مدیرکل اداره کار استان تهران:
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه ۲۰ درصد شهدای کارگر متعلق به استان تهران است، گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که توجه به تولید و کار، همت مضاعفی را می‌طلبد.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ 29 January 2023

به گزارش تابناک تهران، حامد ویس‌کرمی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در آیین یادواره ۲۸۶۷ شهید کارگر استان تهران که در باغ موزه ملی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: ۲۸۶۷ نفر از شهدای جامعه ۱۴ هزار نفری کارگر کشور به استان تهران اختصاص دارند.

وی بیان کرد: وجود ۲۰ درصد شهدای والامقام جامعه کار و تولید کشور در استان تهران، نشان از تدین و دلبستگی شهدای گرانقدر این استان به اسلام و آرمان‌های امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام، از اهداف برگزاری یادواره ۲۸۶۷ شهید کارگر استان تهران به ایفای نقش در جهت ارتقاء سطح فرهنگ کار و تولید در استان تهران اشاره کرد.

ویس‌کرمی شهدای کارگر را الگوهایی بی‌مانند و مثال‌زدنی خواند و تاکید کرد: هر انسانی در حیات و زندگی خود دو سلوک مادی و معنوی دارد و سلوک معنوی آن چیزی است که انسان را به خداوند متعال نزدیک می‌کند.

وی ادامه داد: شهید کارگر در هر دو مرحله سلوک در جایگاه برتر و والایی قرار دارد، چرا که در سلوک مادی با ایفای نقش در حوزه تولید و رفع نیاز هم‌وطنان و خدمت در مسیر اعتلای میهن به خوبی به ایفای نقش پرداخته و در سلوک معنوی نیز مقامی بالاتر از مقام شهید وجود ندارد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: شهدای کارگر به واسطه احساس مسؤولیت و نوع‌دوستی در قبال میهن اسلامی این مقام و جایگاه را کسب کرده‌اند و شهدایی با این خصوصیات شایسته الگو شدن هستند.

ویس‌کرمی گفت: در استان تهران با بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کارگر، ۲۳۵ هزار کارگاه و ۲۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی، این ظرفیت و پتانسیل وجود دارد که تشکل‌ها در راستای فرهنگ کار در مسیر ارتقاء حرکت کنند.

وی تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که توجه به تولید و کار، همت مضاعفی را می‌طلبد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی‌امر جامعه در انتخاب شعارهای سال و بیانیه گام دوم مسیر را به خوبی روشن کرده‌اند.

به گفته مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، ۵۰ خانواده از ۱۰۰ خانواده شهدای کارگری استان تهران حاضر در این یادواره به قید قرعه به زیارت عتبات عالیات و ۵۰ خانواده معظم دیگر به مشهدالرضا و زیارت هشتمین امام، امام مهربانی‌ها مشرف می‌شوند.

ویس‌کرمی خاطرنشان کرد: همچنین بالغ بر ۱۲۰ نفر از نیروهای کارگر و از خانواده‌های معظم شهدای کارگر استان تهران به عتبات عالیات اعزام و مشرف می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار