کد خبر: ۱۱۰۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ 30 April 2023

در این سالها داکت اسپلیت به یکی از محصولات محبوب برای ایجاد سرمایش و گرمایش در ساختمان ها تبدیل شده است. اما یکی از دغدغه های مهم و اساسی افراد در استفاده از این سیستم سرمایشی و گرمایشی، مصرف بالای انرژی و افزایش هزینه هاست. کاربرد اصلی داکت اسپلیت ایجاد سرمایش است و استفاده از این دستگاه به تنهایی برای ایجاد گرمایش بسیار هزینه بر است. به همین دلیل معمولا ترجیح داده می شود که از طریق اتصال داکت به پکیج، گرمایش لازم برای محیط تامین شود.

یک راهکار موثر و ارزان قیمت برای ایجاد گرمایش و تامین آب گرم توسط داکت اسپلیت، نصب کویل آب گرم است. با استفاده از کویل گرمایشی به راحتی می توانید محیطی گرم با هوایی دلپذیر داشته باشید بدون آنکه لازم باشد هزینه بالایی برای مصرف انرژی پرداخت نمایید.

کاهش مصرف برق داکت اسپلیت با کویل آبگرم

کویل آبگرم داکت اسپلیت چیست؟

کویل آب گرم hot water coil دستگاهی است که با استفاده از لوله های مارپیچ مسی ساخته شده است. با جریان آب گرم در داخل این لوله ها، گرمایش مورد نیاز از طریق داکت اسپلیت تامین می‌شود. این دستگاه ها در داخل یونیت داخلی نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. برای داکت اسپلیت بر اساس ظرفیت دستگاه باید کویل مناسب را خریداری و بر روی آن نصب نمایید. بیشتر داکت اسپلیت ها فاقد کویل آبگرم هستند اما در برخی از مدلها کویل به صورت فابریک بر روی یونیت داخلی که در داخل سقف کاذب قرار می گیرد، نصب شده است. نصب و استفاده از کویل داکت اسپلیت در فصل سرد سال به کاهش هزینه ها کمک فراوانی خواهد نمود. ابعاد کویل آبگرم به ظرفیت دستگاه شما بستگی دارد و معمولا با استفاده از لوله های مسی با سایز 3.8 و یا 5.8 به صورت 2 تا 4 ردیفه تولید می شود.

نصب کویل آب گرم داکت اسپلیت

همان طور که اشاره شد از کویل داکت اسپلیت برای ایجاد گرمایش در محیط استفاده می شود. با نصب کویل آبگرم هم راندمان داکت اسپلیت افزایش می یابد و هم در مصرف هزینه ها صرفه جویی خواهید نمود. کویل در یونیت داخلی داکت اسپلیت قرار می گیرد و از این طریق دیگر در فصل سرد سال برای راه اندازی نیاز به سرویس و تعمیر پکیج و موتورخانه نخواهید داشت و تنها از طریق کویل داکت اسپلیت می توانید گرمایش مورد نیاز برای ساختمان را تامین نمایید.

برای فعال سازی گرمایش داکت اسپلیت تنها کافی است از طریق کنترلر مورد نظر سیستم دستگاه را به حالت زمستانی تغییر دهید.

کاهش مصرف برق داکت اسپلیت با کویل آبگرم

خرید کویل آب گرم

همان طور که اشاره شد در برخی از مدلهای داکت اسپلیت به صورت پیش فرض کویل آبگرم نصب شده اما در اکثر مدلها این قطعه را باید خودتان خریداری و بر روی داکت اسپلیت نصب نمایید. امکان نصب کویل بر روی تمام مدلهای داکت اسپلیت وجود دارد اما باید دقت نمایید کویل را بر اساس ظرفیت و مدل داکت اسپلیت انتخاب و خریداری نمایید. یکی از تولید کننده های معتبر در زمینه ساخت کویل آب گرم داکت اسپلیت در ایران، بیتا سرویس است. در این مجموعه امکان تولید کویل آب گرم برای تمام مدلها و برندهای داکت اسپلیت فراهم شده است. برای ثبت سفارش خرید و یا دریافت مشاوره میتوانید با شماره 09121074065 تماس بگیرید.

تامین آب گرم مورد نیاز کویل آب گرم

همان طور که اشاره شد در ساخت کویل آب گرم از لوله های مسی برای انتقال گرما استفاده می شود. اما آب گرم مورد نیاز برای جریان در لوله ها را از کجا باید تامین نمود؟

برای این منظور باید از پکیج گرمایشی و یا موتورخانه استفاده نمایید. تامین این گرمایش از طریق پکیج بسیار مقرون به صرفه است اما یک ایرادی دارد و آن این مورد است که در زمان استفاده کردن از آب گرم پکیج مثلا در زمان حمام کردن، آب گرم مورد نیاز برای جریان در لوله های کویل آبگرم تامین نمی شود و این امر موجب سرد شدن فضای ساختمان می شود.

به همین دلیل توصیه می شود برای منازل مسکونی و ساختمان هایی با متراژ بالا برای ایجاد گرمایش داکت اسپلیت از موتورخانه استفاده شود. تامین گرمایش توسط موتورخانه دارای مزایای زیر می باشد:

  • کاهش هزینه های مصرف برق در ساختمان های بزرگ

  • وجود آب گرم دائمی بدون قطعی

  • کاهش هزینه های گاز در مجتمع های بزرگ

از معایب تامین آب گرم کویل داکت اسپلیت با استفاده از موتورخانه می توان به هزینه های بالای تعمیر و نگهداری اشاره نمود. سرویس و نگهداری موتورخانه از خدمات مهم در فصب سرد سال به شمار می رود.

آشنایی با سیستم گرمایشی داکت اسپلیت

برای ایجاد گرمایش در داکت اسپلیت می توان از روشهای مختلفی استفاده نمود که از روش های متداول می توان به این موارد اشاره نمود:

  1. استفاده از پکیج

  2. نصب کویل آب گرم

  3. گرمایش با هیت پمپ

در مورد گرمایش داکت اسپلیت با کویل آبگرم توضیحات لازم ارائه شده است. در سیستم هیت پمپ یا پمپ حرارتی از کمپرسور برای ایجاد گرمایش استفاده می شود. اما این نکته را در نظر بگیرید که استفاده و نصب کویل آبگرم روشی کم هزینه برای ایجاد گرمایش در ساختمان هاست.

کاهش مصرف برق داکت اسپلیت با کویل آبگرم

طراحی و ساخت کویل داکت اسپلیت

پیش از ساخت کویل ابتدا باید طراحی های لازم انجام شود تا متناسب با دستگاه داکت اسپلیت مورد نظر ساخته شود. در بیتا سرویس کویل های آبگرم تولید شده قابل نصب بر روی تمام برندها می باشد اما باید ظرفیت دستگاه نیز در نظر گرفته شود.

روشهای کاهش مصرف برق داکت اسپلیت

روشهای مختلفی برای کاهش مصرف برق داکت اسپلیت وجود دارد که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم نمود:

  • انتخاب یک برند و محصول مناسب در زمینه داکت اسپلیت

  • انتخاب محصول متناسب با متراژ ساختمان و از نوع اینورتر

  • انجام سرویس دوره ای دستگاه

  • نصب کویل آبگرم برای کاهش هزینه ها در فصل سرد سال

توجه به این نکات به شما کمک می کند تا با استفاده از داکت اسپلیت محیطی با هوای مطبوع داشته و از لحاظ هزینه هم به مشکل نخورید.

آشنایی با برندهای معتبر داکت اسپلیت

برندهای مختلفی از داکت اسپلیت در بازار موجود است که امکان نصب کویل آب گرم بر روی آنها نیز امکان پذیر است. از مدلهای محبوب در این زمینه می توان به داکت اسپلیت ایران رادیاتور، ال جی، لنزور، مدیا و ... اشاره نمود. کیفیت و برند تولید کننده داکت اسپلیت بر روی قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است. برای خرید مدلهای محبوب و باکیفیت داکت اسپلیت می توانید با بیتا سرویس تماس بگیرید. تمام محصولات موجود در این مجموعه از برندهای محبوب بازار است که با قیمت بسیار مناسب به فروش می رسند. 09121074065

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار