یک واحد دامداری در روستای گذرخانی فیروزکوه با کمبود جدی آب برای 30 راس دام سنگین خود مواجه شده است .
کد خبر: ۱۰۱۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 30 November 2021

به گزارش تابناک تهران، کوه پور از دامداران جوان فیروزکوهی است که میراث به جای مانده از پدرش را احیا کرده و چراغ دامداری را در دل روستا روشن نگه داشته است.

او گفت : حدود 30 سال قبل پدرم این دامداری را بنا و برای تامین اب شرب دام ها چاهی را در این مکان حفر کرد.

این دامدار افزود: مدتی قبل اداره امور منابع آب فیروزکوه با اعلام اینکه این چاه فاقد مجوز است اقدام به مسدود سازی آن کرده است.

کوه پور گفت: طبق مجوز جهاد کشاورزی حق آبه ای از نهر روستا برای شرب دام ها تخصیص داده شد اما این نهر از اواسط آذر خشک می شود و من برای تامین آب سه ماه زمستان دام ها از این چاه استفاده می کردم.
او افزود : با انسداد این چاه برای شرب دام ها با مشکل جدی روبرو شده ام و اگز نتوانم این مشکل را برطرف کنم مجبورم دامداری 30 ساله را تعطیل کرده و دام ها را بفروشم.

رئيس اداره امور منابع آب فیروزکوه گفت : بر اساس قانون از سال 1386 حفر چاه و بهره برداری از آن از در دشت های فیروزکوه و گرمسار که در حوزه عملکرد این اداره قرار دارد ممنوع است.

علی اکبر حسینی رمدانی افزود: چاه حفر شده در دامداری این متقاضی با وجود قدیمی بودن ؛ بدون مجوز است و با اخذ دستور قضایی این چاه مسدود شد.

وی افزود : مالک این دامداری با توجه به فعال بودن واحد خود با مراجعه به جهاد کشاورزی میزان آب مورد نیاز خود را اعلام کرده و پس از انجام استعلامات لازمه در صورت تایید ؛به این واحد دامپروری آب تخصیص داده می شود .

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار