معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از توسعه و ارتقای حفاظت موزه تخت جمشید و پاسارگاد با همکاری ایتالیایی ها خبرداد.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 30 September 2015
محمد حسن طالبیان گفت: در جریان بازدید از تخت جمشید و پاسارگاد با وزیر فرهنگ، میراث و گردشگری ایتالیا درباره ی توسعه ی موزه های تخت جمشید، پاسارگاد و ارتقاء کیفیت حفاظت این مجموعه تفاهم کردیم.

وی افزود: در دیدار از محوطه های تاریخی تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد در استان فارس به همراه داریو فرانچسکینی،سفیر آن کشور در تهران و رییس موسسه مرمت شهر رم، از نزدیک فعالیت های مرمتی و آزمایشگاهی و همچنین مرکز پایش این مجموعه ها را رصد کردند.

معاون میراث فرهنگی اضافه کرد: پروژه های مربوط به حفاظت، مرمت، آموزش، پژوهش های باستان شناسی، مطالعات چندرشته ای و موضوعات مربوط به گردشگری پایدار فرهنگی در بازدید هیات ایتالیایی از تخت جمشید و پاسارگاد مورد بررسی قرار گرفت.

طالبیان اظهارکرد: بازدید وزیر فرهنگ، میراث و گردشگری ایتالیا و هیات همراه او از تخت جمشید به بهانه بازدید از محل کشف مجسمه پنه لوپه در تخت جمشید انجام شد.

وی یادآورشد: وزیر فرهنگ ایتالیا در پاسخ به دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به تهران سفر کرد و در دیداری که با علی جنتی و مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی داشت سند فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا را مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد سند نهایی در سفر حسن روحانی رییس جمهوری به ایتالیا به امضای روسای جمهوری دو کشور برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار