قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بی‌مدیریتی سعودی درخصوص حادثه منا و شهادت زائران، باید در سطح بین المللی رسیدگی شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ 01 October 2022

به گزارش تابناک تهران، کامیار ثقفی قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش سراسری لاله‌های سفید که به مناسبت بزرگداشت شهدای منا صبح امروز در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سازوکارهای بنیاد شهید ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار جهاد و شهادت است تا در این راستا با روشنفکری چنین اتفاقاتی نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه ۳۹ کشور در واقعه منا درگیر بودند و بین ۲ تا ۸ هزار نفر از افراد با لب تشنه به شهادت رسیدند که ۴۶۵ نفر از جمهوری اسلامی بودند، افزود: این حادثه از چند بعد قابل بحث است که می توان به انجام امور الهی و تسلیم محض فرمان الهی آنها اشاره کرد.

ثقفی ادامه داد: شهدای منا در مسیر رفت و برگشت در روز عید قربان و در مسیر فریضه رمی جمرات به درجه شهادت نائل آمدند و در بالاترین جایگاه مقام انسانی نشستند و طواف خود را در محضر خداوند انجام دادند و به عالی ترین هدف خلقت نائل آمدند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: بی‌مدیریتی سعودی موجب شده که پیگیری حقوقی ضروری باشد اما کار زیادی در این خصوص انجام نشده که باید در سطح بین المللی رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: تکلیف ما نسبت به شهدا اینست که فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت را ترویج دهیم و هرجا نسبت به این امر کوتاهی کنیم آسیب می بینیم لذا شهدا انتظار دارند که راه آنها را ادامه دهیم.

این مراسم با حضور خانواده معظم شهدای منا، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مسوولان استانی همراه با تجلیل از خانواده معظم شهدا برگزار شد و در پایان آیین عطرافشانی گلزار شهدا به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار