در دیدار با وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مطرح شد؛
ورامین- نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی به سرمایه‌های عظیم میراث فرهنگی در حوزه‌های تمدنی، تاریخی و ملی دیار پانزده خرداد، انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 11 January 2022

حسین نوش آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دیدار با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: در این دیدار از بی توجهی به سرمایه‌های عظیم میراث فرهنگی در حوزه‌های تمدنی، تاریخی و ملی دیار پانزده خرداد، انتقاد شد.

نوش‌آبادی وجود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، تمدنی و گردشگری شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک را کم نظیر دانست و بر احیا و مرمت و حفظ آثار ارزشمند تاریخی و تمدنی این منطقه، تاکید کرد.

نماینده دیار پانزده خرداد در مجلس شورای، وجود ۲۵۰ اثر تاریخی که ۸۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است را نشانه ظرفیت‌های بالای این دیار، در حوزه فرهنگی و گردشگری دانست و بر ضرورت حفظ و نگهداری از این مجموعه گرانبهای میراث فرهنگی که نظاره گر تاریخ و تمدن کشور است، پافشاری کرد.

نوش‌آبادی وجود مرقد مطهر و آستان مقدس امام زاده جعفر (ع) شهرستان پیشوا، مسجد جامع تاریخی ورامین که از قدیمی ترین مساجد قاره آسیا و جز ۱۵۲ آثار برتر کشور است و در حال حاضر هدف گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است، را گویای عمق اعتقادات دینی، فرهنگی و هنری مردم فرهنگ دوست این منطقه است.

نماینده دیار پانزده خرداد از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی برای سفر به شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا دعوت به عمل آورد تا از نزدیک، با استعدادها، ظرفیت‌ها، کمبودها و مشکلات این منطقه آشنا شوند.

وی عنوان داشت: وزیر میراث فرهنگی ضمن تائید این موارد و ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی دیار پانزده خرداد، قول داد در ماه آینده، سفری یک روزه به دیار پانزده خرداد داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار