دوربین‌های ثبت تخلفات اسلامشهر از آغازین روزهای ماه اردیبهشت امسال به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی) متصل شد و از این به بعد تخلف نداشتن معاینه فنی خودرو توسط این دوربین ها ثبت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 29 April 2023

به گزارش تابناک تهران، براین اساس اسلامشهر ششمین شهر کشور پس از کلانشهرهای تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان است که به سامانه سیمفا متصل می شود.

براساس اعلام مسئولان مدیریت اسلامشهر، با اتصال دوربین های ثبت تخلف و پلاک خوان سطح این شهر به سامانه یکپارچه معاینه فنی (سیمفا) تخلف نداشتن برگه معاینه فنی سالیانه خودروهایی که در سطح شهر تردد دارند توسط دوربین ها ثبت شده و به صورت روزانه جریمه اعمال می شود.

مسئولان شهری اسلامشهر اذعان می کنند که اتصال دوربین های شهر اسلامشهر به سامانه سیمفا پس از مدت ها پیگیری فرا شهرستانی میسر شده است.

در واقع روند کار به این صورت است که خودروهای فاقد معاینه فنی که اطلاعات آن‌ها در سامانه سیمفا موجود نیست و یا طول مدت معاینه فنی آن‌ها به پایان رسیده، به‌صورت مکانیزه و توسط دوربین‌های سطح شهر رصد خواهند شد و اطلاعات آن‌ها در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته می‌شود.

هدف از اجرای این طرح هم کنترل و بهبود سطح آلودگی هوا و ایجاد محدودیت در تردد خودروهای غیر استاندارد با آلایندگی زیاد عنوان شده است.

همچنین براساس مصوبه مجلس صاحبان خودروهای داخلی که چهارسال تمام از تولید آن گذشته موظف هستند که به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کنند و برگه سلامت فنی خودروری خود را پس از تست های مربوطه اخذ کنند.

معاینه فنی خودرو نوعی بررسی ظاهر و باطن خودرو در مراکز معاینه خودرو به دست کارشناسان است که در جهت کسب اطمینان از سلامت خودرو انجام می‌شود و اگر مشکلی در سلامت خودرو وجود داشته باشد، باید برطرف شود تا گواهی معاینه خودرو صادر شود.

جریمه نداشتن معاینه فنی ۵۰ هزار تومان بوده و این جریمه در هر ۲۴ ساعت فقط یک بار ثبت می‌شود.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران و در امتداد بزرگراه آیت الله سعیدی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار