فرماندار قرچک گفت: پس از دو سال وقفه در اجرای برنامه‌ فرهنگی اردوهای راهیان نور به دلیل شیوع ویروس کرونا و با هماهنگی‌های به عمل آمده، دانش‌آموزان این شهرستان اسفندماه امسال راهی مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ 25 January 2022

به گزارش تابناک تهران، بهمن خطیبی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برنامه راهیان نور دانش‌آموزی که در فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: اردوهای راهیان نور با هدف پاسداشت ، تجلیل و تکریم شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اجرا می شود.
وی افزود : دانش آموزان شرکت کننده در این اردوی معنوی ، ضمن بازدید از مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس ، با نحوه اجرای عملیات‌های مختلف آشنا شده و از معنویت حاکم بر این مناطق برخوردار می‌شوند.
وی اظهار داشت : اردوی راهیان نور یکی از مهم ترین و موثرترین برنامه های فرهنگی است که می تواند فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های جدید منتقل کند.
خطیبی گفت: اردوی راهیان نور دانش آموزی پس از دو سال وقفه به دلیل شرایط حاکم بر کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا با تأکید بر توجه به مسائل امنیتی، ایمنی و بهداشتی برای اعزام به مناطق عملیاتی در بازه زمانی اسفندماه امسال تا فروردین سال آینده اجرایی می‌شود.
فرماندار قرچک تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، برای دانش آموزان شهر و روستا و خانواده‌های قرچکی سهمیه‌ای در نظر گرفته شده که با هماهنگی ادارات عضو ستاد ، نحوه اعزام اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی تأکید کرد: پاسداشت فرهنگ عظیم ایثار و شهادت به عنوان یک گنجینه تمام‌نشدنی از مهمترین اهداف این اردوهاست و قطعا برگزاری آن در قشر نوجوان و جوان اثرگذاری معنوی خواهد داشت.
بیش از ۷۰ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان قرچک به تحصیل مشغول می باشند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار