فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: دستگاه‌های مختلف شهرستان مکلف هستند که موانع پیش روی تعاونی‌ها را بردارند و مجموعه تعاونی نباید درگیر بروکراسی و پیچ و خم زاید اداری باشند.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 05 September 2022

محمد حیدری منش روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: توجه به تعاونی ها برای قرار گرفتن شهرستان در مسیر توسعه ضرورت دارد و در این راستا باید موانع پیش روی تعاونی ها را برداریم.

وی با اشاره به ظرفیت های مناسب کشاورزی، گردشگری، صنعت و گردشگری در شهرستان، توضیح داد: ظرفیت های خوبی در حوزه های یاد شده داریم که با فعال کردن تعاونی ها در حوزه های صنعت، گردشگری، کشاورزی و دامپروی به توسعه بیش از پیش شهرستان کمک  می شود.

فرماندار فیروز کوه: ادارات شهرستان مکلف به رفع موانع تعاونی‌ها هستند

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: تعاونی کامیونداران شهرستان دارای سابقه ای بیش از ۴۰ سال است و این حضور بلند مدت نشان از موفق بودن یک تعاونی در شهرستانی دارد که بین ۳ استان واقع شده و ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در این تعاونی طی ۴ دهه با سابقه فعالیت شناسایی شده است.

حیدری منش ضمن تبریک هفته تعاون ، اظهار داشت: قانون تعاونی ها در اقتصاد در قالب اصل ۴۴ در سال ۱۳۷۰ تصویب شد و فرصتی برای شناسایی ظرفیت های تعاونی و قدردانی از تعاونی های شایسته و فعال در سطح شهرستان است.

فرماندار فیروز کوه: ادارات شهرستان مکلف به رفع موانع تعاونی‌ها هستند

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان فیروز کوه ۶۷۰ تعاونی در حوزه های مختلف فعال هستند، توضیح داد: تعاونی ها یکی از قسمتهای اصلی اقتصاد هستند که توسط مردم اداره می شوند و انتفاع اقتصادی آن هم به مردم می رسد.

فرماندار شهرستان فیروز کوه افزود: حمایت و راه اندازی تعاونی ها را با هدف توسعه شهرستان در دستور کار داریم و نشست های مختلفی با اداره رفاه و تعاون استان برگزار شده است.

حیدری منش ادامه داد: بخش تعاون یک نقش راهبری در اقتصاد دارد و اگر به اقتصاد اسلامی توجه کنیم و بخواهیم زمینه های اقتصادی را بر اساس دولت اسلامی در کشور عملی کنیم باید به نقش موثر تعاونی ها توجه کنیم، با توجه به اینکه نگاه دولت مردمی حمایت از تعاونی ها برای توانمند سازی آنها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین با حضور محمد حیدری منش فرماندار، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه و سالاری معاون سیاسی - امنیتی فرماندار از تعاونی های فعال شهرستان با اهدای لوح تقدیر شد.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار