رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران:
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه در مناطق مختلف شهر تهران ایمنی از موضوعات اولویت‌دار نیست، اعلام کرد: ۹ ساختمان ناایمن در منطقه ۲۰ شهرداری/شهرری/ وجود دارد که باید در اولویت کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ 08 November 2022

شهرری ۹ ساختمان ناایمن دارد

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ پایتخت، مهدی بابائی در سی و دومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران که در ساختمان شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد، گفت: گروه های دوام، سرمایه های اجتماعی عالی شهرداری تهران هستند و مدیریت شهری منطقه با اولویت اهمیت ایمنی باید توجه بیشتر به گروه های دوام محلات داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت اولویت ایمنی و نقش گروه های دوام در آمادگی برای خدمت رسانی به شهروندان در مواقع بحرانی، توجه به این گروه ها برای پیشگیری از بحران حائز اهمیت است.

بابائی با اشاره به تشکیل خانه های دوام و تاکید بر انجام اقدامات عملیاتی در شرایط بحران و نقش گروه های دوام، اظهار داشت: علاوه بر اهمیت نگهداری سرمایه های فیزیکی خانه های دوام بحث پیشگیری از بحران ها و ارتقاء آموزش اعضای این خانه ها مهم است و می بایست ارتباط موثر ستادهای مدیریت بحران با گروه های دوام و همچنین شاخص آموزش شهروندی ارتقا یابد.

این مسئول با بیان اینکه اگر هدف، توسعه پایدار در شهر باشد موضوع ایمنی از ارکان اصلی توسعه پایدار است، ادامه داد: در سیاست گذاری برنامه ریزی شهری اکنون سیاست گذاری بر اساس توسعه پایدار است و موضوع ایمنی، محیط زیست، عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از اولویت های آن است.

بابائی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در حوزه های مختلف در حال خدمت رسانی است، افزود: متاسفانه در مناطق شهر تهران موضوع ایمنی از موضوعات اولویت دار نبوده است و در این منطقه نیز با توجه به وجود ۹ ساختمان ناایمن می بایست رسیدگی و رفع این مشکل در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه می بایست کمیته های ایمنی با نظارت شهرداران نواحی و همکاری ادارات مختلف شهر در نواحی منطقه ۲۰ تشکیل شود، خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت توجه مالکین ساختمانهای ناایمن، صدور اخطار برای این ساختمان ها، اطلاع رسانی و سپس قطع انشعابات با همکاری قوه قضائیه انجام شود.

سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) هم در این جلسه گفت: به واسطه بافت جمعیتی و مهاجرپذیر بودن این منطقه، انبوه سازی هایی از سالهای قبل با کیفیت پائین و رعایت حداقل ضوابط و استاندارهای شهری در این منطقه صورت گرفته است و مشکلات اجتماعی فرهنگی نیز در برخی از این ساختمانها وجود دارد.

وی با اشاره به پیش بنی احداث ساخت مسکن ملی در این منطقه اظهار امیدواری کرد که در ساخت مسکن انبوه علاوه بر رعایت مولفه های کیفی سازی، مباحث ایمنی و اجتماعی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد.

ناظم رضوی با بیان اینکه در سال گذشته بودجه ای برای مسائل فرهنگی تعدادی از مجتمع های متراکم در این منطقه مصوب شد، اضافه کرد: پیشنهاد می شود با توجه به ضرورت ایمن سازی ساختمان های پرتراکم، در اعتبارات سال جاری شورای شهر، برای ارتقاء ایمنی این ساختمان ها بودجه ای در نظر گرفته شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به چند مورد از موارد ناایمن این منطقه که نیازمند رفع مشکل است، گفت: با توجه به اعتبار درنظر گرفته شده برای اطفاء حریق و برق اضطراری مجتمع فرهنگی ایوان ری به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی در شهرری امید است با رفع مسائل ایمنی، این مرکز به زودی به بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران با اشاره به به اهمیت رسیدگی به قنات و کانال های موجود در این منطقه گفت: با توجه به اینکه کانال سرخه حصار یکی از اصلی ترین مسیل های شهری تهران محسوب می شود و حدود یک سوم آب های سطحی پایتخت از طریق این کانال به خارج شهر هدایت می شود رسیدگی و بهسازی این کانال ضروری و نیازمند توجه شورای اسلامی شهر تهران است.

ناظم رضوی با اشاره به اجرای طرح سرپوشیده کردن کانال عباس آباد، یادآور شد: با توجه به محصور نبودن این کانال و بروز برخی حوادث و ضرورت ایمن سازی آن عملیات سرپوشیده کردن آن در حال اجراست.

منطقه ۲۰ چهارمین منطقه پرمخاطره تهران است

اسماعیل سلیمی معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه سند مخاطرات منطقه ۲۰ در سال های گذشته ابلاغ شده است، گفت: منطقه ۲۰ به عنوان چهارمین منطقه پرمخاطره در شهر تهران شناسائی شده و زلزله، آوار و سیل از مهمترین مخاطرات این منطقه است.

وی با بیان اینکه مخاطرات تمامی محلات این منطقه شناسایی شده است، افزود: با توجه به وجود کانال های تخلیه آب های سطحی از جمله کانال سرخه حصار، برنامه ریزی برای رفع مخاطرات احتمالی ضروری است.

سلیمی بررسی ساختمان های ناایمن متعلق به نهادهای دولتی و ثبت قنات های سطح شهر تهران بر روی نقشه های شهرسازی را از جمله موارد مورد تاکید برای بررسی در جلسات کمیته ایمنی شورای شهر تهران عنوان کرد.

در این جلسه اعضای خانه های دوام و ایمنی محلات منطقه ۲۰ ضمن بیان برخی از مشکلات و درخواست های خود، رفع مشکلات ناایمنی محلات و توسعه آموزش در محلات را مورد تاکید قرار دادند.

همچنین چهل و ششمین جلسه ملاقات مردمی شهرداری منطقه ۲۰ با عنوان وصال خدمت با حضور رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه ۲۰ برگزار شد و به مطالبات حوزه شهری ۲۸ نفر از شهروندان رسیدگی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار