سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران اعلام کرد: تا کنون هیچ گونه دستورالعملی مبنی بر محدودیت اماکن ورزشی از سوی ستاد ملی کرونا به این نهاد ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 19 January 2022

حسین اوجاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شیوع گسترده اومیکرون در سطح استان تهران تا کنون تعطیلی موقت و یا محدودیت در سانس ها به این نهاد شهری خدمات رسان ابلاغ شده است اظهار کرد: ما تابع دستور العمل ستاد ملی کرونا هستیم و تا کنون از سوی این نهاد هیچ دستوری ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: هم اینک مجموعه های ورزشی شهرداری در سانس ها با حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت قانونی و رعایت پروتکل های بهداشتی دایر هستند.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کرد: علاقه مندان به ورزش می توانند با کارت واکسن و تب سنجی از امکانات ورزشی شهرداری بهره مند شوند.

به گفته وی هم اینک سازمان ورزش دارای ۲۱۱ مجموعه ورزشی است که سانس های آن روزانه در اختیار بانوان و مردان ورزشکار قرار می گیرد.

پیش از شیوع ویروس کرونا نزدیک به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سانس از امکانات سازمان ورزش بهره مند شدند که این میزان در زمان کرونا و پس از آن (با توجه به تعطیلی ها و استقبال مردم) به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سانس رسیده است.

بر این اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون در ایران را تایید و نخستین مبتلا فردی ساکن تهران است که از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار