با حضور قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان تهران، دادستان رباط‌کریم معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳ 22 January 2023

به گزارش تابناک تهران، رضا شاکرمی قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان تهران ظهر امروز در آیین معارفه دادستان جدید شهرستان رباط‌کریم اظهار داشت: کاهش جمعیت کیفری باید مدنظر قضات قرار گیرد و تا حد امکان از ورود به زندان جلوگیری شود البته با این عمل نباید امنیت مردم در خطر بیفتد.

وی افزود: افرادی که در جرم خود ابراز پشیمانی می‌کنند با دستبند و پابند الکترونیکی تحت نظارت باشند یا اینکه با آزادی مشروط از زندان‌ها در کنار خانواده خود حضور پیدا کنند.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان تهران در ادامه گفت: بهترین راه تسریع در رسیدگی و اجرای احکام، استفاده از فناوری‌های نوین است لذا باید با کمک معاونت فناوری با استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک که از راهکارهای نوین به شمار می‌رود، در تردد بی‌جا مراجعان و نبود ضرورت مراجعه به دادگاه‌ها جلوگیری کنیم.

شاکرمی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نهادهای تأثیرگذار بر مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی دستگاه قضا بوده و تحول در این مجموعه در حال رخ دادن است.

وی تصریح کرد: هنر ما این است که پیشگیری کنیم وظیفه دستگاه قضای، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج این است که اجازه ندهند مفسده ایجاد ‌شود و سوءاستفاده و کلاهبرداری‌هایی به وقوع بپیوندد که باعث به وجود آمدن پرونده با شاکی‌هایی زیاد شود.

شاکرمی اضافه کرد: دادستان سابق در شهرستان خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشته که این شایستگی و توانمندی وی باعث خدمت در حوزه دیگر دادگستری برای وی شده است و دادستان جدید هم یکی از نیروهای کارآمد و انقلابی است و امیدوارم در مسئولیت جدید هم موفق باشد.

وی با اشاره به رشد جمعیتی در شهرستان رباط‌کریم یادآور شد: سخنان امام‌جمعه شهر پرند را در حوزه کمبود ساختاری حتماً پیگیری می‌کنیم و در صورت شهرستان شدن پرند فرآیند مجتمع قضایی شهر پرند هم با ساختار کامل مستقر می‌شود و در حال حاضر تلاش می‌کنیم که زیرساخت‌ها ازنظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نیروهای متخصص در سه شهر پرند و رباط‌کریم و نصیرشهر تقویت شود.

در پایان این آیین از خدمات رحیم علیشپور قدردانی و محمد یوسف وند به‌عنوان دادستان جدید شهرستان رباط‌کریم معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار