در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی، طی یک هفته گذشته ۳۳ چاه غیر مجاز آب در شهرستان های استان تهران مسدود شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ 19 September 2022

به گزارش تابناک تهران، مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس، با اشاره به  انسداد ۱۱ حلقه چاه غیر مجاز گفت:با انسداد چاه های غیر مجاز از تخلیه سالانه بیش از ۲۰۲ هزار مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری شد.

محمدرضا گیتی پژوه افزود: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستورقضایی تعداد۱۱ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور، به عمق کلی ۳۸۰متر و دبی ۱۰.۵لیتر برثانیه پر و مسدود گردید.

مدیر امور منابع آب شهریار در ادامه گفت: در همین راستا طی هفته گذشته، تعداد ۲ دو دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری در محدوده عملکرد این امور نصب شد.

اجرای طرح احیا منابع آب زیرزمینی با انسداد چاه های غیر مجاز در شهرستان های استان تهران

انسداد چهار حلقه چاه غیر مجاز در رباط کریم

سرپرست امور منابع آب شهرستان رباط کریم نیز از انسداد چهار حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه ۷۹ هزار مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور خبر داد.

حسن زحمتکش ادامه داد: طی هفته گذشته، تعداد چهار حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور، به عمق کلی ۶۰ متر و دبی یک لیتر برثانیه پر و مسدود گردید.

از تخلیه سالانه بیش از ۹۹ هزار مترمکعب آب در پردیس جلوگیری شد

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس گفت: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی، با انسداد ۶ حلقه چاه غیر مجاز طی یه هفته، از خروج ۹۹ هزار متر مکعب آب در سال از سفره های آب زیرزمینی در حوزه عملکرد این امور جلوگیری شد.

وحید مرادی نسب با تاکید بر اینکه برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است می گوید: با انسداد چاه های غیرمجاز در مجموع با دبی ۵  لیتر بر ثانیه و عمق کلی  ۲۸۷  متر، پر و مسدود شد.

اجرای طرح احیا منابع آب زیرزمینی با انسداد چاه های غیر مجاز در شهرستان های استان تهران

انسداد ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز در تهران

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس همچنین از انسداد ۱۲ حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از خروج سالانه بیش از ۱۱۸ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی خبر داد.

وحید مرادی نسب افزود: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی، بازرسی و نظارت و با اخذ دستور قضایی طی یک هفته کاری،  ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دبی ۶  لیتر بر ثانیه و عمق کلی ۲۷۱ متر، پر و مسدود شد.

وی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری در پی دارد و با توجه به اهمیت موضوع، این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی  برخورد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار