رئیس جمهور با بیان اینکه برای حل مشکل نباید منتظر بیگانگان بود، گفت: ‌ما نیروی جوان کارآمد مستعد داریم.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 02 February 2023

به گزارش تابناک تهران، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم شهرری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم این شهرستان در تمام مقاطع، مدافع‌ ارزش‌های انقلاب بوده‌اند و تاریخ گواه می‌دهد که مردان و زنانی در این شهرستان رشد پیدا کرده‌اند که در گسترش معارف اسلامی و پیشبرد انقلاب موثر بوده‌اند.

وی با تاکید بر توجه ویژه به ظرفیت کشور افزود: امروز نیروهای انسانی وفادار به انقلاب داریم و ذخایر مادی و معنوی بسیاری داریم و باید این ظرفیت شناخته شود. ‌

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران اراده کرده ‌که خود سرنوشت خود را رقم بزند و روی پای خود بایستد، ادامه داد: امروز ملت بزرگ ایران ملتی سرافراز است.ملت ایران افتخار دارد در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاده است.

رئیسی با بیان اینکه امروز در شرایط خاصی هستیم، اضافه کرد: باید به مهم‌ترین ظرفیت که نیروی انسانی است توجه کنیم.مهم‌ترین ظرفیت ما نیروهای وفادار به انقلاب هستند. برای حل مشکل نباید منتظر بیگانگان بود؛ ما نیروی جوان کارآمد مستعد داریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه با مشارکت خوب مردم بحران کرونا مهار شد، تصریح کرد: شرایطی مهیا کردند که ما نه تولید داشته باشیم و نه تجارت، اما به برکت راهنمایی‌های رهبری و حضور شما در شرایطی هستیم که تحریم‌ها خنثی شده است.فکر می‌کردند می‌توانند تجارت ما را متوقف کنند اما شکست خوردند. تجارت ما رشد 40 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه امروز ما معتقدیم علی‌رغم تمام مشکلات، شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که مشکلات درست خواهد شد، گفت: آینده را روشن می‌بینیم.

رئیس‌جمهور خطاب به دشمنان گفت: ‌شما دچار اشتباه محاسباتی شده‌اید؛ شما در مسائل منطقه ما فتنه‌گری می‌کنید. مردم ما شما را خوب می‌شناسند.

وی با بیان اینکه شرایط سخت را با همکاری و پشتکار و آگاهی پشت سر خواهیم گذاشت، گفت: بارها اعلام کردیم ذخایر ارزی جای نگرانی ندارد.

رئیس‌ جمهور در واکنش به کشورهایی که ادعای مذاکره دارند، گفت: کشورهای اروپایی که در جنگ ترکیبی و تحریم‌ها بر علیه مردم کار کردند پیام می‌دهند که بیایید بنشینید و باهم صحبت کنیم! ‌امروز ما معتقدیم علی‌رغم تمام مشکلات، شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که مشکلات درست خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه را برای کشور ضروری می‌دانیم، اما پیشرفت در پرتو عدالت، خاطرنشان کرد: باید از میراث امام صیانت و پاسداری شود.

رئیس جمهو‌ر ‌افزود: دشمنان چه فتنه‌ها و چه دشمنی‌ها که نکردند اما امروز ملت ایران سرافراز است و افتخار دارد که در مقابل سلطه‌گران ایستاده و شهدای بزرگواری را برای دفاع از اسلام، امنیت، استقلال و جمهوری اسلامی هدیه کرده و به هیچ عنوان تهدیدات دشمن بر او کارساز نشده است.

رئیسی ابراز داشت: این از افتخارات ملت بزرگ ایران است که مردانه مقاومت و ایستادگی کرد اما دشمنان به دنبال تحریم رفتند و بیشترین فشار افتصادی را ایجاد کردند اما فشار حداکثری مفتضحانه شکست خورده چون ملت ایران مقاومت و ایستادگی می‌کنند.

وی تأکید کرد: دشمنان شرایطی را ایجاد کردند که تولید و صادارات نداشته باشیم و تلاش کردند تا کشور از نظر اقتصادی دچار توقف و رکود شود اما به برکت خون شهیدان، حضرت عبدالعظیم (ع) و حضور با معنای مردم در صحنه و راهنمایی‌های رهبری امروز در شرایطی هستیم که بسیاری از این تحریم‌ها خنثی شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نفت صادر شده از ایران قابل توجه است ادامه داد: دشمنان فکر میکردند می‌توانند تجارت را در ما متوقف کنند اما شکست خوردند و امروز تجارت ما رشد 40 تا 50 درصدی دارد.

وی تأکید کرد: وقتی تحریم‌ها شکست خورد جنگ ترکیبی را آغاز کردند و همه احزاب در آن شرکت داشتند و فکر می‌کردند می‌توانند کشور ما را متوقف کنند و با همه توان و ظرفیت شروع کردند به فتنه کردن و تصورشان این بود که موفقیتی پیدا کنند اما در جنگ ترکیبی نیزر دچار شکست شدند.

رئیسی تصریح کرد: در این فرصت صمیمانه باید از مردم تشکر کنم، مردم به ویژه زنان باحضور با فضیلت خود دشمنان را در میدان جنگ ترکیبی ناکام گذاشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار