معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه یکی از معضلات فرهنگی عدم تبیین مسائل و اهداف است گفت: آسیب‌های اجتماعی پیچیده بوده و باید برنامه پیشگیرانه داشت.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 12 January 2022

به گزارش تابناک تهران، سیدعباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در جلسه شورای فرهنگ عمومی غرب استان تهران که در شهرستان شهریار برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه انقلاب فرهنگی باید خود را در چهارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری قرار داده تا بتوانیم در یک مسیر صحیح و هدف‌گذاری درست حرکت کنیم.

وی گفت: از جمله معضلات حوزه فرهنگی تبیین نشدن اهداف، شفافیت جلسات و بیان موضوعات در زمان مناسب و چگونگی مطرح کردن آن است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی افزود: افزایش انگیزه، نحوه گفت وگو و حرکت جهت رفع معضل بر اساس مولفه‌های تعریف شده علمی و تخصصی و مهندسی فرهنگی میبایست انجام شود.

وی در ادامه افزود: مسوولین فرهنگی و اجتماعی باید در این حوزه دغدغه مند باشند و تصمیمات جدی گرفته و بصورت تخصصی مسائل را بررسی کنند و شناخت مرز مسئله اجتماعی، آسیب اجتماعی، انحراف اجتماعی و جرم اجتماعی باید در جلسات فرهنگی تبیین شود.

جوهری با تاکید بر احصا اولویت‌بندی آسیبهای اجتماعی در شهرستان‌های مختلف گفت: مسوولین مکلف بر این امر هستند و برای انجام کار موفق باید ابتدا موفقیت را شناسایی کرد اما شناسایی دقیق در مسائل صورت نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نظام مسائل اجتماعی در شهرستان شهریار باید شناسایی شود، ادامه داد: قرارگاه خدمات اجتماعی برحسب ضرورت مسائل اجتماعی تشکیل شده و با توجه به فصل سرما رسیدگی به معتادین متجاهر میبایست انجام شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران افزود: آمارهای ارائه شده در جلسات باید با مستندات همراه باشد و ضعف‌های موجود در بخش شناسایی برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: برای برطرف کردن آسیب‌های مختلف اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی در شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد باید تمام ظرفیت‌های منطقه پای کار آمده و با غیرت و عقلانیت وارد عمل شوند.

جوهری افزود: شهرستان‌های غرب استان تهران ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی بی‌نظیری در کشور دارند و شهدایی تقدیم نظام کرده‌اند که در جایگاه بین‌المللی مطرح هستند.

وی گفت: مسوول انقلاب اسلامی در اجرای فرمایشات رهبری مکلف است و امیدآفرینی و افزایش توانایی‌ها را باید مورد توجه قرار دهند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران بیان کرد: آسیب های اجتماعی پیچیده بوده و تولید و باز تولید می‌شود و تمام شدنی نیست اما قابل پیش بینی و کنترل است و باید برنامه‌های پیشگیرانه برای آن داشت.

وی با بیان اینکه معتقدیم فرهنگ عمومی جامعه باید نشات گرفته از فکر دینی و قوه عاقله باشد، افزود: مسوولان موظف بر حضور جدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی هستند و اگر مسوولی نماینده خود را به این جلسات فرستاد، اجازه ورود ندارد و نباید حضور نمایشی در این جلسات داشت و باید مطالبه‌گری از آنها شود و در این خصوص با هیچ‌کس تعارفی نداریم.

جوهری در ادامه تصریح کرد: از ظرفیت گروه‌های جهادی، مردمی و اساتید دانشگاه استفاده جدی شود و با شناخت ظرفیت‌ها و استفاده از آنها در رفع آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم.

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه‌ای غرب استان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های شهریار، قدس و ملارد در مصلی شهرستان شهریار برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار