استاندار تهران:
استاندار تهران گفت: در رابطه با فروش بلیط و خدمات حمل و نقل زائران مشکلاتی وجود داشت که امروز دستور داده شد همه دستگاه‌ها نهایت ظرفیت را برای این موضوع به کار ببرند و هر دستگاه با وسایل نقلیه و ساختارهایی که در حمل و نقل و سرویس‌ها دارند به کمک برگزاری مراسم اربعین بیاید.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ 07 September 2022

به گزارش تابناک تهران، محسن منصوری استاندار تهران ظهر امروز در آخرین جلسه ستاد اربعین استان تهران که در دانشگاه قرآن و حدیث شهرری برگزار شد، با اشاره به تأثیر گذاری برنامه پیاده روی اربعین اظهار کرد: مردمی بودن این راهپیمایی تأثیر بسزایی در خدمات‌رسانی بهتر به مردم خواهد داشت و در اربعین ساختار و سازمانی نمی‌تواند به تنهایی خدمات قابل توجهی را به مردم ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته بازدیدهایی از پایانه‌های مسافربری زوار اربعین صورت گرفته است گفت: در این زمینه مشکلاتی در رابطه با فروش بلیط و خدمات حمل و نقل وجود داشت که امروز در جلسه مطرح شد و دستور داده شد که همه دستگاه‌ها نهایت ظرفیت را برای این موضوع به کار ببرند و هر دستگاه با وسایل نقلیه و ساختارهایی که در حمل و نقل و سرویس‌ها دارند به کار بگیرند به کمک برگزاری مراسم اربعین بیاید.

استاندار تهران با بیان اینکه مردم امسال زودتر به استقبال مراسم اربعین رفتند افزود: ان‌شاءالله پشتیبانی صورت خواهد گرفت و شهرداری‌های اطراف تهران قرار شده تا هر ظرفیتی که دارند برای جابجایی زوار از مرزها به کار بگیرند.

منصوری با اشاره به حضور مردم در مناسبت‌های اخیر بیان کرد: برخی به غلط تعبیر می‌کنند که مردم از انقلاب و اسلام فاصله گرفته‌اند اما رهبر معظم انقلاب برای این منظور مبنای محاسبه‌ای به ما دادند و فرمودند که حضور مردم در مراسم شب‌های قدر، مراسم غدیر، تشیع شهید سلیمانی، سلام فرمانده و غیره نشانگر وابستگی و علاقه‌مندی افراد به اسلام و انقلاب است.

وی در رابطه با مراسم جاماندگان تصریح کرد: مبدا راهپیمایی «دلدادگان حسینی» میدان امام حسین(ع) تهران و مقصد حرم عبدالعظیم حسنی(ع) است که به صورت پیاده طی می‌کنند و تا امروز ۹۰۰ موکب برا ی پذیرایی در این مراسم ثبت نام کرده اند.

استاندار تهران ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، راهور و و مدیریت‌های کلان در فرمانداری‌ها آماده برگزاری این مراسم هستند و چون این مراسم ملی است، از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و معنوی اهمیت دارد.

منصوری با تاکید بر اینکه امسال نیاز به تجهیز مضاعف داریم گفت: با توجه به اینکه دو سال به دلیل کرونا توفیق استفاده از ظرفیت‌ها را نداشته ایم و با توجه به حضور گسترده مردم در این مراسم ملی مذهبی هماهنگی‌های مضاعف صورت گرفته و پیش بینی شده در مراسم دلدادگان حسینی بیش از چهار میلیون نفر شرکت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، مهمانی ۱۰ کیلومتری روز غدیر و سایر مناسبت‌ها باید برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم در روز اربعین مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار