سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران (شهرری) گفت: یک سایت مرکزی ستاد برف روبی در محدوده شهرری آغاز به فعالیت کرده و در این راستا نیز ۲۰۰ مخزن نگهداری شن برای فصل سرما در معابر شهرری نصب و جانمایی شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ 26 November 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ (شهرری)، سعید منوری رضایی اعلام کرد: امسال برابر سنوات گذشته ستاد برف روبی شهرداری منطقه ۲۰ با برگزاری جلسات هماهنگی با ۱ سایت مرکزی و ۱۳ سایت فرعی آغاز بکار کرد.

این مسئول ادامه داد: ۲۰۰ دستگاه مخزن زرد رنگ نگهداری شن مخصوص در معابر شهرری نصب و تعداد ۶۰ دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک به این موضوع اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این سایت برف روبی تا پایان اسفند ماه فعال خواهد بود.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۰۰ تُن شن و نمک مخصوص، ۱۰۰ تُن نمک صنعتی و ۲۰۰ تُن شن و تعداد چهار هزار کیسه مخصوص در سایت مرکزی دپو شده است.

اجرای طرح نگهداشت شهر برای بهبود فضای سبز

وی همچنین از طرح نگهداشت شهر در راستای تغییر بصری فضای شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان خبر داد و گفت: شهرداری در طول ایام مختلف سال با هدف حفاظت از فضای سبز شهری و حفظ زیبایی شهر و بهره‌مند شدن شهروندان از فضای سبز متناسب با فصل های مختلف، اقداماتی انجام می دهد.

منوری ادامه داد: در فصل زمستان هم هرس شاخه های خشکیده و زائد و فرم دهی درختان ادر دستور کار ما بوده که انجام شد.

وی افزود: از سوی دیگر کوددهی زمستانه یکی دیگر از اقدامات فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ برای حفاظت از درختان بوده که این پروژه با کود گرانوله(کمپوست) همراه با کندو کوب پای درختان جهت هوادهی و اصلاح بافت خاک و با هدف تقویت درختان و درختچه های سطح شهر انجام می شود.

سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ٢٠ گفت: هدف از انجام عملیات سراسری هرس و کوددهی درختان این می باشد که باعث بهبود وضعیت فضای سبز شهر می شود و همچنین افزایش تولید شاخه های جوان، فرمدهی و حذف شاخه های خشک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو طرح نگهداشت شهر در راستای تغییر بصری فضای شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان شهر در حال انجام است تا شهری شاداب، جذاب و پرنشاط برای شهروندان داشته باشیم.

این طرح در روز چهارشنبه مورخ ۲ آذر ۱۴۰۱ در ناحیه۴ به همت اداره خدمات شهری و فضای سبز از صفائیه تا چهار راه خط آهن انجام و نسبت به پاکسازی المان های شهری، تله گذاری و شستشوی جداول اقدام شد.

افتتاح کانون نوجوانان در ناحیه یک شهرری
شهردار ناحیه یک منطقه ۲۰ تهران هم از افتتاح کانون نوجوانان در محله غیوری خبر داد و گفت: ضرورت آموزش نوجوانان و جلب مشارکت آنان، تشکیل یک کانون به جهت پرورش استعدادها و ایجاد فضایی برای افزایش مهارت آنان را ایجاب می‌کرد که با همت و همکاری ناحیه یک در سرای محله غیوری افتتاح شد.

محمد حیدری درباره افتتاح این کانون در سرای محله غیوری ادامه داد: هدف از تشکیل کانون نوجوانان، آموزش، جلب و مشارکت نوجوانان در راستای انجام فعالیت‌های مشترک و همچنین ایجاد بستر مناسب به منظور حضور فرهنگی و اجتماعی نوجوانان است.

وی یادآور شد: فعالیت‌های این کانون در شش کمیته شامل محیط زیست، ترافیک و آلودگی هوا، فرهنگی ورزشی، سلامت ایمنی و بهداشت، مشارکت‌های مردمی، روابط عمومی و فناوری خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار