بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۰۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 29 September 2015
انتقاد شدید هاشمی از موضع دولت در برابر فاجعه منا

رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری مسئولین دولتی را به اتخاذ مواضع انقلابی و همسو با اندیشه های تابناک امام و رهبری توصیه کردو گفت: این فاجعه توطئه‌آمیز بوده و رژیم سعودی متهم اصلی کشتار حاجیان است.

به نقل از خبرگزاری دانشجو، آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در ابتدای اولین جلسه درس خارج فقه و اصول خود در سال جدید تحصیلی با اشاره به فاجعه دلخراش منا، این مصیبت سنگین را به خانواده های داغدار تسلیت گفته و بر ضرورت پیگیری بین المللی این حادثه تأکید کرد.
 
وی با اشاره به اینکه این مسیر، مسیر تردد اکثر ایرانیان و شیعیان بوده است که بدون ابلاغ قبلی و هماهنگی و به صورت ناگهانی مسدود گردیده، این فاجعه هولناک را غیر طبیعی و توطئه آمیز ارزیابی کرده و رژیم سعودی را متهم اصلی کشتار عظیم حاجیان در این فاجعه بزرگ دانست.
 
وی  با مروری بر پرونده سیاه دولت تکفیری سعودی و آلوده بودن دست این حکومت مزدور به خون مسلمانان کشورهای مختلف نظیر بحرین و یمن و سوریه، داعش را یکی از دستاوردهای ننگین این رژیم منحوس برای عالم اسلام دانست.
 
 وی با اشاره به تعداد کثیر کشته شدگان ایرانی این فاجعه انسانی، برخورد اصولی و انقلابی مسئولین را در همه سطوح خواستار شده و از همه سازمان های اسلامی و علماء و دانشمندان مسلمان و دولت های اسلامی برای برخورد قاطع با دولت سعودی و تلاش برای تشکیل کمیته حقیقت یاب و تحقیق و تفحص در باب این جنایت خونبار دعوت کرد.


تحصن طلبه قمی به همراه خانواده در اعتراض به لغو نشدن تحریم‌ها 

به نقل از مهر، حجت الاسلام عمار عمارلو  طلبه حوزه علیمه قم به همراه همسر و ۳ فرزندش در اعتراض به لغو نشدن تحریم ها در توافق ایران و کشورهای ۱+۵ «برجام» مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کرد.

وبا در قم قربانی گرفت/ انتقاد شدید هاشمی از موضع دولت در برابر فاجعه منا/ برای بافت فرسوده باید گریه کرد/ تبلیغات یک برند آمریکایی در شهر قم/ تحصن طلبه قمی به همراه خانواده در اعتراض به لغو نشدن تحریم‌ها/ تغییر کاربری مجتمع ناشران یک فاجعه است

وی در خصوص این تحصن گفت: ساعت دو و نیم نصفه شب با همسر و فرزندانم از قم حرکت کردیم تا این تحصن را با عده ای اندک مقابل مجلس انجام دهیم.

این طلبه در توضیح علت تحصن خانوادگی اش گفت: تنها خواسته ایران از انجام این مذاکرات لغو یکجا تحریم ها بود که اکنون در این توافق حاصل نشده و رهبر انقلاب هم به این موضوع اشاره کردند.

حجت الاسلام عمارلو ادامه داد: تا شب این تحصن ادامه خواهد داشت و در صورتی که اوضاع جوی مناسب باشد شب نیز مقابل مجلس خواهیم ماند و فردا نیز مقابل مجلس تحصن خود را ادامه می دهیم.

حجت الاسلام عمار عمارلو فرزند شهید براتعلی عمار لو و همسرش فرزند شهید غلامحسین امینی است.

 
یک جانباخته و 2 مفقود، آخرین آمار حجاج حادثه دیده قم در منا

به نقل از سازمان حج و زیارت استان قم، طبق آخرین اطلاعات به دست آمده تاکنون یک نفر از زائران بیت الله الحرام استان قم در واقعه جانگداز منا جان خود را از دست داده و 2 نفر از شهروندان استان در زمره مفقودان هستند.

آقای حسن فهیمی از کاروان 35195 در روز گذشته در میان اجساد شناسایی شد. همچنین آقایان محمدرضا موید زاده، مسلم عارف از کاروان 35010 همچنان در میان مفقودین هستند و پیگیری در جهت اعلام وضعیت زائران ادامه دارد.

لازم به ذکر است ولی الله بیاتی رییس شورای اسلامی شهرقم، در جلسه یکشنبه شب شورای اسلامی شهرقم در مورد تعداد متوفیان قمی 5 نفر را اعلام کرده بود که در گفتگو ایسنا با وی، مشخص شد آمار اعلام شده از سوی وی حاکی از  شنیده‌ها بوده است.

وی تاکید کرد: طبق شنیده‌ها من 5 نفر متوفی را اعلام کردم که با توجه به آمار حج و زیارت از خبرگزاری‌های استان تقاضا دارم آمار را تصحیح نمایند.


کمربندی امام علی(ع) در خاموشی مطلق 

چند وقتی است که بخشی از مسیر پر رفت و آمد کمربندی امام علی(ع) که در میان اهالی شهر قم به کمربندی امامزاده جمال نیز معروف است در تاریکی مطلق به سر می برد.

این کمربندی حدود ۲۰ کیلومتر مسافت دارد که میدان بقیه الله(عج) در نزدیکی مسجد مقدس جمکران را به میدان ۷۲ تن و سپس امامزاده جمال در ابتدای محور قم سلفچگان متصل می‌کند.

کمربندی امام علی(ع) مسیر پر رفت و آمد خودروهای سبک و سنگین است که همواره شاهد چندین حادثه مرگ بار بوده است.

سرهنگ جمشیدی راد رئیس پلیس راه استان قم با ابراز تأسف از خاموشی کمربندی امام علی(ع) گفت: به همین دلیل از پایان خردادماه تا انتهای شهریورماه دو فقره تصادف منجر به فوت و یک فقره تصادف منجر به جرح در این محدوده اتفاق افتاده است.

مهندس وحید افراز مدیر منطقه غرب برق قم نیز دراین باره گفت: بیش از دهها سرقت از کمربندی امام علی(ع) گزارش شده که در آن کابل ها و اخیراً نیز یک ترانس هوایی برق به سرقت برده شده است.

وی خاموشی بخشی از کمربندی امام علی(ع) سرقت تجهیزات برق عنوان کرد و افزود: با توجه به سرقت های متعددی که در این قسمت از منطقه صورت گرفته مقرر شده که ظرف دو یا سه روز آینده مشغول به کار شده و مشکل بوجود آمده را برطرف کنند.


شهریه مهدهای کودک قم ۱۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل بهزیستی استان قم اظهار داشت: ۵۴ مهد کودک شهری فعال و مجوزدار در شهر قم به همراه ۹ مهد کودک روستایی و پنج مهد کودک خودکفا مشغول به فعالیت هستند.

به نقل از مهر، وی گفت: بر مبنای مصوبه هشتادمین جلسه شورای عالی انقلاب، میزان شهریه مهد کودک‌های خصوصی با توجه به گروه سنی و خدمات ارائه شده، امکانات و ویژگی‌های منطقه‌ای، توسط بهزیستی تعیین و ابلاغ می‌شود که تنها مهد کودک‌های دارای مجوز موظف به ثبت نام کودکان تا ۴ ساله هستند.

مدیرکل بهزیستی قم بیان کرد: رویکردهای آموزشی این مهد‌ها رویکردی مذهبی معنوی است که با شیوه‌های جذاب به کودکان آموزش داده می‌شود.

وی گفت: با وجود ۶۰ هزار کودک واجد شرایط در استان تنها ۲۰ درصد از این افراد در این مراکز حضور یافته و تحت آموزش قرار می‌گیرند.

سلیقه ادامه داد: شهریه مهد کودک‌های استان قم نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میزان مبالغ شهریه با توجه به نوع مهد و همچنین میزان ساعت ارائه خدمات از ۱۳۱ هزار تومان در ماه تا ۲۱۴ هزار تومان متغییر است.


برای بافت فرسوده باید گریه کرد

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با اظهار تاسف نسبت به وضعیت بافت فرسوده داخل شهر گفت: حتی جا دارد برای وضعیت این مناطق گریه کنیم.

غلامرضا جانقربان در جلسه ستاد استانی بازآفرینی بافتهای ناکارآمد شهری با اشاره به اینکه 200 هزار قمی در هزار و 700 هکتار بافت فرسوده این شهر زندگی می کنند اظهار داشت: برای برخورد با
این پدیده باید ابتدا مشخص کنیم که این موضوع چقدر برای ما اهمیت دارد و در این مسیر باید از تجربیات دیگر کلانشهرها استفاده کنیم.

وی خالی از سکنه شدن بافت فرسوده را خطر بزرگی برای شهر دانست که موجب رشد آسیب های اجتماعی خواهد شد.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به تجربیات شهر تهران در زمینه بافت فرسوده اضافه کرد: آسیب هایی که در بافت فرسوده تهران به وجود آمد در یک قدمی قم است.

وی با اشاره به اینکه مداخلات شهرداری در مقوله بافت فرسوده تا امروز به حل مشکالت ترافیکی محدود شده ابراز داشت: در سالهای اخیر 10 محور ترافیکی از جمله بلوار شهید روحانی، بلوار
کاشانی، عمار یاسر و .... در بافت فرسوده احداث شده است.

جانقربان با اشاره به طرحهای در پیش رو در این زمینه افزود: از طرحهای بسیار مهم، بازگشایی خیابان دروازه ری و طرح چهل اختران است که حداقل به 50 میلیارد تومان اعتبار برای تملک نیاز
دارد.


آیا مداح مشهور در بین کشته‌شدگان حادثه منا است؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در جدیدترین لیست اسامی جان باختگان فاجعه منا، نام مهدی سلحشور یکی از مداحان سرشناس اهل بیت(ع) به چشم می‌خورد.

در همین راستا خبرنگار ما تلاش کرد تا در گفتگویی تلفنی با حاج مهدی سلحشور از صحت و سقم این خبر مطلع شود که متاسفانه تلفن همراه او خاموش بود و تنها توانستیم در مصاحبه ای با سردبیر سایتشان، از سلامت این مداح اهل بیت اطمینان یابیم.

احمد کشکولی، سردبیر سایت مهدی سلحشور اظهار داشت:  فرد فوت شده در فاجعه منا «محمد مهدی سلحشور» نام دارد که با «سید مهدی سلحشور» متفاوت است و ایشان در سلامت کامل به سر می برند.

وی ادامه داد: آقای سلحشور در روز عرفه و عید قربان در شهر شیراز برنامه داشته اند و روز سه شنبه نیز در مراسمی در شهر قم شرکت خواهند کرد.

کشکولی خاطرنشان کرد: حاج مهدی سلحشور به شدت درگیر تهیه و تنظیم سبک های محرم هستند و به همین علت فرصت مصاحبه با خبرگزاری ها و تکذیب این شایعه را پیدا نکرده اند.


تبلیغات یک برند آمریکایی در سطح خیابان های شهر قم

به نقل از قم فردا، این روزها در حالی که حمایت از تولید داخل،  اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از نفوذ اقتصادی دشمن در دوران پساتحریم دغدغه بسیاری از دلسوزان نظام و کشور شده است متاسفانه شاهد  تبلیغات یک برند آمریکایی در سطح شهر قم هستیم که بدون هیچگونه محدودیتی اقدام به نصب پلاکارد در خیابان های مختلف شهر کرده است.

وبا در قم قربانی گرفت/ انتقاد شدید هاشمی از موضع دولت در برابر فاجعه منا/ برای بافت فرسوده باید گریه کرد/ تبلیغات یک برند آمریکایی در شهر قم/ تحصن طلبه قمی به همراه خانواده در اعتراض به لغو نشدن تحریم‌ها/ تغییر کاربری مجتمع ناشران یک فاجعه است

این برند آمریکایی در سال ۱۹۵۲ در ایالت کنتاکی آمریکا آغاز به کار کرده است  و  در حال حاضر در بیش از یکصد کشور جهان دارای بیش از سیزده هزار رستوران است.

تبلیغات این شرکت توسط یک فروشگاه مبلمان ایرانی انجام می شود که به مشتریان خود کی اف سی(مرغ سوخاری کنتاکی)جایزه می دهد این در حالی است که همگان انتظار ورود تکنولوژی  مدرن و به روز را از کشورهای دیگر دارند اما در عین ناباوری تاکنون راه برندهای ساندویچی به ایران باز شده است.

از سوی دیگر بعد از حضور روحانی رئیس جمهور کشورمان در محل سازمان ملل وی نشستی را  با مدیران شرکتهای تجاری، اقتصادی و صنعتی آمریکا برگزار کرده و در این نشست وعده هایی را برای سرمایه گذاران آمریکایی برای ورود  و سرمایه گذاری در ایران داده است.

این وعده ها در سایه بی توجهی به تولید کنندگان داخلی مطرح شده است و کارخانه داران و کشاورزان ایرانی در صف انتظار برای درد و دل با رئیس جمهور هستند و به این امید دل بسته اند که بتوانند با حمایت های دولت در دوران پساتحریم تولید داخل را ارتقاء بخشند اما به نظر می رسد دولتی ها اشتیاق بیشتری نسبت به سرمایه گذاری خارجی دارند در حالی که دشمن در پس نقاب سرمایه گذاری خود اندیشه نفوذ در اقتصاد کشور را در سر می پروراند.


وبا در قم قربانی گرفت

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی یک مورد وبا در قم و از آماده‌باش این وزارتخانه برای پیشگیری و کنترل وبا و مرس خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر سیاری در حاشیه برگزاری ستاد پیشگیری از کرونا در وزارت بهداشت در خصوص ورود بیماری وبا از عراق گفت: بر اساس آخرین آمار، بیش از 120 تن در عراق به بیماری وبا مبتلا شده‌اند. هفته گذشته یک ایرانی که از نجف به قم آمده بود با ابتلا به وبا شناسایی شد، به همین علت تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی برای پیشگیری از این بیماری در آماده باش هستند. 
 
این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بیماری عفونی وبا از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود، بنابراین استفاده از آب و غذای مطمئن به خصوص در سفر را به مردم توصیه می‌کنیم. 


تغییر کاربری مجتمع ناشران یک فاجعه است

مدیر عامل شرکت تعاونی ناشران قم با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع ناشران بهترین و تخصصی‌ترین ساختمان مجتمع مربوط به حوزه نشر است که با کمک و مشارکت شهرداری ساخته شده است، عنوان کرد تغییر کاربری برای مجتمع ناشران یک فاجعه است و زیبنده قم و نشر دینی نیست، چرا که این مجتمع، تنها مجتمع نشر دینی کشور است.

به نقل از مهر، وی افزود: به دنبال فراهم کردن تسهیلات و تأمین نقدینگی برای حوزه نشر دینی هستیم که همه ناشران فعال دینی در مجتمع ناشران مستقر شوند و اکثر دفاتر مراجع و مراکز علمی و فرهنگی در این ساختمان فعالیت دارند.

حسینی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد املاک مجتمع ناشران مربوط به شهرداری است، گفت: تعاونی ناشران با کمک شهرداری مجتمع ناشران را بنا کرد اما هنوز به دلیل پیچ و خم‌های اداری پایان کار این مجتمع گرفته نشده است.

وی اظهار داشت: ناشران به دلیل قطع ارتباط با مشتریان و از دست دادن مخاطبین خود برای استقرار در مجتمع ناشران تمایلی از خود نشان نمی‌دهند؛ در حالی که ناشران در این مکان می‌توانند با هم ارتباط خوبی برای تولید کتاب‌های فاخر و مناسب داشته باشند.

مدیر عامل شرکت تعاونی ناشران قم ادامه داد: مجتمع ناشران برای ۳۲۰ مرکز تخصصی انتشاراتی پیش بینی شده که ۲۱۴ ویترین عرضه کتاب و ۱۰۴ واحد اداری وجود دارد که واحدهای تجاری آن تاکنون بیش از ۳۰ درصد فعال نشده است.

وی نبود سرویس ایاب و ذهاب برای مجتمع ناشران را یکی از مشکلات اساسی دانست که دسترسی به این مکان را برای رفت و آمد مردم مشکل کرده و گفت: تمام حوزه‌های مربوط به نشر و بخش فرهنگی می‌توانند در مجتمع ناشران مشغول شوند و ۱۲ شغل برای مستقر شدن در این مجتمع تعریف شده است.


کشف و ضبط 24 تن برنج قاچاق

مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان قم از توقیف محموله برنج‌‌های هندی خبر داد.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان قم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مأموران نیروی انتظامی در یکی از محورهای مواصلاتی استان با مظنون شدن به یک دستگاه تریلر نسبت به توقف این وسیله نقلیه اقدام کردند.

وی در ادامه بیان کرد: بر همین اساس پس از بازرسی از این تریلر مقادیر زیادی برنج هندی شامل 24 تن کشف شده است که با توجه به عدم ارائه اسناد گمرکی از جانب راننده کالا به ظن قاچاق ضبط شد.

ریاضی در پایان عنوان کرد: با توجه به احراز تخلف انتسابی پرونده‌ای تحت عنوان قاچاق کالا و ارز تشکیل شده و جهت رسیدگی پرونده و سیر مراحل قانونی به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز ارجاع شده است و هم‌اکنون پرونده در حال رسیدگی است و متهم نیز با قید وثیقه آزاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار