دبیرخانه هشتمین جشنواره پژوهشی «جایزه تهران» اعلام کرد: ۲۲ آذرماه آخرین فرصت ارسال آثار به این جشنواره پژوهشی است.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 27 November 2021

 

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، جشنواره «جایزه تهران» با هدف تقدیر و تکریم از تهران‌پژوهان اوایل دی ماه برگزار می‌شود.

جایزه تهران به آثار برتر پژوهشی که در زمینه شناخت و معرفی تهران در رشته‌های کتاب، پایان‌نامه، فیلم، نمایش، رسانه، خبرنگار فعال، فعال محیط‌زیست، ناشر، پیشکسوت تهران‌پژوه و فعال فضای مجازی طی یکسال گذشته انجام شده با نظر هیات داوران تعلق خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۲ آذرماه به دبیرخانه این جشنواره مستقر در ستاد گردشگری شهرداری تهران واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه ۱۴، پلاک ۱۰ ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۶۰۲۱۵۵۵ تماس حاصل کنند، پیش از این مهلت ارسال آثار به جشنواره «جایزه تهران» تا پانزدهم آذرماه تعیین شده بود.

جشنواره «جایزه تهران» با موضوع‌های فرهنگی، هنری، تاریخی، اجتماعی، میراث فرهنگی، شهرسازی و معماری، محیط زیست پیرامون تهران تاکنون هفت دوره را پشت سر گذاشته است.

در اختتامیه این جشنواره از برگزیدگان با اهدا تندیس جایزه تهران، لوح تقدیر و هدیه نفیس تقدیر خواهد شد.

نمایشگاه عکس «طبیعت و گردشگری» در برج آزادی

نمایشگاه عکس «طبیعت و گردشگری» با ١٨ اثر در ابعاد ٧٠ × ۵۰ از آثار مرتضی صادقی افجه استاد پیشکسوت عکاسی با موضوع‌های مختلف و طبیعت ایران از سوم تا ١٠ آذرماه در تالار آیینه برج آزادی برپا شده و همه روزه به جز شنبه‌ از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان علاقه‌مندان است.

صادقی افجه در سال ۱۳۵۴ به استخدام وزارت فرهنگ و هنر درآمد و فعالیت‌هایش را در واحد امور سینمایی این وزارتخانه ادامه داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به واحد تولید فیلم منتقل و کار حرفه‌ای را در این بخش به تدریج و از دستیار دومی فیلمبردار آغاز و مراحل پیشرفت را با دستیار اولی و پس از آن، فیلمبردار دومی پشت سر گذاشت.

نخستین نمایشگاه عکس وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاهی انفرادی شامل تصاویری از رخدادها و وقایع پیروزی انقلاب اسلامی بود. پیش از انقلاب نیز آثار او از طبیعت ایران در نمایشگاه‌های آساهی شیمبون ژاپن، شانگهای چین و نمایشگاه کودک تهران به نمایش درآمده بود. 

وی پس از دریافت گواهی درجه سه هنری در رشته عکاسی، آثارش را در بیش از یازده نمایشگاه عکس از طبیعت ایران، در معرض دید عموم قرار داد.

این هنرمند پیشکسوت ضمن اینکه در طول سال‌های خدمتش، فیلمبردار و دستیار اول فیلمبردار دوازده فیلم سینمایی بود، فیلمبرداری از صدها مستند داستانی و خبری و جبهه را نیز در کارنامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار