند به گونه ای که حتی در برنامه چهارم توسعه خواهان اضافه شدن دو ساعت به زنگ ورزش بودند و با برآوردهایی که با توجه به امکانات موجود مدارس صورت پذیرفت خواهان اضافه شدن حداقل یک ساعت به درس ورزش بودند.

اما با کمی درنگ و کنگاش در مدارس متوجه وجود بی برنامه گی های خواهیم شد که نه تنها زنگ ورزش که تمامی دانش آموزان با هیجان خاصی مشتاق آن هستند اضافه نشده است بلکه برعکس شاهد این رویه خواهیم بود که با اضافه شدن یک پایه به مدارس ابتدایی ساعت درس ورزش تقلیل هم پیدا کرده است. به گونه ای که در بعضی مدارس شاهد وجود چهارده و پانزده کلاس درس هستیم.

با کمی درنگ به راحتی می توان به عدم برنامه ریزی های موجود در مدارس را در دهه اخیر شاهد باشیم. با وجود پنج روز کاری که در هر روز پنج ساعت درسی هست چطور یک مدرسه پانزده کلاسه می تواند برای هر کلاس دو ساعت درس ورزش در نظر بگیرد در حالیکه مسئولان در گفته های خود به دو زنگ ورزش راضی نبوده و سخن از چهار ساعت ورزش برای دانش آموزان سخن می گویند.

مدرسه ای که پانزده کلاس درس در پایه های مختلف دارد نیاز به سی ساعت درس ورزش به صورت روتین می باشد حال در صورتیکه در یک مدرسه بطور کلی برای دوازده کلاس، درس ورزش وجود دارد حال باید این بی برنامه گی بزرگ را متوجه مسئولان کرد و گوشزد کرد که چطور در آنی از ساعت تصمیم به اضافه کردن یک پایه به مدارس ابتدایی می کنند و در برنامه های کلی هم خواهان حداقل اضافه شدن دو ساعت به زنگ ورزش هستند اما در عمل و در حیاط مدرسه عملا با کمبود همان دو زنگ سابق ورزش مواجه هستند ولی خم به ابروی خود نمی آورند اما در گفتار از حساس بودن مقطع ابتدایی و زنگ ورزش سخن می گویند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار