حمیدرضا مقدم‌فر:
عضو هیئت علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، این جشنواره را عرصه جهاد تبیین معارف رضوی دانست.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 25 January 2022

به گزارش تابناک تهران، دکتر حمیدرضا مقدم‌فر در نشست خبری دومین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) اظهار کرد: امروز حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) و آستان قدس رضوی، یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های نشر معارف اسلامی است که این امر اهمیت این جشنواره را نشان می‌دهد.

حرم مطهر رضوی پناهگاه معنوی مردم است
وی با بیان اینکه زیارتگاه به خودی خود دارای عظمت خاصی است، ادامه داد: حرم مطهر رضوی، در کنار اینکه یک زیارتگاه است، مرکز و کانونی برای اتصال مردم به خدا، معارف اهل بیت (ع) و توسلات و ادعیه آن‌ها نیز به شمار می‌آید و به عبارتی حرم مطهر همچون پناهگاهی برای مردم در حوزه معنویت است که با توجه به برگزاری برنامه‌ها و جلسات مختلف در آن، به مرکزی برای تولید معارف دینی نیز تبدیل شده است.

فرصت جهاد تبیین در حوزه معارف دینی
مقدم‌فر به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه جهاد تبیین نیز اشاره و تاکید کرد: اهالی رسانه با حضور فعال خود در بخش‌ها و قالب‌های مختلف جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، حضوری جهادی در تبیین معارف دینی، قرآنی و تشییع دارند.
وی اضافه کرد: امروزه دشمنان اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) با تمام ابزار‌های رسانه‌ای خود و جنگ روانی، شناختی و ادراکی، تلاش می‌کنند افکار عمومی مردم را از معارف قرآن و اهل بیت (ع) دور کنند و در چنین شرایطی حضور فعال اهالی رسانه در یک جشنواره دینی مانند جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در مقابل دشمنی که می‌خواهد مردم را از این عرصه دور کند، جهاد رسانه‌ای برای تبیین معارف دینی خواهد بود.
عضو هیئت علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مداحان نیز گفت: سخنان اخیر ایشان، یک فراخوان در عرصه جهاد تبیین بود و مخاطب آن فقط مداحان اهل بیت (ع) و وعاظ نیستند بلکه این یک فراخوان برای تمامی نخبگان کشور در عرصه جهاد تبیین بود.
مقدم فر همچنین شهید سلیمانی را یک الگو در عرصه جهاد تبیین معرفی کرد و گفت: سردار سلیمانی هم در عرصه جهاد سخت و دفاع از حرم اهل بیت (ع)، عالی‌ترین مقام را داشت و والاترین شهید این عرصه بود، هم در عرصه جهاد تبیین موفق بود.

شرکت در جشنواره همانند خادمی امام رضا (ع) است
مقدم‌فر ادامه داد: مشارکت اهالی رسانه در جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) مانند شرکت در سایر جشنواره‌ها نیست، چرا که این جشنواره یک مسابقه و رقابت نیست بلکه به نوعی خادمی امام رضا (ع) است و شرکت‌کنندگان در آن، باید تولیدات خود را به عنوان نوعی خدمت به آستان حضرت رضا (ع) و فرهنگ اهل بیت (ع) در نظر بگیرند.
وی افزود: بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس، حرکت خود به سمت جبهه را از زیارت حرم رضوی آغاز می‌کردند و با امام رضا (ع) عهد و پیمان می‌بستند، چه خوب است اهالی رسانه نیز ورود به عرصه جهاد تببین را با شرکت در جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) و از حرم مطهر ایشان شروع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار