مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران:
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: برای حفاظت، بازسازی و ایجاد دهکده ورزشی در ورزشگاه تختی تهران ۳۱ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و با پیگیری وزیر ورزش، نماینده رییس جمهور و استاندار تهران، اعتبارات قابل توجهی برای تکمیل این طرح اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ 19 November 2022

به گزارش تابناک تهران، علی جوادی در خصوص سازه ورزشگاه تختی اظهار کرد: سازه این ورزشگاه استحکام لازم را دارد، چرا که برای حفاظت از این مجموعه اعتبارات خوبی تامین شده است. قرار است کشت چمن این مجموعه از بهمن ماه آغاز شود که در این خصوص اعتبارات لازم تزریق خواهد شد.

ورزشگاه تختی تهران، پنجمین ورزشگاه بزرگ ایران با گنجایش ۳۰ هزار و ۱۲۲ نفر است که در سال ۱۳۵۴ به صورت سازه‌ای کابلی ساخته شد. این ورزشگاه مساحتی بالغ بر ۱۰۵ هکتار دارد که در مسیر اتوبان بسیج (شرق تهران) واقع شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: با بهسازی و تقویت استادیوم تختی در نظر داریم حمایت خاصی را از نمایندگان تهران در فصل پیش‌رو در لیگ داشته باشیم و در این راستا تیم‌هایی که ظرفیت حضور در لیگ را دارند می‌توانند از امکانات این زمین پس از اتمام کار بهره لازم را داشته باشند.

جوادی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای حفاظت و بازسازی از اماکن ورزشی تهران، گفت: در این راستا ۳۱ میلیارد تومان برای ایجاد دهکده ورزش‌های خانوادگی در مجموعه ورزشی تختی هزینه شده است. با پیگیری وزیر ورزش، نماینده رییس جمهور و استاندار تهران، برای نخستین بار اعتبارات قابل توجهی برای بازسازی این مجموعه اختصاص یافت.

این مسئول ورزشی استان تهران با اشاره به اینکه با افتتاح کامل دهکده روزانه ۵۰ هزار نفر از امکانات آن بهره‌مند خواهند شد گفت: عملیات عمرانی این طرح از سال گذشته آغاز شده که در سال نخست ۱۰ میلیارد تومان و در اعتبارات ۱۴۰۱ نیز ۲۱میلیارد تومان برای تکمیل آن اختصاص یافت.

۳۱ میلیارد تاکنون برای بازسازی ورزشگاه تختی هزینه شده است/ساخت دهکده ورزشی در شرق پایتخت

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به فضای پیرامونی استادیوم تختی اشاره کرد و گفت: با توجه به مساحت بیش از ۱۰۰ هکتاری این ورزشگاه درصدد هستیم شرایط را برای حضور علاقه‌مندان و خانواده‌ها فراهم کنیم. با تخصیص به موقع اعتبارات در زمان مقرر این دهکده در بازه زمانی سه ساله تکمیل خواهد شد.

جوادی خاطر نشان کرد: در این دهکده ورزش‌های هوازی، آبی، همگانی، خانوادگی، فوتبال و فوتسال، کشتی، سوارکاری، تنیس، گلف، موتورسواری و اتومبیل‌رانی، ورزش باستانی، تیر و کمان، اسکیت، بولینگ و بیلیارد و جاده تندرستی در این دهکده ایجاد خواهد شد که تاکنون برخی موارد از جمله جاده تندرستی، مجموعه اسکیت و استخر آن تکمیل شده است.

سرانه ورزشی تهران پایین‌ترین شاخص کشوری

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران همچنین گفت: با توجه به افزایش جمعیت در صدد هستیم تا سرانه ورزشی استان را ارتقا دهیم. براساس آمار، سرانه ورزشی استان از سرانه ورزشی استاندار جهانی و کشوری پایین‌تر است. در حال حاضر سرانه ورزشی جهانی یک متر مربع و سرانه کشوری نیز ۷۰ سانتی‌متر مربع است.

جوادی بیان کرد: هم اینک با احتساب بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی، سرانه ورزشی استان تهران ۴۵ سانتی مترمربع برای هر شهروند است.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم با افتتاح ۱۴۰ مجموعه ورزشی دیگر این خلع را کاهش دهیم گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته سیاست درستی در این زمینه وجود نداشت که با حمایت استاندار تهران و وزارت ورزش و تخصیص اعتبارات استانی این طرح‌های نیمه‌کاره ورزشی استان تهران تکمیل خواهد شد. عمر این طرح‌ها که از سال ۱۳۸۳ و پس از آن به زمین مانده بود پیشرفت بین ۲ تا ۲۰ درصدی داشت و با تامین اعتبار طی مدت ۳۰ ماه به بهره‌برداری خواهید رسید. برآورد اولیه برای تکمیل این طرح‌ها یک هزار ۵۰۰میلیارد تومان است و با توجه به افزایش نرخ بهای کالا فکر می‌کنم بالای ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پروژه های ورزشی تکمیل شوند.

جوادی یادآور شد: در ۶ ماه گذشته نیز با پیگیری جهادی و برنامه‌ریزی، طرح‌های بزرگ و کوچک مقیاس در شهرستان‌های رباط کریم، ملارد و پاکدشت در هفته تربیت بدنی افتتاح شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار