عضو شورای اسلامی شهر تهران و نماینده این شورا در هیات تطبیق مصوبات فرمانداری تهران گفت: فرمانداری تهران نسبت به مصوبه انتقال نمایشگاه بین‌المللی به شهر آفتاب ایراداتی را وارد دانسته و اعلام کرده شورای شهر نمی‌تواند برای آن تعیین تکلیف کند.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 11 January 2022

به گزارش تابناک تهران، ناصر امانی در این خصوص افزود: نمایشگاه بین‌المللی یک شرکت بین‌المللی است که مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد و شورای شهر باید با هماهنگی هیات مدیره این شرکت تصمیم‌گیری کند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در مورد این مصوبه و ایراد فرمانداری تهران اظهارداشت: این شرکت بین‌المللی هست حالا می‌گویند چون بین‌المللی هستند نگاه چپ به آنها نکنید که این منطق درست نیست آنها آسایش و آرامش مردم را به خطر انداختند.

وی تاکید کرد: نمی‌خواهیم شرکت را جابه‌جا کنیم؛ شرکت سرجایش هست و نمایشگاه‌های کم‌ ازدحام آن هم با فاصله برگزار شود.

مشکلات منابع انسانی در شرکت مترو شدید است 

ناصر امانی در ادامه تذکر خود با اشاره به بازدید از شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: انبارهای مترو از تجهیزات خالی شده اما مشکلات منابع انسانی در مترو شدیدتر است. 

وی گفت: در گفت‌وگو با کارکنان و مدیران میانی شرکت مترو،  ۱۱ مشکل اساسی احصاء و به اطلاع شهردار تهران رسید.

مدیران نباید احساس ناامنی کنند

ناصر امانی در ادامه با اشاره به پرونده های مدیران شهرداری در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ تذکر داد و گفت: براساس مصوبات، باید شهردارانی که در جریان پرونده ماده ۱۰۰ بودند به هیات تخلفات اداری معرفی شوند اما در این چند روز افرادی با ما تماس گرفتند و اعلام کردند برای پرونده‌هایی احضار شده‌اند که حتی یادشان نمی‌آید.

وی تاکید کرد: باید برای این مساله چاره‌اندیشی کنیم تا مدیران احساس ناامنی و بی‌دفاعی نکنند.

 مهدی چمران رییس شورای تهران در این خصوص هم اظهار داشت: شهرداران تصمیماتی می‌گیرند و باید به تبعات تصمیم‌گیری‌هایشان فکر کنند.

وی افزود: مدیران یا شهرداران ناحیه یا منطقه یا ساخت‌وساز را نمی‌فهمند یا چشم‌شان را می‌بندند که در هر صورت باید پاسخگو باشند.

شورای پنجم تهران برای تخلف بزرگ ساخت و ساز مجوز داد 

عضو شورای شهر تهران به تخلف بزرگ ساخت و ساز طی شورای پنجم در منطقه ۲۰ تذکر داد و گفت: شهرداری در شورای پنجمی که دم از مبارزه با فساد می زد، برای این تخلف و ساخت و ساز پایان کار صادر کرد.

مهدی اقراریان تاکید کرد: این ساخت و ساز در بیش از ارتفاع مجاز ساخته شده و تخلف آشکار است.

وی در حالیکه از ذکر نام متخلف خودداری کرد، اظهار داشت: اهالی محل می گویند که آقای «فلانی» لابی کرده و متأسفانه اتفاق بدتر اینکه شهرداری در شورای پنجم که دم از مبارزه با فساد زد، پایان کار برای این تخلف و ساخت و ساز غیرمجاز داده است.

وی با اشاره به تخلف دیگری، عنوان کرد: در ضلع غربی پارک‌شهر، اتاق‌های غیرمجاز بر روی ساختمان یک طبقه ساخته شده که بعید است که این ساخت و ساز دارای مجوز باشد.

ساخت و ساز فراتر از قانون نباشد 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نیز در این جلسه و در جریان بررسی الزام شهرداری تهران به راه اندازی سیستم محاسبه بهای تمام شده خدمات فعالیتها و پروژهای عمرانی شهر تهران در سطح مناطق، گفت: قوانین مربوط به ساخت و ساز باید مو به مو اجرا شود اما ضرورت دارد که قفل و بست‌های بی‌جا برداشته شود تا مردم راحت تر در حوزه ساخت و ساز فعالیت کنند.

مهدی چمران افزود: طی چهار سال اخیر یک رکود ساخت و ساز در پایتخت ایجاد شده که متأسفانه همچنان هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه چند ماه است که شهرداران مناطق جدید منصوب شده‌اند و انتظار داریم که فعالیت‌های لازم توسط این افراد انجام شود، گفت: شهرداران مناطق فکر نکنند که اگر دست در خزانه غیب کنند منابعی به دستشان می‌رسد، این‌چنین نیست باید خودشان منابع را ایجاد کنند.

رئیس شورای تهران با تاکید بر اینکه موانعی که مانع ساخت و ساز است باید برداشته شود، گفت: بر اساس قانون آنچه به نفع مردم و شهر است باید انجام شود تا شاهد تحول در ساخت و ساز باشیم.

در نهایت این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون ها ارسال شد.

ساخت و ساز در شش سال اخیر۷۰ درصد کاهش داشت

معاون شهرسازی شهرداری تهران نیز در این خصوص گفت: در کل کشور آمار صدور پروانه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافت اما در تهران در یک فرآیند پنج الی شش ساله شاهد کاهش ۶۰ الی ۷۰ درصدی صدور پروانه بودیم.

حمیدرضا صارمی با بیان اینکه سه لایحه به شورا ارایه می شود، گفت: در حال حاضر چهار لایحه در کمیسیون شهرسازی برای حل مشکلات ساخت و ساز در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه دهها پرونده در محاکم قضایی علیه معاونین شهرسازی شکل گرفته که باید برای آنها تدبیر کرد ادامه‌ داد: به پشتیبانی شورای شهر اعتماد و اعتقاد داریم تا مشکلات را با کمک آنها حل و فصل کنیم.

گزارشی از روند نوسازی بافت فرسوده طی سال های اخیر ارایه شود 

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز با طرح سوال از صارمی معاون شهردار تهران، خواستار ارایه گزارش در خصوص نوسازی بافت فرسوده تهران به ویژه در مناطق جنوبی شد.

مهدی پیرهادی افزود: در بافت فرسوده با مشکل جدی روبرو هستیم و اگر بحرانی اتفاق افتد خیلی از معابر نفوذ ناپذیر هستند.

وی با اشاره به مناطق جنوبی از جمله مناطق ۱۷، ۱۸، ۱۸، ۱۵، ۹، ۱۰ و ۱۶ خطاب به معاون شهرسازی شهرداری تهران، گفت: گزارشی از حذف تسهیلات بافت فرسوده و اینکه چه اتفاقی در صدور پروانه مناطق جنوبی افتاده ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار