رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین از کشف و ضبط ۴۴ سکه و ده ها شی ء تاریخی فلزی، سنگی، آجری، سفالی، کاغذی و غیره از یک منزل در ورامین خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ 14 November 2022

به گزارش تابناک تهران، محمدرضا تاجیک رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی تماس نیروی انتظامی مبنی بر کشف تعدادی اشیاء تاریخی در شهر ورامین، این موضوع از طریق یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در این خصوص صورت جلسه‌ای تنظیم و اشیای مکشوفه مورد بازدید کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران قرار گرفت و تعدادی از این اشیاء، تاریخی تشخیص داده شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ورامین تصریح کرد: این اشیاء شامل ۴۴ سکه تاریخی به همراه تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی و غیرع می‌باشند که پس از صورت‌جلسه تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شد‌.

تاجیک در پایان ضمن تقدیر از توجه، همراهی و پیگیری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان خاطرنشان کرد: با دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضائی، هم‌اکنون این موضوع از طریق مرجع قضائی درحال رسیدگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار