فرماندار قرچک گفت:برخی از نگاه‌های حزبی و جناحی باعث می‌شود تا ارزش‌هایی مانند سند تحول نظام آموزش و پرورش حذف شده و جایگزین آن سند غربی ۲۰۳۰ شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 19 September 2022

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فاتحی نژاد فرماندار قرچک صبح امروز در نشست هم اندیشی مدیران مدارس این شهرستان که به‌مناسبت بازگشایی مدارس در کانون ملائک برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از حساس‌ترین، کلیدی‌ترین و بی‌بدیل‌ترین عناصر در حاکمیت جمهوری اسلامی است، زیرا آموزش و پرورش وظیفه انسان‌سازی را بر عهده دارد.

وی گفت: تحقق اهداف تمدن اسلامی و تمدن‌سازی دینی به نیروی انسانی قوی و متعهد نیاز دارد، حال که هدف و غایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد تمدن اسلامی است و آموزش و پرورش باید زمینه تربیت انسان‌های تمدن‌ساز را فراهم کند باید نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشت.

فرماندار قرچک با اشاره به نقش مهم و سازنده جوانان در ایجاد تمدن اسلامی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم سه عنصر مهم تحقق تمدن را توجه به جوانان، جایگاه علم و پژوهش و خودسازی را مورد توجه قرار دادند که شاکله این امور را می‌توان در آموزش و پرورش مشاهده و اجرایی کرد.

فاتحی‌نژاد افزود: تربیت نیروی مومن و کارآمد به ارزش‌های اسلامی و آرمان‌ها که از هوشیاری، بصیرت و خوی ملی و اسلامی برخوردار هستند از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش است.

وی با تقدیر از معلمان برای جلوگیری از تعطیلی تعلیم و تربیت در ایام شیوع ویروس کرونا بیان کرد: بسیاری از افراد جامعه، قدر معلم و مدرسه را در ایام شیوع ویروس کرونا به خوبی دریافتند، معلمانی که جایگاه مدرسه را به درستی حفظ کردند و از فرصت حضور دانش آموزان در مدارس برای انتقال آموزه‌های دینی، اسلامی و مبانی اسلامی به درستی بهره بردند.

فرماندار قرچک تصریح کرد: نگاه به آموزش و پرورش باید زیربنایی باشد، هر گونه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری عظیم در امور زیربنایی کشور محسوب می‌شود، برخی از نگاه‌های حزبی و جناحی باعث می‌شود تا ارزش‌هایی مانند سند تحول نظام آموزش و پرورش حذف شده و جایگزین آن سند غربی ۲۰۳۰ شود.

فاتحی‌نژاد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، آموزش و پرورش کنونی ما ساخت برنامه و فلسفه ما نیست و بنای کار برای ایران نبود، آموزش قدیمی و ناهمگون، متناسب وضعیت موجود نیست و باید ساختار آموزش و پرورش متناسب با نیاز امروز جامعه تغییر کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به عدالت آموزشی اظهار کرد: عدالت آموزشی باید به گونه‌ای باشد که داشن آموزی که در محروم‌ترین نقطه شهرستان و کشور مشغول تحصیل است با کسی که در مرکز شهر مشغول درس خواندن است، تفاوتی در دسترسی به امکانات آموزشی نداشته باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک از معلمان خواست تا علم و آگاهی خود را همپای پیشرفت‌های کشور و جامعه افزایش داده و با بروزرسانی اطلاعات خود، بهترین آموزش‌ها را به آینده‌سازان ایران اسلامی ارائه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار