کد خبر: ۱۰۸۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ 25 January 2023

جوانان ، ظرفیت عظیمی از جامعه ایران را تشکیل میدهند که در اکثر دولت ها بیشتر نقشی ابزاری درنشاط بخشی انتخابات داشته و بعد از گذر از این فرجه کوتاه مدت ، فعالیت و تعامل بین دولت و جوانان علی الخصوص دانشجویان به صورت چشمگیری پایین می آید. لازم به ذکر است؛همه دولت ها به صورت نسبی اقدامات مثبتی دراین راستا انجام داده اند اما نسبت به پتانسیل های موجود در جوانان و نخبگان ، در عرصه های مختلف مثل علوم دانش بنیان ، فرهنگ و سیاست ، صنایع و تولیدات کارآفرین ؛ کافی نبوده است.

دهیار جوان بزرگترین روستای تهران

برای تحقیق در این موضوع به یکی ازبزرگترین روستاهای کشور از حیث جمعیت در جنوب غرب تهران یعنی شاتره می‌رویم . اصغر فلاحی ، یک جوان دهه شصتی است که به تازگی دهیاری این روستای بزرگ را برعهده گرفته است.

تجربه موفق به کارگیری جوانان در دهیاری ها

اورا نه در دفتر کار بلکه در میدان پروژه ها میتوان یافت . در مدت کوتاهی که او دهیار این روستا شده به خوبی برای خود در دل مردم جا باز کرده و با یک پرس و جوی ساده از اهالی درمورد کیفیت کارهای دهیاری متوجه شدیم ؛کارهای عقب‌ مانده عمرانی تسریع پیداکرده اند و پروژه های عمرانی بزرگی در حال احداث است. مشکل آب آشامیدنی و قطعی متواتر آب یکی از دغدغه های بزرگ این روستا بود که چندین سال با این مشکل سر و کله میزدند ؛ در ماه های اول انتصاب فلاحی با حفر چاه آب جدیدی حل شده بود. دهیار شاتره با همان لباس رسمی در بین کارگران حاضر میشد وروند پیشرفت پروژها را پیگیری میکرد. یکی دیگر از پروژه هایی که برای مردم خیلی حائذ اهمیت است ؛ احداث جاده از کمربندی اسلامشهر بود که از حجم ترافیک شاتره بسیارکاسته و ازعبورو مرور ماشین‌های حمل و نقل کارخانجات از داخل روستا جلگیری است؛ بود. به طبع اعتمادوکارسپردن به جوانان نتیجه‌ای جزمسئولیت پذیری و انجام کار به نحو احسن ندارد.

تجربه موفق به کارگیری جوانان در دهیاری ها

با یک گذر ساده از خیابان های روستای شاتره به خوبی نظم و تمیزی کوی وبرزن به چشم میزندو سنگ فرش های جدید ، چراغ های جدید تیر برق ها و دیوار های رنگی نشان از این دارد که به تازگی دست خوش تغییرات شده‌ و جلوه شاتره را زیبا‌تر کرده‌اند. فلاحی ، دهیار شاتره با مدرک عمران و سابقه عضویت در شورای اسلامی همان روستا و مدیریت فرهنگی در مؤسسه های فرهنگی و هنری ، تعامل بسیار خوبی با جوانان و مردم روستا برقرار کرده است وبا روحیه پاسخگویی و گزارش دهی به مردم ؛ اهالی اقدامات و فعالیت‌های اورا محسوس میدانند.

تجربه موفق به کارگیری جوانان در دهیاری ها

 

انتهای رپرتاژ ‌آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار