پانزدهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان تهران ( اولین نشست در سال جاری ) با انتخاب رئیس، نایب رئیس و ناظر با حضور ریاست سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 30 November 2022

رئیس مجمع بسیجیان استان تهران انتخاب شد

به گزارش تابناک تهران، پانزدهمین اجلاس مجمع بسیجیان امروز/چهارشنبه/ با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس بسیج مستضعفین کشور در محل سالن جنگروی سپاه سیدالشهدا استان تهران برگزار شد.

دستور جلسه این مجمع انتخاب رئیس، نائب رئیس و ناظر مجمع بسیجیان استان تهران برای یک دوره یک ساله بود که در نهایت حسین فدایی از بین ۴ نامزد این بخش با ۴۲ رای به عنوان رئیس مجمع انتخاب شد.

همچنین زینب نادی با ۴۱ رای به عنوان نائب رئیس مجمع بسیجیان استان تهران و رضا بوربور ثانی با ۴۳ رای از بین ۳ نامزد این بخش به عنوان ناظر مجمع انتخاب شد.

سیدعلی یزدیخواه، صفرعلی براتلو، زینب نادی و حسین فدایی چهار نامزد ریاست مجمع بسجیان استان تهران و عباس خرم آبادی، شیرازی و رضا بوربورثانی نامزدهای ناظر مجمع بودند.

سپاه حضرت سیدالشهدا زیرمجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، که به‌عنوان سپاه استان تهران شناخته می‌شود و کلیه مناطق و شهرستانهای استان تهران، را پوشش می‌دهد. این یگان رزمی فرهنگی در فروردین‌ماه ۱۳۶۱ در جنگ تحمیلی عرقا علیه ایران تحت عنوان تیپ ۱۰ سیدالشهدا شکل گرفت و نخستین فرمانده آن شهید محسن وزوایی بود.

این تیپ در شهریورماه ۱۳۶۱ به لشکر ارتقا یافت و در عملیات‌های بیت‌المقدس، والفجر مقدماتی، خیبر و بدر، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و کربلای ۸، بیت‌المقدس ۲ و بیت‌المقدس ۶ به‌عنوان یگان عمل‌کننده در نبرد شرکت داشت.

سپاه سیدالشهدا در سال ۱۳۸۷ در پی اجرای طرح تغییرات ساختاری و تشکیل سپاه‌های استانی، به‌عنوان سپاه استان تهران تأسیس شد. ستاد فرماندهی این سپاه در شهر ری مستقر می‌باشد. در حال حاضر سرتیپ‌دوم پاسدار احمد ذوالقدر فرماندهی سپاه سیدالشهدا را برعهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار