آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در اطلاعیه‌ای با اشاره به برنامه‌های آستان اعلام کرد: زائران حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) در روز اربعین پس از ورود به قبله تهران، با عرض سلام و ارادت ضمن مراجعت فضا را برای حضور سایر دلدادگان و راه‌پیمایان گرامی مهیا سازند.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ 11 September 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی در اطلاعیه‌ای ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها، از دلدادگان حسینی و راهپیمایان اربعینی به‌سوی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) درخواست کرد در روز اربعین به تأسی از مراسم اربعین در کربلای معلی پس از ورود به حریم شهرستان ری، با عرض سلام و ارادت به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم و همچنین سالار شهیدان کربلا، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ضمن مراجعت، فضا را برای حضور سایر شیفتگان و راه‌پیمایان گرامی مهیا سازند.

زائران از به همراه آوردن ساک، کوله و هرگونه وسایل غیرضروری دیگر، جداً خودداری فرمایند و به‌منظور رعایت اصول بهداشتی، به همراه داشتن مٌهر نماز، چادر زیارت (برای خواهران)، ویلچر (برای بیماران و افراد کم‌توان)، کتاب دعا یا قرآن کوچک بلامانع است.

در این اطلاعیه آمده است با عنایت به گنجایش محدود حریم بیرونی و داخلی آستان مقدس از یک‌سو و انبوه جمعیت راهپیمایان از سوی دیگر، این شیوه نیز قابل اقدام است که زائرین محترم سفر خود را مدیریت و یک روز قبل و یا بعد از اربعین به آستان مقدس مشرف گردند.

خروجی کلیه زائرین محترمی که از چهار ضلع آستان مقدّس وارد می‌شوند، صرفاً از اضلاع جنوبی و غربی تعیین شده است و با توجه به تفکیک و یک‌طرفه بودن مسیرهای منتهی به آستان مقدس، خانواده‌های گرامی می‌توانند از قبل در مورد تعیین نقطه قرار بازگشت تدبیر فرمایند.

با عنایت به نصب تابلوهای راهنما در مسیرهای راهپیمایی، زائران گرامی ضمن دقت به این تابلوها مسیرهای ورود و خروج به آستان مقدس را قبل از رسیدن به محدوده حرم انتخاب نمایند.

با توجه به اقامه نماز جماعت در اضلاع جنوبی و شرقی (خارج از آستان مقدس) زائرین محترم برای اقامه نماز از این نقاط نیز می‌توانند استفاده نمایند تا با مشکلات ازدحام تردّد و کمبود جا مواجه نشوند.

با توجه به انبوه جمعیت در محیط‌های داخلی آستان مقدس توصیه می‌شود زائران محترم برای تجدید وضو از سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌های خارج از آستان مقدس (سرویس‌های بهداشتی سیار مستقر در اضلاع چهارگانه آستان مقدس، سرویس‌های بهداشتی مدارس، مساجد، ادارات و.... در مسیر راهپیمایی) استفاده نمایند.

در پایان با عنایت به نصب تابلوهای راهنما در مسیرهای راهپیمایی، زائرین محترم می‌توانند جهت بازگشت، از وسایط نقلیه عمومی مهیا شده استفاده نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار