همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب، از نماد شهری با عنوان کودک و کتاب در پارک دانشجو شهر پاکدشت روز یکشنبه رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ 20 November 2022

به گزارش تابناک تهران، این مراسم با حضور شهردار و مسئولان کتابخانه عمومی برگزار و در آن نماد کودک و کتاب که نشان دهنده ارزش خواندن کتاب در مقایسه با استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های مجازی است رونمایی شد.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: نماد شهری کودک و کتاب به همت شهرداری و شورای شهر پاکدشت به عنوان یکی از مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در ورودی پارک دانشجو(شهرداری ) نصب شده تا ارزش کتاب و خواندن آن در مقایسه با استفاده از شبکه‌های مجازی و تلفن همراه بیان شود.
اکرم نادری اظهار داشت: نمادهای شهری با ایجاد فضایی زیبا، بیانگر موضوعات خاص و تخصصی هستند که با درگیر کردن ذهن مخاطب ، تلاش دارد تا مفهومی را منتقل سازد ، این نماد نیز به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرده که در آن کودکی خردسال با چند جلد کتاب روی الاکلنگی قرار گرفته و در مقایسه با فردی بزرگتری که تلفن همراه در دست دارد، به خاطر اهمیت کتاب فرد سنگین‌ وزن را به بالای الاکلنگ رسانده است.
وی خاطرنشانس کرد: در حال حاضر شهرستان پاکدشت از ۱۰ کتابخانه برخوردار است که از این تعداد، ۶ کتابخانه شهری، سه کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار است.
نادری مجموع اعضای فعال کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت را ۱۲ هزار نفر اعلام کرد.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت ادامه داد: در حال حاضر کتابخانه سیار شهرستان پاکدشت با بیش از یکهزار و ۵۰۰ عضو فعال، وظیفه کتابرسانی به ۱۱ روستای بخش مرکزی و شریف آبادپاکدشت را انجام می دهد.
این مسئول یادآور شد: در دوران شیوع ویروس کرونا و باهدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، طرح پیک رایگان ارسال کتاب در شهرستان پاکدشت اجرا شد که با توجه به استقبال علاقمندان، این طرح همچنان ادامه دارد و اعضای فعال می توانند با شماره تلفن ۳۶۰۲۲۹۸۵ کتابخانه عمومی امام صادق (ع) پاکدشت گرفته و به صورت رایگان از خدمات پیک کتاب برخوردار شوند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ با شعار ما همانیم که می‌خوانیم برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار