در روزِ دومِ نمایشگاه نفت، گاز، پالایش‌ و پتروشیمی، تفاهم‌نامه‌ای بین پتروشیمی آبادان و پتروشیمی مارون منعقد شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ 18 May 2023

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی آبادان، در حاشیه دومین روز نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی، تفاهم‌نامه‌ای بین پتروشیمی آبادان و پتروشیمی مارون با محوریت بررسی و امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری مشترک احداث طرح تولید ماده اکریلونیتریل (ACN) به ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم بازیان مدیر عامل شستا و مسعود اسم خانی مدیر عامل هلدینگ تاپیکو منعقد شد.

با توجه به اینکه ماده مذکور موردنیاز صنایع داخل کشور است این تفاهم‌نامه به‌منظور دستیابی و تولید آن در داخل کشور و بر اساس رویکرد‌های سرمایه‌گذاری مشترک با استفاده از فناوری روز دنیا با اقدام مشترک طرفین برنامه‌ریزی می‌شود.

قرارگیری شرکت پتروشیمی آبادان در مجاورت پالایشگاه آبادان و دسترسی به خوراک ارزشمند پروپیلن، فرصت بسیار ارزشمندی جهت توسعه زنجیره ارزش پروپیلن و همکاری میان دو شرکت پتروشیمی آبادان و پتروشیمی مارون جهت احداث یک واحد اکریلونیتریل به ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال را با انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری فراهم آورده است.

اکریلونیتریل یکی از مواد مهم پلیمری در صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود که به‌عنوان ماده اولیه تولید الیاف آکریلیک و رزین‌های ABS نقش مهمی در صنایع تولید الیاف مصنوعی و شیمیایی بر عهده دارد و ماده‌ای کاربردی در تولیدات پتروشیمی محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار