مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: اگر به پسماندها به‌صورت علمی نگاه شود می‌توان در این حوزه درآمدزایی نیز ایجاد کرد، درآمد حاصل از بازیافت پسماند خشک امروزه بیشتر شده به گونه‌ای که در یکی از شهرهای استان درآمد آن از ۵۰۰ میلیون به ۹۵ میلیاردریال رسیده‌است.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶ 16 November 2022

به گزارش تابناک تهران، هادی گورایی سه شنبه شب در نشست توجیهی طرح جامع پسماندهای عادی استان تهران و حوضه آبریز که با هدف ضرورت انجام مطالعات مطابق با قوانین بالادستی و اهداف طرح جامع مدیریت پسماند استان در دماوند برگزار شد، افزود:

مدیریت پسماند از لحاظ ساختاری و اجرایی تا حدودی مغفول مانده است، حتی قرار بر این بود که یک سازمان به صورت کشوری به نام سازمان مدیریت پسماند ایجاد شود که با توجه به مشکلات ساختاری به نتیجه نرسید.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های حوزه سازمان شهرداری و دهیاری‌ها مسئله پسماند است و یک مدیرکل برای این مهم در نظر گرفته می‌شود تا مشکلاتی که در این زمینه دامنگیر کشور است رفع گردد.
گورایی تاکید کرد: مدیریت پسماند از وظایف ذاتی و از تکالیف اولیه مدیریت شهری است، اما با توسعه و افزایش سایر معاونت‌ها و موضوعات دیگر به وظایف مدیریت شهری، مقوله مدیریت پسماند مغفول شد.

تمامی دستورالعمل‌ها و طرح ارزیابی زیست محیطی در مرکز دفن زباله گندک دماوند اجرا می‌شود
مسئول مدیریت پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس در حاشیه این همایش به خبرنگاران گفت: این همایش در خصوص اجرایی کردن طرح جامع پسماند و طرح جامع حوضه آبریز سه شهرستان پردیس، دماوند و شمیرانات بود.
آرش شهریور هدف از این همایش را اجرایی کردن طرح جامع و تهیه نقشه راه برای اجرای بهتر طرح‌های جامع دانست و اظهار داشت: طرح جامع بسته کاملی از نقشه‌ها، اهداف، ویژگی‌ها، خط مشی و رسالتی است که باید در استان تهران اجرا شود و اهداف کاهش زباله و تفکیک از مبدا را با بهترین روش‌ها و بازدهی بالا دنبال کند.
این مسئول افزود: گروه‌های هدف که باید این مهم را اجرا کنند شامل معاونان خدمات شهری‌ها، فرمانداری‌ها و سازمان شهرداری با مدیریت استانداری و سازمان شهرداری‌ها است، برهمین اساس تصمیم بر این شد که همایش به میزبانی دماوند اجرا شود.
شهریور ادامه داد: در این همایش حدود ۱۰۰ نفر از کارشناسان و مدیران ارگان‌های مذکور حضور دارند و مشاورین طرح‌های خود را توضیح دادند، در پایان هم اندیشی و پرسش و پاسخ از طریق مشاور سازمان شهرداری‌ها برای مشکلات و دغدغه‌های حوزه پسماند استان تهران صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: از دیگر اهداف این همایش کمتر شدن زباله، بهتر شدن تفکیک از مبدا، کمتر شدن دفن زباله توسط مراکز دفن، حضور تکنولوژی‌ها و ایده‌های نو با کمک شرکت‌های دانش بنیان و بهتر مدیریت کردن مراکز دفن زباله است.

در این نشست توجیهی موضوعاتی در بحث مدیریت پسماند شامل ضرورت انجام مطالعات مطابق با قوانین بالادستی و اهداف طرح جامع مدیریت پسماند استان تهران نیز موضوعاتی عنوان و همچنین پیرامون توجه به ملزومات شیوه‌نامه‌های مدیریت پسماند سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار