استاندار تهران:
استاندار تهران با بیان اینکه باید جلوی سوداگری تغییر قیمت کالاهای اساسی مردم گرفته شود، گفت: کنترل برخی موارد مصرفی در شهرستان دماوند نیازمند نظارت بیشتر است.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ 26 May 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دماوند ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره شهدا با اشاره به تأمین کالاهای اساسی مردم اظهار داشت: آنچه به عنوان مصرف عمومی مردم وجود دارد، باید تحت کنترل باشد و قیمت پایه کالاها تعریف شده و روزانه تعیین می‌شود و تجاوز از این قیمت به معنای سوداگری است؛ اتاق اصناف شهرستان باید به طور جد ورود و این موارد را کنترل و رصد کند.

وی افزود: تأمین کالاهای اساسی مردم شرط اساسی است و نباید اجازه دهیم که موضوع آرد و نان در شهرستان به بحران تبدیل شود؛ چراکه یک سوم هزینه روزانه نانوایی‌ها در قالب یارانه پرداخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه از فروش آزاد آرد جلوگیری شده است، تصریح کرد: این موضوع برای بعضی خوشایند نیست و نزدیک به ۴۰ درصد آرد تولید و تأمین شده مصارف غیر داشته است؛ اقتصاد یک زنجیره به هم پیوسته است و باید جلوی سوداگری‌ها گرفته شود.

وی بیان کرد: کنترل برخی از موارد مصرفی در شهرستان دماوند نیازمند نظارت درست است و تغییر قیمت‌ها در مغازه‌های مختلف قابل پذیرش نیست؛ مسئول اتاق اصناف دماوند باید تکلیف خود را روشن کند و به طور جدی نظارت عالیه داشته باشد.
با اشاره به فراهم‌سازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: آیا هر کجایی که زمین تخت وجود دارد، می‌توان طرح مربوط به مسکن ملی را اجرا کرد؟ وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی مسکن باید دارای قاعده و اصول باشد، افزود: در نشست شورای مسکن شهرستان دماوند مسائل مربوطه با جدیت پیگیری شود؛ مهم‌ترین عامل استقرار جمعیت زیرساخت بوده و اجرای کارها نیازمند یک برنامه‌ریزی جدی است.

فخاری در ادامه با اشاره به موارد مهم و قابل توجه در انتخابات آتی افزود: به یکی از مدیران اعلام کردم که باید پروژه خود را ظرف ۲۰ روز انجام دهد در غیر این صورت عزل خواهد شد؛ با مدیرانی که بخواهند برخی پروژه‌ها را به نفع یا به ضرر شخصی وارد صحنه کنند، برخورد خواهیم کرد.

این مسئول تاکید کرد: کسی حق ندارد که از ظرفیت‌های بیت‌المال به نفع یا ضرر کسی به موضوع ورود کند و این امر ممنوع است؛ بدون تعارف با آن فرد برخورد خواهیم کرد، چراکه باید اجازه دهیم تا مردم احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

استاندار تهران در خصوص انتخاب شهردار دماوند تصریح کرد: تعیین تکلیف انتخاب شهردار دماوند به اراده شورای اسلامی شهر موکول شده است؛ تا زمانی که شورای شهر اراده‌ای برای تثبیت شهردار نداشته باشد در این وضعیت شکایت افراد از یکدیگر، فقط مردم معطل می‌شود.

فخاری با تأکید بر اینکه شورا باید اراده کند و تصمیم‌گیری قاطع کند، بیان کرد: شورا باید پس از هشت ماه بدون شهردار داشتن تصمیم منطقی بگیرد در غیر این صورت، ما تصمیم جدی خواهیم گرفت؛ چندین ماه است که مردم بلاتکلیف هستند و این بی‌احترامی به مردم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهر باید صاحب داشته باشد و سرپرست‌های شهرداری نمی‌توانند خیلی تصمیم جدی بگیرند و دنبال چه کار اساسی بروند؛ شورای شهر باید برای حفظ حقوق مردمی که از آنها رأی گرفته، پای کار باشد.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به مشکلات جاده‌ای شهرستان دماوند اظهار داشت: تردد ترافیک سنگین تهران - شمال از وسط شهر رودهن معنایی ندارد و باید طرح کمربندی شمالی رودهن که کاری ملی است، پیگیری شود و در دستور کار قرار گیرد.

فخاری در خصوص کمربندی منطقه گیلاوند افزود: در این زمینه، چند طرح مورد بررسی قرار گرفت که طبق مطالعات انجام شده، اجرای این طرح‌ها هزینه‌هایی زیادی دارد، اما طرح احداث پل روگذر مطرح شده که همه امکانات و ماشین‌آلات آن آماده است و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) پای کار است که اجرای این طرح، سرعت عملیات زیاد و قیمت پایینی دارد و این طرح به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار