فرماندار شمیرانات اعلام کرد: مدارس متوسطه دوره اول لواسانات و رودبارقصران در پی بارش شدید برف و یخبندان، روز یکشنبه (فردا) تعطیل شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ 24 December 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات مجتبی ذاکریان شامگاه شنبه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی، هماهنگی لازم با آموزص و پرورش شهرستان مبنی بر انعطاف ساعت ورود دانش آموزان متوسطه دوم و معلمان ایشان نیز (در روز یکشنبه) انجام شده است تا مبادا محصلی بر اثر تاخیر از امتحانات خود محروم شود‌.

رئیس ستاد مدیریت بحران شمیرانات ضمن اعلام این‌که تاکنون حادثه خطرآفرینی در سطح شهرستان گزارش نشده است، با اشاره به بازدید میدانی امروز ابراز کرد: تمامی نیروهای خدمات‌رسان و امدادی آماده‌باش هستند و تمامی مسیرهای مواصلاتی در شمیران، گردنه سوهانک، گردنه قوچک، بخش رودبارقصران و شهر لواسان باز بوده و تردد جریان دارد و فقط جاده ۲ روستای پورزند و ایراء از سمت لواسان بزرگ مسدود شده‌اند که تمهیدات لازم برای بازگشایی آن در ساعات آینده در حال انجام است.

ذاکریان بنا بر گزارش هواشناسی، بارش شمیران را ۷/۸ میلیمتر، شهر لواسان را ۶/۸ میلیمتر و میگون را ۱۰/۹ (بیشترین بارش) اعلام کرد.

وی با اشاره به استمرار بارش‌ها از بامداد امروز یادآور شد: طی روز جاری گیر افتادگی تعدادی خودرو در محور آهار - باغگل، لغزندگی جاده امامه و آهار - باغگل، انسداد کوتاهی در جاده کند، محورهای برگ جهان - نیکنامده، افجه - برگ جهان گزارش شده بود که با عملیات عوامل راهداری و نمک‌پاشی مرتفع شدند. همچنین یک تصادف خودرو بر اثر لغزندگی و بی‌احتیاطی در شهر لواسان رخ داده است.

فرماندار شمیرانات با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم بارش‌‌ها، ضمن تاکید بر جلوگیری از سفرهای غیرضروری بویژه به سمت لواسانات و رودبارقصران بیان داشت: ضروری‌ست شهروندان حین تردد در جاده‌های کوهستانی، زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک گرم به همراه داشته باشند و پیش از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسانات و رودبارقصران با آب و هوایی کوهستانی در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان با ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۷۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارای سه راهدارخانه فعال یعنی راهدارخانه مرکزی (داخل محوطه راهداری شمیرانات در ابتدای لواسان)، راهدارخانه فشم و راهدارخانه شمشک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار